Friday, December 04, 2015

הר חמרמר

תאריך :  4-12-2015

מפעלי פריקלס - חציית כביש 258 - בקעת צבאים - נחל אדמון - הר חמרמר - נחל חמרית - גשר מסוע הפוספטים מעל נחל אדמון - נחל פרס - גבי פרס - ליד המפל הגדול של נחל פרס - כביש 90 - צומת הערבה - תחנת דלק מדרום לצומת הערבה

נקודת יציאה :  חנייה ליד השער של מפעלי פריקלס/רותם אמפרט

נקודת סיום : תחנת דלק בצומת הערבה (מדרום לצומת על כביש 90)

ירידה מצטברת : 981 מ׳

• לפני שנה פרסם דודי אלון מסלול המגיע לנחל פרס באיגוף מצפון
    אחרי זה עשו מסלול נוסףאותו פרסם דודי אלון מסלול המגיע לנחל פרס באיגוף מצפון
    מהר מאד אימצתי את המסלול ובשינויים קטנים רכבתי אותו ופרסמתי את המסלול שאנחנו רכבנו
    לפני כשבוע פרסם דודי מסלול חדש באיזור אבל הולך בהמשך צפונה
    זה השפיע עליי לחזור למפות של האיזור בזמן תכנון המסלול השבוע שבישר על גשמים שבסופו של דבר היו לא מרשימים אבל בכל זאת השפיעו עליי לנסוע דרומה
    בחרתי בוריאציה חדשה של ״אל נחל פרס מצפון״ שמשלב את 2 המסלולים של דודי ואת המסלול שלי משנה שעברה
    בכדי לא לחזור על הקטע הראשון חקרתי את המפות והתצ״אות ומצאתי דרך חדשה שפוסחת על כל הגדרות ולא מצריכה חיפוש של פרצה או טיפוס גדר ובמהרה יוצאת לשטח האמיתי בנאקב נהדר וזורם שמשתרשר בהמשך לרצף הנאקבים הנהדרים של שאר המסלול הנהדר הזה
    זהו מסלול שכ 70-80 אחוז ממנו הוא נאקבים , שבילי עזים ובר בשטח ורובו זורם בצורה מרשימה - אחד מטיולי המדבר המשובחים ואפילו לא קשה מאד
    מי שמחפש קצת יותר מ״סוכר״ מבחינת טיול ומדבר של ממש ולא ב״שטחים״ - מומלץ
  • יצאנו מהחנייה ליד שער המפעלים (1) ופנינו החוצה מהמפעלים עד כביש 258 בנקודה 3
    חצינו את הכביש והמשכנו בדרך ה 4X4 מזרחה
    בנקודה 4 לפני שער צהוב פנינו ימינה לשביל לא לגמרי ברור בין הגדרות
    רכבנו בתוואי הדי ברור וירדנו לדבל בנקודה 5
    מנקודה 6 בעצם נכנסנו לשטח האמיתי
  • פנינו ימינה במעלה ערוץ בשביל עזים (אחד מרבים) שמטפסים בקלילות אל האוכף בנקודה 7
    פה נכנסנו לנאקב משובח שמתפתל וזורם על קווי גובה ובסוף יורד לבקעת צבאים (8)
    המשכנו עם הנאקב בבקעה ובה בנקודה 9 פנינו ימינה
    זרמנו בנאקב קל לרכיבה ובנקודה 10 פנינו לנאקב השמאלי והמשכנו בנאקב זורם אל תוך יובל של נחל אשלים (פה ושם קטע של כמה מ׳ שמצריך הליכה , בעיקר בחציית ערוץ או מציאת שביל טוב יותר)
    בנקודה 11 פנינו ימינה בערוץ בנאקב שמתחבר לשביל מסומן בצבע כחול (לפעמים הנאקב בסימון ולפעמים כמה מ׳ לפה או לשם)
  • בנקודה 12 טיפסנו שמאלה מהערוץ בשביל עזים אל האוכף וממנו ממשיכים לזרום בנאקב משובח בכיוון הר חמרמר
    בנקודה 13 עצרנו על השלוחה של הר חמרמר ממנו תצפית על קניון נחל אשלים
    המשכנו בנאקב הזורם על הרכס של הר חמרמר עם תצפיות יפות בכל הכיוונים אבל בעיקר על נחל אשלים
    אחרי ירידה טובה מגיעים למצוק עם תצפית מצויינות מזרחה בנקודה 14
  • מכאן רכיבה דרומה מעל מצוק שמזכיר בקטע קצר את הרכיבה מעל המכתש הגדול
    הרכיבה כאן קצת מג׳עג׳עת על אבנים ללא שביל וחתכנו חזרה לנאקב בנקודה 15
    מטפסים בנאקב ובנקודה 16 יורדים לערוץ נחל חמרית
    הקטע האחרון אל הנחל ללא שביל ברור וירדתי כמה מטר רגלית
    המשכנו בשבילי עזים או בר בשטח ואז עלייה בנאקב יפה שמצידו מצוקים קטנים בנקודות 17
    כאן שוב ירידה בנאקב נוח עד לגשר המסוע שמעל נחל אדמון
  • הפעם בניגוד לפעם הקודמת בה ירדנו מכאן בדרך דרדרתית וטיפסנו בדרך 4X4 החלטתי לנסות חצייה של הגשר שזו הרפתקה חווייתית , חציית גשר באורך כ 100 מ׳ ובגובה כמה עשרות מ׳ מתחתית הוואדי
    ההליכה היא בנתיב תחזוקה צר עם מעקה לצד המסוע (רשמית אסור !!!)
    אחרי החצייה של המסוע (נקודות 18) המשכנו בדרך שליד המסוע , עברנו מתחתיו במקום נוח והמשכנו עד צומת הדרכים בנקודה 19
    פה פנינו שמאלה וירדנו בדרך 4X4 עד צומת הדרכים בנקודה 20
    מכאן טיפוס על מדרגות סלע שהן בעצם סוג של דאבל ובנקודות 21 טיפוס תלול בדאבל קצר עד ליד עמוד מתח גבוה ליד דרך בסימון שבילים שחור
  • מכאן רכבנו כמה מ׳ שמאלה בדרך ומיד בנקודה 22 נכנסנו לסינגל ברור וטכני בינוני שיורד לנחל פרס בנקודה 23
    מכאן בדאבל שנקטע מדי פעם דהרנו במקביל לערוץ נחל פרס
    בנקודה 24 צומת דרכים , שימו לב לא להמשיך בדרך בסימון אדום שעולה לכביש אלה להמשיך בערוץ עוד קצת עד מעל גבי פרס
    פה ירדנו בשביל קצר רכיב למחצה לגבים בנקודה 25
    פה חלק מאתנו התרחצו בגבים הקרים
  • טיפסנו חזרה לשביל המסומן ירוק של נחל פרס ובנקודות 26 יש קטע סינגל טכני רכיב ב 50% , לאמיצים שבינינו קצת יותר
    בערוץ חוצים קטע דשדש של כמה מ׳ והמשכנו בסינגל בגדה הדרומית אל מעל המפל הענק
    באיזור נקודה 28 טיפוס רגלי של כ 20 מ׳ ואז רכיבה בסינגל רכיב בתחילה ואז בירידה רכיב ב 50% עד נקודה 29
    מכאן דרך 4X4 שיורדת לצומת הערבה בנקודות 30 והמשך בכביש 90 עד תחנת הדלק (31)