Friday, February 05, 2016

הכרמל הרגוע

תאריך :  5-2-2016

חניון האגם - בריכות גן העדן - נחל אורן - עין אלון - חרבת אלון - דלית אל כרמל - כביש למוחרקה - מוחרקה - דרך נוף הכרמל - מצפור טייסת העמק - חניון בית השומר - נחל יגור - נחל סבך - בית היערן - רום כרמל - כביש "אוניברסיטה-עוספייה" - סינגל אלון - נחל אלון - נחל אורן - חרבת אלון - עין אלון , בריכות גן העדן - חניון האגם

נקודת יציא
ה : חניון האגם (בריכות גן עדן)

• הפעם רכבנו בכרמל במסלול רגוע יחסית שכלל את דרך נוף הכרמל בין השאר
    למה "הכרמל הרגוע" כי זה בניגוד לאיזור דרום הכרמל שאני קורא לו "הכרמל הפרוע" בגלל אופי השטח הדרדרתי ומרובה האבנים והאבק
    המסלול הפעם באיזור הכרמל הגבוה היה רגוע יחסית אם כי הוא כלל את אחד הסינגלים המאתגרים והכיפיים של הכרמל , סינגל אלון
  • יצאנו מחניון האגם בסינגל מדרום לערוץ ואז חצינו צפונה ובגשרון שוב דרומה
    בריכות גן העדן כמו שנקרא האגם (2) היו עם מים אבל לא מלאות
    האגם נראה די מוזנח
    המשכנו בסינגל בערוץ מצידו הצפוני שהוא רכיב ב 95%
    בנקודה 3 השביל עובר מתחת לקשת במבנה תחנת קמח עתיק (אי אפשר לרכב מתחת לקשת הנמוכה)
    מכאן השביל המסומן כחול הופך דרך 4X4 ובנקודה 4 בעין אלון חותם את הזרימה הקטנה ללא דרך ועולים מעל הטרסה ומשם שוב דרך
    לפני נקודה 5 יש עלייה בדרך דרדרתית קצרה ואז חוצים את החורשה ללא שביל של ממש עד ליד המבנה הדרוזי המקודש בנקודה 6
  • מכאן רכיבה בדרך 4X4 טובה במעלה נחל אורן
    בצומת הדרכים בנחל אורן בנקודה 7 פנינו לדרך 4X4 ימינה
    הדרך הטובה ממשיכה לטפס עד הכביש הראשי בין עוספייה לדליית אל כרמל בנקודה 8
    בעבר רכבנו לכאן כמה פעמים והעלייה , אמנ ברחוב אבל תלולה
    הדרך שבחרנו הפעם חוסכת הרבה עליות ומסתיימת בדליית אל כרמל בכביש הראשי "עוספייה-דלית אל כרמל" בנקודה 9
  • פה פנינו ימינה בכביש ובככר בנקודה 10 פנינו שמאלה ברחוב בשיפוע מתון של עלייה עד צומת הרחובות בנקודה 11
    פה פנינ ימינה בטיפוס תלול במעלה הרחוב עד כביש "דלית אל כרמל- אליקים" בנקודה 12
    פנינו שמאלה בכביש עד הכיכר בה פונים למוחרקה בנקודה 13
    פנינו שמאלה בכביש המוביל למוחרקה ורכבנו בו עד תחילת העלייה התלולה למנזר בנקודה 14
    טיפסנו בכביש התלול ובמחסום בכניסה לחנייה של האתר (שער מחסום חדש) בנקודה 15 פנינו לסינגל רכיב חלקית עד נקודת התצפית על עמק יזרעאל בנקודה 16
  • יצאנו חזרה לצומת הדרכים שלמרגלות חרבת דובה בנקודה 14 ופנינו בדרך הסלולה ימינה לחיבור לדרך נוף הכרמל
    דהרנו בדרך נוף הכרמל המתוחזקת היטב בסימון שבילים שחור
    הרבה מבנים חדשים נבנו ליד הדרך
    בנקודה 17 עצרנו בתצפית ליד אנדרטת טייסת העמק והמשכנו בדרך נוף הכרמל
  • בצומת הדרכים בנקודה 21 בה יש גם שלט לבן עם אותיות אדומות "לבית היערן" , פנינו שמאלה והתחלנו בטיפוס סביר בד"כ לבית היערן
    בנקודות 23 נכנסתי לסינגל בעלייה שהיה מכוסה גזם ולכן חזרתי לדרך
    בנקודות 24 חברתי לסינגל קל עד בית היערן
    בנקודות 25 המשכנו בסינגל זורם והלאה בדרך 4X4 שבהמשך סלולה עד כביש "אוניסרסיטה-עוספייה" בנקודה 26
  • פנינו ימינה בכביש
    ניסינו דרך באיזור נקודה 27 שהתפוגגה ולכן חזרנו לדרך מקבילה לכביש עד הכניסה לסינגל אלון בנקודה 28
    פה ירדנו בסינגל הטכני המשובח שהיה רכיב ב 95% בשבילי
    ירדנו בסינגל עד מפגש עם הדרך בנחל אורן בנקודה 29
    מכאן חזרה עד בריכות גן העדן בדומה למסלול שבאנו (1)