Friday, January 01, 2016

רוחות במכתש הגדול

תאריך :  1-1-2016

רח' רש"י בירוחם - כביש "מרכז ירחם-דימונה" - סינגל ירוחם - נחל אבנון - מרגלות הר אבנון - המצוק המערבי של המכתש הגדול - מחצבות חול במכתש הגדול - כביש חוצה המכתש הגדול - מרגלות הר אבנון - סינגל ירוחם - מצוק המכתש הגדול - ירוחם

נקודת יציאה : חנייה ליד מלון אירוס המדבר ברח' רש"י בירוחם

משתתפים :2

גובה מצטבר : 518 מ'

המסלול במפת עמוד ענן

Doaramaסימולציה של המסלול על תצ"א ב

Googleתמונות ב +(רז)

Facebookתמונות ב (רז)

• שוב ההעזה ובעיקר הכרת הארץ וניתוח נכון של התחזית עזרה לנו להיות בין אלה שרכבו היום רכיבה של ממש ולא נרטבו (כמעט) ולא התלכלכו בבוץ (כמעט)
    לפי התחזית השבוע הבנתי שבאיזור ירוחם לא הולך להיות גשם שיפריע לרכיבה ולכן התוכנית היתה לבצע את המסלול שתכננתי בפברואר ונאלצנו לשנותו אז ל
    רכיבת שלג במכתש הגדול
    רוב חברי הקבוצה השתפנו לבסוף ולא באו ורק גיל ואני יצאנו לרכיבה
  • יצאנו מהחנייה שליד מלון איוס המדבר (1) לצומת בה מתחבר הכביש לדימונה במרכז ירוחם (2) ורכבנו עליו צפונה עד הגשר מעל נחל אבנון ומיד אחריו (3) פנינו לסינגל ירוחם
    בקטע זה הסינגל לא ממש ברור כי הוא לא מתוחזק אבל הרכיבה נוחה בכל השטח
    בהמשך הסינגל נהיה יותר ברור ורכבנו בדיוק עליו בכיוון מצפון למאהלים בדווים
    מדי פעם יש סימון של הסינגל שהיה מסומן בעמודי עץ שחלקם הקטן שרד אבל השילוט עליהם נתלש ממזמן וגם סימונים בצבע לבן צהוב לבן שנמצאים לעתים רחוקות
    אחרי שהסינגל עוקף את המאהלים הוא מתחיל לטפס במעלה נחל אבנון בעלייה סבירה עד שרידי המחנה הבריטי למרגלות הר אבנון
    אנחנו עזבנו את הסינגל ממש לפני המחנה בנקודה 4
  • פה בצומת השבילים פנינו שמאלה לדבל דרדרתי שהוריד אותנו לערוץ
    מכאן קצת בר בשטח (רכיב) עד לחיבור לנאקב שנראה בבירור (5) ורכיבה בנאקב שהופך לדאבל נאקב לפעמים (קוליסים ושבילי גמלים ועיזים) עד נקודה 6
    בנקודות 6 עלייה בנאקב זרוע אבנים ולא רכיב לאורך כ 250 מ'
    המשכנו על משטח הסלע לקצה המצוק לתצפית על המכתש (7)
  • פה ירדנו בשרידי נאקב לא מתוחזק שיורד בפיתול את המצוק (קטע של כ 20-30 מ') רכיב חלקית ובנקודה 8 חברנו לנאקב רכיב ב 95% עם נוף יפה של המכתש הגדול מימין עד נקודה 9
    פה ידענו על המשך נאקב שאליו צריך לעלות צפון מערבה במצוק , והתוכנית שלנו היתה להמשיך איתו עד ראש מעלה חתירה (אותו ירדנו בעבר מספר פעמים) ומשם לרדת למכתש
    בגלל מזג האוויר המפוקפק שהיה החלטנו לוותר על הקטע הזה ולהתפתות ולרדת בתוואי שראינו כאן
    ירדנו בזהירות קטע מצוקי עד נקודה 10 (רכבנו ממנו רק קטעים קצרים - כ 20%) ומנקודה 10 חברנו לשביל יעלים בצד הצפוני של השלוחה
    בהמשך בנקודה 11 השביל הופך לנאקב נוח עליו רכבנו ובהמשך הרכיבה היא בשרידי שבילים או בר בשטח , הכל רכיב לחלוטין עד חיבור לדרך המחצבות בנקודה 12
    פה רכבנו בדרכי המחצבות ודרך מתקני המחצבה עד שער היציאה מהמחצבות בנקודה 13
  • מכאן רכיבה בדרך טובה עד חיבור לכביש החוצה את המכתש הגדול בנקודה 14
    פה מתחיל טיפוס ארוך ומייגע בכביש העולה לירוחם עד צומת הפנייה להר אבנון בנקודה 15
    הטיפוס היה קשה יותר מהרגיל בגלל רוח הפנים או הצד שלעתים בעיקר בעיקולי הכביש ממש עצרה אותנו
    התוכנית מכאן היתה להמשיך דרומה בסינגל ירוחם ואז להמשיך על המצוק של המכתש עד תחילת נחל שועלים ולרדת בנחל שועלים
    בגלל שהרוח התחזקה מאד חששתי מרכיבה על המצוק שהיתה מאבק קשה מאד ברוח החלטתי לחזור לירוחם בתוואי של סינגל ירוחם הדרומי
    עלינו כאן על הדאבל שיורד לערוץ ובנקודה 16 מטפס דרומה בתוואי סינגל ירוחם
    בנקודה 17 הדאבל הופך סינגל שמתפתל עד מתחת לתצפית על המכתש בנקודה 18
    פה התחלנו בכיוון ירידה בסינגל ירוחם שזורם בדרך כלל כלפי מטה
    בנקודה 19 חתכנו מהסינגל בר בשטח הרכיב כולו עד הערוץ בנקודה 20
    הבנייה מצפון לערוץ יצרה סוללה של שפוכת של כמה מ' אותה טיפסנו ואז רכבנו בשטח המיושר שמעל עד חיבור לרחוב (ריק מבתים עדיין) בנקודה 21
    מכאן ברחובות ירוחם עד האוטו (1)