Friday, January 15, 2016

גבעת המורה

תאריך :  15-1-2016

קניון Friendly בעמק - בית קברות מזרחית לבי"ח עפולה - שכונת גבעת המורה - דרך נוף גבעת המורה - סינגל יערות גבעת המורה - חרבת קרה - גבעת בולק - ליד נעורה - ליד מחנה נעורה - חרבת סהר - נבי דהי - דרך נוף כחולה - סולם - מושב מרחביה -
קניון Friendly בעמק

נקודת יציא
ה : חניון קניון Friendly בעפולה שנמצא סמוך לבית חולים עפולה

• כבר לפני שנה ברכיבה באיזור המזרחי של מרגלות גבעת המורה ראינו התחלה של קטעי סינגל חדשים
    לאחרונה שמעתי שהסינגל הושלם והחלטתי שהגיע הזמן לבדוק אותו
    זהו סינגל בנוי היטב ונראה שנלמד הרבה מסינגלים קודמים
    הכיוון המומלץ הוא נגד כיוון השעון והסינגל מסומן בהתאם וכנ״ל השיפועים של העליות והירידות
    אורכו כ 27 ק״מ והטיפוס המצטבר הוא 595 מ׳ ותאורו יובא בדף נפרד לסינגל באתר
    כמובן שהסינגל לא הספיק בשביל טיול ששי , לכן הכנסתי במסלול בתכנון תוספת של התחלה בקניון friendly בעפולה וטיפוס לגבעת המורה והמשך בדרכי נוף עד חיבור לסינגל , ובסוף ירידה בדרכים ודבלים לכפר סולם והלאה לעפולה
  • יצאנו מחניית הקניון (1) וביציאה לרחוב (2) פנינו ימינה עד הכיכר (3)
    מיד מעבר לכביש נכנסנו לדרך 4X4 שמתחילה בטיפוס לכיוון בית הקברות (4) והלאה עד ליד רח' חצב בשכונת גבעת המורה (5)
    דלגנו מעל הגדר של הרחוב בנקודה 5 ועלינו במעלה הרחוב עד מפגש עם רחוב האירוסים והלאה עד מפגש עם שדרות קונטיקט (6)
    עלינו איתו על המדרכה הנוחה לרכיבה עד מפגש עם דרך הנוף הכחולה בנקודה 7
  • דרך הנוף המסומנת סימון שבילים כחול הובילה אותנו בלי טיפוס רציני עד מפגש עם סינגל יערות גבעת המורה של קק"ל בנקודה 8
    מזהים את הסינגל בקלות והוא מסומן בסימון שביל אופניים של קק"ל עשוי פח בצבע צהוב
  • פנינו ימינה לסינגל שמתחיל בירידה טובה
    בהמשך הוא ממשיך בדרך 4X4 ובנקודה 9 בצומת הדרכים ממשיך הסינגל בירידה מתפתלת עד הדרך הלבנה בנקודה 10
    הסינגל המשיך על הדרך ימינה ובנקודה 11 פנה שמאלה בירידה עד המשך של סינגל
    יש סימונים טובים שמפנים להמשך הסינגל ימינה
    בנקודה 12 בגבעת בולק יש שרידי מתקנים חקלאיים ושם מקום יפה לעצירה
  • המשכנו עם הסינגל ובנקודות 13 הסינגל נעלם למרות שהסימון קיים (יש סימון בשתי נקודות 13)
    רכבנו בר בשטח הנוח לרכיבה את הקטע הקצר
    ושוב הסינל ממשיך כדרך ואז שוב סינגל
    באיזור נקודה 14 יש אי בהירות למרות שמבחינתנו היה רצף של הסינגל עד נקודה 15 בה פגשנו את הדרך הלבנה הבאה מתחנת הדלק שליד נעורה שהיא אחת מנקודות התחלת הסינגל האפשריות
    בנקודה 14 יש שלט עץ שלא היו עליו עדיין הסברים
  • בנקודה 15 פנינו שמאלה בעלייה תלולה בדרך שיש גם סינגל מקביל לה מדרום שהוא כנראה הסינגל הרשמי
    פנינו בנקודה 16 ימינה עם סימון הסינגל להמשך הסינגל
    פה יש קטע יפה ומתםתל שעובר באיזור של טוף עד נקודה 17 ליד נעורה בה מתחילה העלייה הארוכה של כ 6 ק"מ עד קבר נבי דהי
    בנקודה 18 הסינגל מגיע מדרום לגדר של בסיס נעורה ובנקודה 19 מגיעים לחרבת סהר הגדולה בה יש מערות קברים ומתקנים חקלאיים
    המשכנו בטיפוס שהוא מתון בד"כ בסינגל עד צומת הדרכים בנקודה 20
    המשכתי עם הדרך עד צומת הדרכים בנקודה 21
    פה בעצם אחת ההתחלות של הסינגל
    פניתי ימינה לדרך שממשיכה בלי לשנות גובה ובהמשך פונים לסינגל שמטפס עד יבור לדרך סלולה בנקודה 22
    כאן ימינה עד מגדל התצפית וקבר נבי דהי (23)
  • אחרי מנוחה ירדנו לדרך הסלולה ופנינו שמאלה ומיד ימינה להמשך הסינגל בנקודה 24
    פה סוף הגיעה הירידה המיוחלת , ירידה מהירה ומתפתלת בסינגל עד דרך הנוף הכחולה בה נכנסנו לסינגל לפני 27 ק"מ בנקודה 8
  • פנינו ימינה במורד הדרך ומיד בנקודה 25 פנינו שמאלה לדבל תלול ומדורדר
    המשכנו ברכיבה מהירה בירידה בסדרת דבלים שרובם מדורדר עד נקודה 28 (הכל רכיב)
    פה פנינו ימינה למבנה עם מכלאות צאן וחצינו אותו בדבל שהופך דרך 4X4 ובנקודה 29 פנינו שמאלה בדרך שיורדת ונכנסת לכפר סולם
    עברנו ליד המסגד במרכז הכפר (30)
    הכפר סולם מיוחס לכפר העתיק שונם ממנו הגיעה בין השאר אבישג השונמית
    המשכנו דרך הכפר בכביש למושב מרחביה 32 והלאה בכיוון עפולה
    בנקודה 33 פנינו לדרך עפר ליד מכון שמטפל בזבל פרות
    בנקודה 34 חצינו תעלה מדופנת בבטון ועברנו לדרכי השכונה ההולכת ונבנית ״רובע יזרעאל״ והלאה לרחובות השכונה
    בנקודה 35 פנינו לכביש אל הקניון ולאוטו (1)