Friday, December 11, 2015

כפר נחום

תאריך :  11-12-2015

כפר נחום - שביל סובב כנרת - חוף אמנון - כביש סובב כנרת - צומת עלייה לאלמגור - כביש ישן לאלמגור - אלמגור - כביש 8277 - צומת פנייה לכרכום - כביש לכרכום - ליד כרכום - דרך נוף ירדן הררי - חציית נחל אבו לוזה - מעל גשר כפר הנשיא - עין מנתור - חרבת אל בי - בית קברות טובא זנגרייה - כביש ״כפר הנשיא-ראש פינה״ - שדה תעופה מחניים - יד ה 8 - תל יעף - ליד תל נס - מאחורי מחנה פילון - מחלף אליפלט - דרך מקבילה לכביש 90 - נחל חושלים - עמיעד - ליד צומת עמיעד - כורזים - כביש 8277 - כביש 90 - הר נחום - הר האושר - כביש סובב כנרת - טיילת בין כנסיית הלחם והדגים לכפר נחום - כפר נחום

נקודת יציאה :  רחבה ליד המנחת של אתר הכנסיות של כפר נחום (פונים מכביש סובב כנרת לכנסייה האורטודוקסית של כפר נחום ואחרי כ 50 מ׳ בצומת פונים שמאלה למנחת וחונים)

• הפעם התחשק לי לראות מרחבים של ירוק בשמש הקרה הצפוייה לנו
    מאד התאים לי רכיבה בשפלה הדרומית אבל רוב החבר'ה בקבוצה צפוניים ולא רציתי להביאם לדרום שוב אחרי שבועיים בהם היינו בדרום (איזור להב לפני שבועיים וצפון מזרח הנגב והערבה לפני שבוע)
    לכן הלכתי על הצפון על מסלול משובח וארוך יחסית (50 ק"מ) מצפון לכנרת
    אכן מרחבים היו אבל ירוק כמעט ולא היה
    בניגוד לנגב ולמרכז הירוקים יותר מהרגיל הצפון ובעיקר מזרחו קיבלו מעט מאד גשם והם נראים צהובים כמעט כמו בקיץ - עצוב - נקווה שהחורף שנשאר ידאג גם לצפון
  • התחלנו מהחנייה (1) ורכבנו דרומה
    פנינו לשרידי שביל סלול שהתברר כחסום אחרי כמה מ׳ ולכם המשכנו בכיוון הכנרת וחברנו לשביל סובב כנרת בנקודה 2 (מסומן בסימון שביל סובב כנרת)
    פרט לקטע קטן עם אבנים שצריך הולכת האופניים לאורךכ 5 מ׳ השביל רכיב וזורם ומספק רכיבה פסטורלית לא רחוק מהכנרת ובין חורשות אקליפטוסים או צמחיית מים
    בנקודה 3 בחוף אמנון עזבנו את השביל וטיפסנו בכביש החניון עד כביש סובב כנרת בנקודה 4
  • פה רכבנו קטע קצר בשולי כביש סובב כנרת , חלפנו על פני הפנייה בכיוון אלמגור (5) ובנקודה 6 פנינו לדרך הסלולה שהיא בעצם שרידי הכביש הישן לאלמגור ומסומן בסימון שביל צופה כנרת
    מטפסים טיפוס ארוך אבל אפשרי בגלל שהוא סלול עד לשער הכניסה האחורי לאלמגור (שער צהוב) בנקודה 7
    עברנו לצד השער וטיפסנו בתוך אלמגור
    ניתן לבקר באתר ההנצחה לנופלי הקרב בתל מוטילה ב 1951 (8A)
    אנחנו ביקרנו שם מספר פעמים בעבר ולכן פנינו בנקודה 8 בתוך המושב בכביש ההקפי עד השער של המושב בנקודה 9
    ניתן לעקוף את השער בשביל הולכי רגל משמאל לשער הצהוב
  • מכאן בכביש עד לצומת הפנייה לכרכום (10) ופנייה ימינה והמשך רכיבה בכביש לכרכום
    אין אלטרנטיבות רכיבות במלואן בשטח לרכיבה בכביש
    בנקודה 11 בכניסה לכרכום פנינו לחניון הכניסה לירדן ההררי
  • דהרנו בדרך הנוף של הירדן ההררי עם נוף יפה של הירדן והגולן (הזכיר לירון נוף אפריקאי)
    חלפנו על פני הירידה לגשר כפר הנשיא ובנקודה 12 בצומת הדרכים פנינו שמאלה בסימון שבילים כחול והתחלנו בטיפוס הארוך בכיוון טובא אל זנגרייה
    בנקודה 13 בצומת עם כביש ״כפר הנשיא-ראש פינה״ עצרנו למנוחה קצרה בסככת בית הקברות של טובא
  • פנינו לכביש ורכבנו מערבה בכביש עד אחרי שדה התעופה של מחניים
    מיד אחרי השדה פנינו בנקודה 14 לדרך שהובילה לאנדרטת יד ה 8 , לזכר 8 אנשי חיל האוויר שנהרגו כאן בתאונת מסוקים באפריל 1974
    חזרנו מהאנדרטה כמה מ׳ חזרה בדרך שבאנו , עברנו שער דרומה (16) והמשכנו בדרך סביב האנדרטה והלאה עד הכביש בנקודה 17
  • פנינו ימינה בכביש ואחרי כמה מ׳ בכביש (18) פנינו שמאלה לדרך 4X4 בין מטעים בכיוון מחנה פילון
    בנקודה 19 בצומת הדרכים פנינו ימינה לדרך המטפסת ובנקודה 20 בצומת הדרכים שסביבה מזבלה , פנינו ימינה וטיפסנו עד איזור השער של מחנה פילון ורחבה גדולה בנקודה 21
    ירדנו עם הכביש וחצינו את הגשר מעל כביש 90 ומיד אחריו בנקודה 22 פנינו לדרך
  • רכבנו בדרך המקבילה לכביש שבהמשכה היא חלק מהכביש הישן (23)
    בנקודה 24 בצומת הדרכים פנינו לדרך הימנית שיורדת לוואדיון ועולה לקיבוץ עמיעד (25)
    עברנו בקיבוץ ובנקודה 26 על כביש הגישה לקיבוץ ירדנו ימינה לדרך עד צומת הדרכים בנקודה 27
    פנינו ימינה ועברנו מתחת כביש 90 בנקודה 28
    המשכנו ברכיבה בדרך סלולה ממזרח לכביש 90 עד תחנת הדלק שבצומת עמיעד בה נמצאת מסעדת אבו סלאח (29) והלאה דרך תחנת הדלק בכביש הנכנס ליישוב כורזים (30)
    רכבנו דרך כורזים עד היציאה ממנו אל כביש 8277 בנקודה 31
  • פנינו בכביש שמאלה בכיוון מזרח ואחרי פחות מ 300 מ׳ פנינו ימינה לדרך 4X4 בנקודה 32
    זוהי ירידה טובה עם קצת דרדרת שחושפת נוף נהדר שך הכנרת ובהמשך נופים יפים של הגליל התחתון עם הארבל , הר ניתאי , קרני חיטין והתבור (ראה תמונות)
    בנקודה 33 פנינו שמטלה בדרך מקבילה לכביש 90
    הדרך מסתיימת בגדר שבה מעבר נוח בנקודה 34
    ממנו רכיבה הליכה של כמה מ׳ עד כביש 90 בנקודה 35
  • טסנו בירידה בכביש לאורך כמה מאות מ׳ עד צומת הפנייה לכנסיית הר האושר בנקודה 36
    פנינו בכיוון הכנסייה ובנקודה 37 עזבנו את הכביש ופנינו שמאלה לדרך בכרם זיתים
    הדרך לא תמיד ברורה אבל רכיבה בין שורות הזיתים עד חיבור לכביש בכניסה לכנסיית הר האושר (38)
    ירדנו בכביש שמקיף את הכנסייה ממערב שעובר בין מבני שירות של הכנסייה ובנקודה 39 המשכנו בירידה תלולה בדרך 4X4 בכיוון הכנרת
    הנוף נהדר
    חברנו לכביש סובב כנרת בנקודה 40
    חצינו את הכביש ומצידו הדרומי עלינו על שביל הטיילת שבין כנסיית הלחם והדגים לכפר נחום
    רכבנו בשביל עד הפנייה לכפר נחום בנקודה 41 ומכאן לאוטו (1)