Friday, March 25, 2016

בין מענית לגבעת עדה

תאריך :  25-3-2016

מועצה איזורית מנשה - חציית כביש 574 - סינגל עוז - חצייה מתחת כביש 6 - שביל המנהרות - חציית כביש 6353 - אום אל קוטוף - סינגל הטווילים - סינגל חרבת מודר - חרבת מודר - יער עירון - סינגל מחצבת ורד - מעל מחצבת ורד - חניון קק״ל בצומת עירון - כניסה למחצבת ורד - יער עירון - סינגל עוז - חצייה מתחת כביש 6 - 2X6 - חציית נחל עירון - חצייה מתחת כביש 65 - אנדרטת משמר הגבול - ציר המוביל - חרבת בורק - נחל ברקן - תל ערן - סינגל המזרחי - סינגל השדרה - מעלה הכלבים - סינגל זיו - סינגל המתרוממים - ליד כפר גליקסון - סינגל העמדה - גבעת עדה - סינגל אלוני יצחק המזרחי - סינגל אלוני יצחק המערבי - סכרי נחל משמרות - קיבוץ משמרות - פרדס חנה כרכור - אנדרטה לנופלי היישוב כרכור - צומת כרכור - גן השומרון - בית ספר איזורי עין שמר - מועצה איזורית מנשה

נקודת יציאה : חנייה של המועצה האיזורית מנשה

• החלפת השעון לשעון קיץ ומסיבת פורים בעבודה בחמישי בערב הביאו אותי לתכנן מסלול טיול קרוב לבית , כך ששעות השינה המעטות הצפויות לי יפריעו כמה שפחות
    בניתי מסלול שעובר בסינגלים החדשים בחלק הצפוני של איזור מענית והמשכנו לכיוון איזור הסינגלים של גבעת עדה והנופים הפסטורליים שביניהם
  • יצאנו מהמועצה האיזורית מנשה (1) בכביש הגישה
    חצינו את כביש 574 ונכנסנו לדרך ה 4X4 מזרחה בנקודה 2
    בנקודה 3 פנינו שמאלה לסינגל עוז ורכבנו עליו עד החצייה מתחת כביש 6 (נקודה 4)
    מיד אחרי החצייה במנהרה מתחת לכביש המשכנו בסינגל ואחרי כמה מ׳ עזבנו אותו מזרחה
    פה בנקודה 5 נכנסנו למנהרה שעוברת מתחת קומפלקס כבישי הגישה לחריש
    המנהרה בנקודות 5 מתפתלת ומצריכה לכן פנס למעבר בה שהוא רכיב לחלוטין , אבל לא רואים את האור בקצה המנהרה
    אחרי שביל המנהרה המשכנו בדרך 4X4 עד כביש 6353 ומיד בנקודה 6 חצינו אותו בצומת העלייה לחלקו הצפוני של הכפר אום אל קוטוף
  • פה ניתן לרכב על המדרכה בצידו המערבי של הכביש בעלייה מתונה והלאה ברחובות הכפר עד נקודה 7
    כאן עזבנו את השטח הבנוי והמשכנו בדרך 4X4 ומיד בנקודה 8 נכנסנו שמאלה לסינגל ״הטווילים״
    זהו סינגל קל טכנית בעלייה מאד מתונה
    בנקודה 9 נכנסנו לסינגל חרבת מודר
    הסינגל מטפס אל ראש הגבעה בנקודה 10 לקחנו את הסינגל השמאלי וטיפסנו איתו בכיוון השעון לשיא הגובה בנקודה 11 , משם תצפית מצויינת על כל הסביבה
    חזרנו לנקודה 10 וטיפה בסינגל בו באנו עד נקודה 12
    פה פנינו שמאלה לסינגל היורד בירידה בנוייה היטב
    עד חיבור לדרך 4X4 בנקודה 13

מכאן ירידה כייפית בדרך ופנייה מערבה בצומת הדרכים בנקודה 14
  • בנקודה 15 פנינו ימינה לסינגל העולה למחצבת ורד
    זהו סינגל העובר בשטח מגוון של שיחים , יער ושטח פתוח
    בנקודה 16 הסינגל חובר לדרך 4X4 ובנקודה 17 שוב ממשיך כסינגל שמטפס ביער עד דרך ה 4X4 בנקודה 18
    פה רכבנו בדרך שממשיכה מעל מחצבת ורד ובהמשך מתחילה בירידה מהירה עד נקודה 19
    מכאן שוב סינגל משובח שרובו בירידה המסתיים בחניון קק״ל ביער עירון בנקודה 20
  •  פה פנינו בכביש הכניסה למחצבה (זהירות מהמשאיות) ובנקודה 21 פנינו לדרך 4X4 המטפסת ביער
    בנקודה 22 פנינו לסינגל שתחילתו מישורית בערך ביעק ובהמשך מטפס בתלילות עד הדרך בנקודה 23
    פה טיפסנו עם הדרך עד מפגש הדרכים והסינגל בנקודה 24
    פה פנינו ימינה לסינגל עוז שמטפס טיפה ואס יורד עד מפגש עם הדרך בנקודה 25
  • פנינו ימינה עם הדרך המקבילה לכביש 6 ממזרח עד המעבר מתחת כביש 6 באיזור מחלף עירון בנקודות 26
    הכבישים כאן הם על גשר מעל הדרך
    בנקודה 27 חציתי את נחל עירון (המעבר עם הדרך מספר מטרים מזרחית לנקודה בה חציתי היה עם מים - לכן חציתי כאן בצורה יבשה)
    המשכתי עם הדרך המקבילה בהמשך לכביש 65 עד חיבור לכביש ההולך לאנדרטת משמר הגבול ועובר מתחת כביש 65 בנקודה 28
  • מאנדרטת משמר הגבול רציתי לפנות לשמורת עין ארובות ותל אסור (29) , אבל המעבר חסום בתיל וסבך כנראה ע״י החקלאים
    לכן ויתרנו והמשכנו בציר המוביל עד נקודה 30
    פה פנינו שמאלה בדרך ועלינו בהמשך בדרכי שדות לחרבת בורק הפסטורלית
    ירדנו בירידה כייפית ותלולה לערוץ נחל ברקן אותו חצינו בנקודה 32 והמשכנו לתל ערן
  • בנקודה 33 התחלנו בטיפוס בסינגל טכני העולה לתל ערן , ומראש הגבעה ליד עמוד החשמל ירדנו בסינגל טכני עד חיבור לסינגל המזרחי שגם הוא טכני ואחד הטובים באיזור גבעת עדה ומסתיים בנקודה 34
  • מכאן בדרכי ה 4X4 ודאבלים עד לגבעה הראשית של סינגלי גבעת עדה
    בנקודה 35 פנינו שמאלה לסינגל השדרה ממנו יורדים סינגלים רבים שמאלה וימינה
    בנקודה 36 ירדנו ימינה לסינגל ארוך ומהיר שמסתיים בדרך במעלה הכלבים ומיד אחריו עלינו בסינגל עד סינגל השדרה בנקודה 37
    פנינו שמאלה בסינגל וטיפסנו איתו עד הכניסה לסינגל זיו בנקודה 38 וירדנו איתו עד סופו בנקודה 39
    טיפוס קצר בקיר (נקודות 39) וכניסה לסינגל ״המתרוממים״ עד מפגש עם ״השדרה״ והלאה בסינגל ״העמדה״ בירידה עד סוף רצף הסינגלים בנקודה  40
    מכאן קצת בדרכי שדות עד כניסה לסינגל המוביל אלוני יצחק המזרחי בנקודות 41
    המשכנו בסינגל אלוני יצחק המזרחי עד חציית הכביש לכפר גליקסון ואז באלוני יצחק המערבי אותו עזבנו בנקודה 42
  • פה התחלנו ברכיבה בדרכי 4X4 טובות בין מטעים ושדות בכיוון קיבוץ משמרות אליו נכנסנו בנקודה 44
    חצינו את הקיבוץ בכביש והמשכנו וחברנו לרחובות פרדס חנה/כרכור
    חצינו את היישוב כשבמספר מקומות תפרתי מסלול העובר בסמטאות ללא רכב
    עברנו ליד האנדרטה לנופלים מכרכור בנקודה 45 והמשכנו הלאה עד צומת כרכור בנקודה 46
  • פה חצינו את הצומת ברמזור ומיד בנקודה 47 נכנסנו למושב גן השומרון
    חצינו את המושב ובקצהו בנקודה 48 המשכנו בדרכים טובות שבהמשך הופכות למקבילות לכביש 65
    בנקודה 49 חלפנו על פני האנטנה הסלולרית עליה יש דמויות של לטאות מטפסות ובנקודה 50 חברנו לכביש הפונה מכביש 65 לכיוון בית הספר האיזורי והמועצה האיזורית מנשה