Friday, November 06, 2015

דימונה

תאריך : 6-11-2015

צומת כניסה של דימונה - דימונה - נחל דימונה - נחל אשלון - חצייה מתחת למסילה - חציית כביש 25 - צומת כניסה לממשית - אתר ממשית - רכס מדרום לממשית - הר צייד - מישור ירוחם - נחל ערוער - איזור תעשייה דימונה - צומת כניסה לדימונה

נקודת יציאה :  תחנת דלק פז בכניסה לדימונה מהצד הדרומי של הכביש ליד הקניון

• אחרי שבועיים של רכיבות סוף שבוע בארה"ב והתחלת החורף כאן החלטתי שהגיע הזמן לפתוח את עונת  טיולי המדבר לחורף זה
    החלטתי על איזור דימונה
    בניתי מסלול שיבקר בחלק של נחל דימונה הקרוב לדימונה שמזמן קרץ לי וציפיתי שיכיל נאקבים מעניינים
    בהמשך טיפסנו מעל נחל אשלון וירדנו לממשית ועלינו בנאקבים שכבר הכרנו בעבר להר צייד ומשם חזרה בדהירה ארוכה לדימונה
  • יצאנו מתחנת הדלק (1) וחצינו את צומת הכניסה לדימונה והלאה לדימונה
    ליד תחנת אגד המרכזית (3)  פנינו שמאלה לשביל ללא רכב והלאה ברחובות דימונה עד יציאה מהאיזור הבנוי בנקודה 5
  • פה פנינו לדרך 4X4 וחיפשנו את סימון השבילים הכחול בנחל דימונה
    רכבנו תחילה לא בשביל מסודר וטיפסנו מנקודה 6 ללא שביל ממש ומראש הגבעה בשבילי עזים רכיבים
    מדי פעם צריך לחפש את השביל או התוואי הנוח ביותר
    בהמשך חלק מהרכיבה על מדפי סלע
    עד נקודה 7 המסלול רכיב
    מכאן פנינו להמשך הוואדי בקטע לא רכיב עד נקודה 9
    עדיף לוותר על הקטע הזה ולעלות ימינה מנקודה 7 לדרך בנקודה 8 ולבמשיך עם הדרך לנקודה 10
    אנחנו הולכנו את האופניים עד נקודה  9 ומכאן רכבנו בערוץ או מצדדיו עד חיבור לדרך 4X4 בנקודה 10
    מכאן קטע קצר בדרך עד נקודה 11
  • פה פנינו ימינה והתחלנו בטיפוס מתון בשביל שהוא לפעמים דבל , לפעמים דרך 4X4 ולפעמים רק קוליסים אבל רכיב לחלוטין
    בנקודה 12 פנינו ימינה בדבל שירד עד צומת הדרכים בנקודה 13 בערוץ נחל אשלון
    פה פנינו שמאלה והמשכנו בטיפוס מתון במעלה הערוץ הרחב ובנקודה 14 פנינו לדרך הימנית עד נקודה 15
    פה פנינו ימינה ללא שביל אבל ברכיבה על קו הרכס עד נקודה 16
    מכאן ירידה רכיבה בחלקה לנקודה 17 והמשך בדרך 4X4 עד נקודה 18
  • פה פנינו ימינה לנאקב ברור בד"כ וזרוע אבנים בסימון שבילים אדום
    ירדנו איתו לעמק שלמטה
    הירידה מאד טכנית בגלל האבנים וחלקנו רכבו את רובה וחלק הלכו כחצי ממנה
    בנקודה 19 חצינו במעביר צינור בגובה אופניים +רוכב מתחת למסילה
    והמשכנו בדרך 4X4 עד כביש 25 בנקודה 20
  • פה פנינו שמאלה בכביש ומיד בצומת הכניסה לממשית בנקודה 21 פנינו בכיוון אתר ממשית
    פנינו בנקודה 22 לפני שער הכניסה לממשית , לדרך 4X4 חולית עד נקודה 23
    הדרך צחורצת ובסופה בנקודה 22 טיפסנו רגלית ללא שביל עד מפגש עם נאקב טוב ורכיב בנקודה 24
    עלינו עם הנאקב בעלייה סבירה עד קצהו בנקודת תצפית יפה על ממשית מצפון ועל מישור ימין ממזרח בנקודה 25
  • מכאן המשכנו ברכיבה בשבילי עזים ולפעמים על מצוק (מחפשים כל הזמן את התוואי הנוח ביותר בכל קטע) עד נקודה 26
    פה פנינו שמאלה בירידה רכיבה חלקית ללא תוואי ברור עד נקודה 27
    מכאן נאקב נחמד עם נוף יפה
    2/3 הראשונים שלו רכיבים והשליש האחרון מצריך הולכת האופניים
    הנאקב מסתיים בדרך ממש מצפון לפסגת הר צייד בנקודה 28
    המשכנו עם הדרך עד פסגת הר צייד ובנקודה 29 ירדנו בנאקב מתפתל וטכני עד נקודה 30 באוכף
    מכאן רכיבה בנאקב נוח ורכיב עד נקודה 31
    פה המשכנו בדרך 4X4 עד נקודה 32
  • מכאן דהירה בדרך 4X4 בירידה
    בהמשך במישור ירוחם רכבנו בדרכים או לצדם בגלל חריצי הנחלים
    המישור רכיב ברובו מיוחד אחרי הגשם שהידק את החול
    בנקודה 34 פנינו לדרך שהיתה בוצית אבל רכיבה בגלל הגשם שירד שם כמה דקות לפני שהגענו
    בנקודה 35 עלינו על כביש איזור התעשייה ופנינו בו ימינה עד תחנת הדלק בה חנינו (1)