Friday, December 18, 2015

סביב מאגר אשכול

תאריך :  18-12-2015

אלון הגליל - פמפ טרק אלון הגליל - סינגל אלון הגליל - וואדי רימונים - עין אום חמיד - חצייה מתחת כביש 79 - כביש "חוג'יראת-ביר אל מכסור" - חוג'יראת - כביש 784 - תל חנתון - נחל יפתחאל - מאגר אשכול - מעבר מתחת כביש 77 - מרגלות הר חיא - סינגל ריש לקיש - גבעת קט - ליד הושעיה - קבר רבי יהודה נשיאה - ליד ציפורי - עין חיא - מקביל לכביש 79 - חצייה מתחת 77 - חצייה מתחת כביש 79 - אלון הגליל

נקודת יציאה :  רחבה חנייה ליד חנות האופניים ומרכז שטח אלון הגליל

משתתפים : 12 (יעקב פרש באמצע בגלל בעיות בציר הגלגל האחורי)

• בתחילת השבוע היה נראה שיהיה אפשר לרכב בצפון
    ביום שלישי כשהחלטתי על המסלול אכן זה נראה סביר ודווקא ביום חמישי חשבתי שאולי צריך להתחרט ולרדת דרומה לנגב או מדבר יהודה
    בכל זאת היתה לי הרגשה שלא יהיה גשם רציני ואכן התחושה שלי צדקה ולמרות שיצאתי מהבית בכפר יונה בגשם חזק הגעתי לאלון הגליל לזרזוף קל שבהמשך נגמר
  • יצאנו מהחנייה (1) ונכנסנו בטעות לפמפ טרק (2) (אין סימון לסינגל בכיוון ההפוך)
    חברנו לסינגל וטיפסנו בו מזרחה לגבעה לשיא הגובה (3)
    מכאן ירידה כייפית בסינגל (בדרך כלל מטפסים כאן ובירידה כמובן היה הרבה יותר כיף) עד לנקודה בה הוא חוצה את הוואדי בנקודה 4
    מכאן ימינה בדרך 4X4 עד חיבור לדרך טובה בוואדי הרימונים (5)
  • מכאן רכבנו בדרכי 4X4 רובם טובות
    בנקודה 6 רציתי להמשיך בסינגל/דרך משמאל לוואדי אבל בגלל בנייה שם השביל נעלם והמשכנו בדרך מימין
    בנקודה 8 הגענו לדרך מקבילה לכביש 79
    פנינו שמאלה ובנקודה 9 עברנו במעבר מסודר מתחת לכביש
  • המשכנו בדרכי ה 4X4 עד נקודה 11
    פה פנינו שמאלה בעלייה סבירה עד למגרש רחב עם מטע תמרים בנקודות 13
    בקצה שלו חצינו שטח של כמה מ' וערנו בפתח בגדר בנקודה 14 ועלינו על דרך 4X4
    רכבנו על הדרך עד חיבור לכביש בין ביר אל מכסור לחוג'יראת בנקודה 15
  • מפה רכבנו בכביש לתוך חוג'יראת ומיד בסוף הכפר פנינו לדרך ש 5 המ' הראשונים שלה נחסמו באבנים ומאלצת הולכת האופניים מהכביש לתחילת הדרך
    הדרך עוברת בחורש כשבצדדים יש מזבלה
    בנקודה 17 הדרך מתחברת לכביש שעובר בין חוג'יראת לפרברים של הכפר
    ירדנו עם הכביש לצומת בנקודה 18 ומכאן בירידה מהירה בדרך 4X4 לוואדי ולצומת הדרכים בנקודה 19
  • פה פנינו ימינה בדרך בסימון שבילים אדום שמטפסת מערבה אל האוכף בנקודה 20 ואז יורדת
    הדרך ממשיכה ועוזבים את הסימון האדום שהולך שמאלה
    המשכנו בדרכי 4X4 בין כרמי זיתים עד חיבור לכביש 784 מכפר מנדא בנקודה 22
    פה רכבנו ממערב לכביש מעבר למעקה הבטיחות עד נקודה 23 בה חצינו את הכביש ונכנסנו לדרך 4X4 שהובילה למרגלות תל חנתון (24)
    טיפסנו עם הדרך לראש התל (25) שם ביקרנו במבנה הצלבני המרשים שקבור באדמה
  • דהרנו מראש התל בירידה בדרך 4X4 לעין חנתון (26)
    מכאן בדרכי 4X4 מקבילות לבריכות מאגר אשכול המגודר
    בנקודה 27 חצינו במעבר מסודר מתחת לכביש 77 והמשכנו עם הדרך דרומה בכיוון יער ציפורי עד המפגש עם סינגל ריש לקיש של קק"ל (28)
  • מכאן רכיבה כייפית בסינגל ריש לקיש המשובח שלדעתי אחד היתרונות שלו על סינגלי קק"ל האחרים הוא שהוא פתוח לא נוף ולא רק מתפתל בתוך יער
    לכן הוא הרבה יותר מעניין לטיילים כמוני שלא מחפשים רק להסתנגל אלא גם לטייל
    התקופה הזאת גם יפה במיוחד בגלל המרבדים של הירוק שמתחיל להראות סביב ואפילו קצת כלניות בצבעים שונים שהחלו לבצבץ למרות מיעוט הגשמים באיזור
    הסינגל היה יבש ולא היתה בעיית בוץ כלל
    בסוף העלייה הארוכה בנקודה 32 שממש לפניה הולך ונבנה מה שנראה כמו אתר מוטוקרוס לאופנועים , מתחילה ירידה נהדרת עם עליות וירידות קטנות
  • בנקודה 34 הסינגל חובר לדרך לבנה רחבה מקבילה לכביש 79
    בנקודה 35 שוב ממשיך הסינגל כסינגל
    בנקודה 36 עזבנו את הסינגל שמאלה וירדנו למעבר מתחת כביש 77 בנקודה 37
    המשכנו בדרך 4X4 במקביל לנחל יפתחאל ובנקודה 38 עברנו מתחת לכביש 79 והמשכנו בדרכי 4X4 בכיוון אלון הגליל
    מנקודה 39 מטפסים בעלייה תלולה בדרך 4X4 עד חיבור לכביש העולה לאלון הגליל בנקודה 40
    בצומת הכבישים באלון הגליל בנקודה 41 פנינו ימינה והמשכנו עד מרכז השטח (1)