Friday, January 22, 2016

סובב באר שבע

תאריך :  22-1-2016

תחנת דלק מבואות באר שבע - נחל כובשים - סינגל כובשים - באר שבע - נחל סוללים - חציית כביש 25 - פארק חצרים - חציית כביש לחצרים - נחל באר שבע - באר לאה - טיילת נחל באר שבע - העיר העתיקה של באר שבע - פיקוד דרום - גן אלנבי - בית הקברות הצבאי הבריטי - מוזיאון הרכבת/פרק אתאטורק - השוק הבדואי - באר אברהם - פרק נחל באר שבע - תל באר שבע - חציית כביש 60 - נחל כתף - אנדרטת חטיבת הנגב - שכונת רמות - יער דודאים - חציית כביש כניסה לבאר שבע - ליד שלט כניסה לבאר שבע -
תחנת דלק מבואות באר שבע

נקודת יציא
ה : תחנת דלק פז מבואות באר שבע בכניסה הצפונית לבאר שבע

• כבר הרבה זמן מקננת בלבי התוכנית למסלול סובב באר שבע
    בשנה האחרונה קראתי הרבה על מלחמת העולם ה I בארץ ישראל שבה קרב כיבוש באר שבע נחשב לאחד הקרבות המעניינים והמפורסמים
    בניתי מסלול המבוסס על השביל החצי רשמי להולכי רגל של סובב באר שבע והוספתי לו עוד קצת סיבוב בעיר העתיקה ועוד קצת סינגלים וקיבלתי מסלול טוב ומעניין שרובו בשטח סביב באר שבע ומעט אורבן
    הרבה סיפורים מעניינים וביקור במספר אתרים הסטוריים , אם מהתקופה הטורקית ואם מתקופת אברהם אבינו
    לדעתי מסלול שיכול להפוך לקלאסי אם יסדרו אותו קצת
  • יצאנו מתחנת הדלק דרומה בדרך 4X4 ומיד בנקודה 2 פנינו לדרך על השלוחה בסימון שבילים שחור ובסוף הירידה לנחל כובשים חברנו לדרך מערבה בסימון שבילים כחול
    בנקודה 3 הדרך חוצה את הערוץ דרומה ואנחנו המשכנו עם הסימון הכחול שממשיך על סינגל יפה וקל שזורם מצפון לערוץ
    בנקודה 4 הסינגל נקטע באכזריות על ידי אתר בנייה גדול
    אין אפשרות לעקוף מימין כי אתר הבנייה שכנראה יהרוס את כל השטח המתוחם בחומה וגדר גובל בבסיס הצבאי שמצפון
    לכן ירדנו בר בשטח (רכיב) אל השכונה שמדרום ומנקודה 5 המשכנו לצד הרחוב עד נקודה 6
  • פה פנינו לדרך ימינה
    בנקודות 7 רצינוו לחצות את הערוץ של נחל סוללים אבל הערוץ היה סבוך ועם מים ולכן המשכנו עם בדרכי 4X4 עד נקודה 8 על כביש צדדי ומיד פנינו לדרך מקבילה לכביש 25 ממזרח
    בנקודה 9 עלינו על כביש 25 כ 20 מ ברכיבה בשוליים ובנקודה 10 חצינו את הכביש במקום בו אין בטון הפרדה בין הנתיבים בכביש (לכן קל לחצייה)
    מהצד השני של הכביש פנינו לדרכי 4X4 טובות בסימון שבילים אדום , תחילה צפונה ואז דרומה
    בשיא הגובה נתתי הסבר ראשון על קרבות מלחמת העולם ה I באיזור
    עזבנו עם הדרך את הסימון ושוב חזרנו לסימון בנקודה 11 והמשכנו עם הדרך הטובה עד חציית כביש הגישה לחצרים (12)
  • המשכנו בדרכי ה 4X4 עד ערוץ נחל באר שבע (13)
    הדרך הכחולה ימינה מזרחה מצפון לערוץ היתה לא ברורה ולכן חצינו את הערוץ ורכבנו בדרך 4X4 על הגדה הדרומית אחרי החצייה
    בנחל היו מים אבל צלחנו על אבנים בלי להרטב (כמעט)
    לאט לאט הדרך מתפוגגת ורוכבים בר בשטח בערוץ יפה עם קירות תלולים באיזור 14
    בנקודה 15 החלטנו לחצות לדרך הכחולה הטובה שבגדה הצפונית של הנחל
  • מכאן רכיבה בדרך טובה לאורך הערוץ ומתחת לשכונה שמשמאל
    בנקודה 17 עזבנו את הדרך לדרך שמאלה שמטפסת אל הרחוב שמעל בנקודה 18
  • מכאן רכיבה בטיילת לפעמים צמודה לרחוב ולפעמים מסומנת כשביל אופניים
    בצומת בנקודה 19 חצינו את הכביש בכיוון העיר העתיקה
    מכאן ברח' שהופך למדרחוב בו יש שוק ססגוני והלאה בכיוון מבנה הממשל הטורקי לשעבר (פיקוד דרום)
     בנקודה 20
    עצרנו בגן עם פסל אלנבי שליד לארוחת בוקר
    מכאן הלאה לבית הקברות הבריט צצחלחמת העולם 21 ולמוזיאון הרכבת ואנדרטת כמאל אתאטורק בנקודה 21
    במוזיאון הרכבת מוצג קטר 70414 שאמנם הוא לא המקורי אבל כנראה מאותו דגם
  • מהמוזיאון רכבנו ברחובות העיר העתיקה לשוק הבדואי וחזרה לצומת בנקודה 19 ליד נחל באר שבעלצינו את הגשר דרומה ובנקודה 24 פנינו שמאלה לשביל שיהיה חלק מטיילת נחל באר שבע
    רכבנו בשביל בבניה עד כביש 25 שיוצא דרומה וחצינו את הכביש
    מצידו השני של הכביש ירדנו לדאבל בכיוון גשר הרכבת הטורקי (26) ובנקודה 27 נכנסנו לטיילת לאורך נחל באר שבע כשמימין דשא יפה ואמפי תאטרון נחמד במתכונת גשר המיתרים
    בנקודה 28 יש מעבר מתחת לגשר כביש 40
    המעבר בנוי נוח וצריך לשמש דוגמא להעברת שביל או דרך מתחת לגשרי רכבת או כביש בארץ
    המשכנו אחרי הגשר בדרך מדרום לנחל עד נקודה 29 בה חצינו את הנחל במעבר עם משטח סלע יפה
  • אחרי החצייה רכבנו בדרך 4X4 שנחרשה בקטע קצר והמשכנו איתה עד לראש תל באר שבע 31
    ירדנו בירידה כייפית מראש התל אל הכניסה לגן האירועים ואתר רט"ג של תל באר שבע
  • מכאן רכבנו בשולי הכביש (נקודות 32) וליד בית הקברות המוסלמי פנינו שמאלה לדאבל שבמהרה הופך לסינגל ליד סוללת המסילה והלאה הסינגל בסימון שבילים ירוק ממשיך בערוץ הוואדי
    בגלל שהשביל לא מתוחזק צריך לפעמים לחפש אאת התוואי
    בנקודה 33 עזבנו את הסינגל בעלייה בדאבל שמאלה לגדה והלאה מנקודה 34 ליד מבנה בדרך 4X4 טובה שממשיכה בהמשך מעל ובמקביל לכביש 60
    לפני המעבר של כביש 40 מעל 60 ירדנו למטה רגלית למדרכה תוך דילוג מעל מעקה הבטיחות (35)
  • רכבנו מתחת לכביש 40 והלאה בדאבל לצדו עד שהוא נגמר בנקודה  36
    פה חצינו את הכביש ומצידו השני חברנו בנקודה 37 לדרכי 4X4
    בהמשך מתחילים בטיפוס בדרך אל החנייה של אנדרטת חטיבת הנגב בנקודה 38 והלאה אל האנדרטה בנקודה 39
    ירדנו מהאנדרטה חזרה לחנייה (38) , ונכנסנו לדרך צפונה בסימון שבילים שחור
    בנקודה 40 יש איזור בנייה אבל הדרך ברורה ויורדת בכיוון כביש 40
    הדרך השחורה ממשיכה ליד השכונה ומטפסת בסוף עד הרחוב והכיכר בנקודה 41
  • מכאן 4 מהחבר'ה קצרו בכביש וחזרו לאוטו
    אני והשאר המשכנו צפונה בדרך 4X4 עד נקודה 42
    פה בצומת הדרכים פנינו שמאלה בירידה כייפית ובנקודה 43 ירדנו ימינה לסינגל זורם מעל הערוץ
    בנקודות 44 קטע דרך קצר ושוב סינגל שמטפס בשיפוע מתון בשטח מיוער עד מפגש עם דרך 4X4 בנקודה 45
    מכאן בדרך שעולה ואז מתחילה בירידה
    מנקודה 46 ירידה בסינגל נחמד בסימון שבילים שחור עד נקודה 47 ואז בדרך ושוב בסינגל/דבל ליד שרידי החווה הביזנטית בנקודות 48
    המשכנו מתחת לגשר במעבר טוב ובנקודה 49 עלינו על המדרכה עליה רכבנו עד הצומת המרומזר לכניסה הצפונית לשכונת רמות בנקודה 50
  • חצינו את הכביש ומיד בצד השני נכנסנו לדרך 4X4 מקבילה לכביש ממערב
    עברנו ליד השלט "ברוכים הבאים לבאר שבע" בנקודה 51 והמשכנו עד האוטו (1)