Friday, December 25, 2015

ירוק שחור וסגול

תאריך :  25-12-2015

מצודת יואב (חניון גבעתי) - חצייה מתחת כביש 35 - כניסה לשדה יואב - ליד כוכב מיכאל - כביש 232 - חרבת בית תימה - ליד בית הקברות של תלמי יפה - חציית המסילה "אשקלון-קרית גת" - כביש הגישה לגברעם - סינגל גברעם - יובלי נחל שומשום - יער גברעם - קידוחי נפט של חלץ - חציית המסילה "אשקלון-קרית גת" - מוצב חוליקאת (גבעה 138.5) - חציית כביש 232 - נחל חלץ - חמי יואב - אנדרטה לחיילים מצרים ליד חמי יואב - חציית כביש 35 - סינגל קוממיות - יער קוממיות - מצודת יואב (חניון גבעתי)

נקודת יציאה :  חניון גבעתי ליד מצודת יואב

הודעה חשובה

• הצפון היבש השנה דוחף אותי לרדת לדרום הירוק
    שמו של הטיול נגזר מהנופים והמקומות בהם ביקרנו
    ירוק - בגלל השדות בירוק בוהק בהם רכבנו
    היה ניגוד מוחלט בין הצפון היבש השנה לדרום והמרכז הירוקים בגלל הגשמים שירדו שם
    שחור בגלל אתרי שאיבת הנפט על פניהם חלפנו - נפט שנמצא כאן לראשונה בשנת 1955 וגרם לאופוריה גדולה באותם ימים שהתפוגגה חלקית בהמשך
    סגול - בגלל אתרי הקרבות הרבים ממלחמת השחרור שנערכו באיזור זה בעיקר ע"י חטיבת גבעתי שהמוזיאון שלה ממוקם כאן
    מסלול מגוון המשלב נופים , אתרים הסטוריים ואתרי מורשת קרב וכמובן סינגל קק"לי משובח
  • יצאנו מהחניון (1) בכביש הגישה לאתר ועברנו בנקודה 3 מתחת לכביש 35
    בנקודה 4 חצינו את כביש הכניסה לשדה יואב ומיד כמה מ' שמאלה (צפונה) נכנסנו לדרך שממשיכה ומקיפה את הגדר של שדה יואב
    בצומת הדרכים בנקודה 5 פנינו ימינה והמשכנו בדרכי 4X4 עד לדרך מקבילה לכביש 232 בנקודה 6
    רכבנו על הדרך צפונה אבל בגלל בוץ שהיה בהמשך עברנו בנקודה 7 לכביש עצמו ומיד בנקודה 8 פנינו שמאלה לדרך 4X4
    המשכנו בדרכים בין מטעים ושדות עד נקודה 10 בה פנינו ימינה לדרך בערוץ נחל תימה
    בנקודה 11 עלינו שמאלה בדרך במטע והלאה ברך קצת חולית לחרבת בית תימה היפה עם שרידי המבנה עם הקשתות בנקודה 12
  • מכאן המשכנו בדרך 4X4 עד הצומת בנקודה 13 ואז דרום מערבה בדרכים עד נקודת החצייה של הרכבת בנקודה 14
    חצינו את המסילה במעבר עם המחסום והמשכנו בדרכי ה 4X4 עד כביש הגישה לקיבוץ גברעם בנקודה 15
  • פנינו ימינה בכביש ומיד נכנסנו לדרך 4X4 שחיברה אותנו לתוואי סינגל גברעם של קק"ל המסומן בסימון שבילי אופניים אדום של קק"ל בנקודה 17
    השביל הוא דרך ובנקודה 18 פונים שמאלה במקום בו השביל הופך סינגל
    זרמנו עם הסינגל המשובח שנראה ששופץ וסודר עם כמה רמפות ועוד
    בנקודה 19 פנינו מהסינגל המערבי לסינגל המזרחי , גם הוא מסומן בסימון קק"ל האדום
  • טיפוס קצר בסינגל ואז המשך זרימה איתו
    בנקודה 20 יש צומת סינגלים בה לקחנו את הימיני והמשכנו בסינגל עד נקודה 21
    פה עזבנו את ההמשך הרגיל של הסינגל ופנינו שמאלה לדרך שבהמשך חובת שוב לקטע סינגל בנקודה 22 שמטפס ומלווה את הדרך שמימינו עד נקודה 23
  • פה עזבנו סופית את קומפלקס סינגלי גברעם ופנינו ימינה בירידה קצרה וחברנו לדרכי 4X4 טובות שהובילו אותנו לחרגול נפט פעיל בנקודה 25
    המשכנו בדרכי ה 4X4 עד המסילה בנקודה 25
    פה היה מעבר מסילה בעבר שבוטל (יש שלט) , אבל בלית ברירה חצינו את המסילה (בזהירות) והמשכנו בדרך מהצד השני שמובילה מיד לחרגול נוסף לשאיבת נפט (26A)
    טיפסנו מהחרגול בדרך ובצומת הדרכים בנקודה 27 פנינו ימינה לחניון והאנדרטה בחוליקאת (גבעה 138.5) - אחד מאתרי הקרבות הקשים במלחמת השחרור (נקודה 28)
  • חזרנו לצומת בנקודה 27 והמשכנו בדרך שיורדת לנקודה 29 ושוב טיפוס קל בדרכים עד ליד המסילה בנקודה 30
    המסילה כאן עוברת על סוללה גבוהה מעל הדרך
    בנקודה 31 חצינו את כביש 232 ומצידו השני ת מספר מטרים צפונה לנקודת החצייה , המשכנו בדרך שמטפסת טיפוס קצר ואז רכבנו בדרכי שדות רחבות בנוף מדהים של מרחבים ירוקים עד נקודה 35
    פה פנינו שמאלה בדרך 4X4 שממשיכה אח"כ צפונה עד לצומת הכניסה לחמי יואב בנקודה 36
    פה פנינו שמאלה מספר מטרים אל האנדרטה ל 4 חיילים מצרים שנהרגו באיזור בכיס פלוג'ה במלחמת השחרור
    האנדרטה הוקמה כאן ואנדרטה נוספת ליד גשר עד הלום בעקבות הסכם השלום עם מצריים
  • חזרנו לכביש הגישה לחמי יואב וחצינו בצומת את כביש 35 בנקודה 37
    עברנו מעל מעקה הבטיחות בצידו הצפוני ועלינו כ 10 מ' עד חיבור לסינגל/דאבל ביער קוממיות
    פנינו בנקודה 38 בדאבל צפונה ואז עם הדאבל מערבה
    זהו דאבל שהופך סינגל של ממש בנקודה 39 וזורם (רמה טכנית קלה מאד) עד החנייה בנקודה 1