Thursday, April 28, 2016

שלושה מעיינות על הבוקר

תאריך :  28-4-2016

הזורע - חוות סוסים האוכף הכפול - סינגל עין השופט/הזורע - יער הזורע - הדרך הסלולה לחניון הנופש הפעיל הר גחר - גבעת דיצה - סינגל סינגל׳ה - נחל שופט - דרך הסולינג בין יקנעם לעין השופט - עין ששון - עמק האולמוסים - עין אריה - עמק הזיתים - ליד רמת השופט - שביל אופניים רמות מנשה - נחל שלף - עין דמומית - עין מחוללים - נחל דליה - חציית כביש 672 - דרך נוף מאחורי עין השופט - חרבת בית ראס - סינגלי משמר העמק - נחל משמר העמק - סינגל החרובים - ליד אנדרטת הקיבוצים - בית הקברות של משמר העמק - קיבוץ משמר העמק - תל אבו שושא - סינגל עין השופט/מנשה - פרק רמות מנשה -  עין זוריק - הזורע

נקודת יציאה : תחנת דלק אלון ליד משתלת 3 המשאלות בצומת הכניסה לקיבוץ הזורע

• בגלל החשש שלי מהתקעות בפקקים של מטיילים , החלטתי על טיול שיהיה קרוב לרובנו ולכן רכבנו ברמות מנשה
    בניתי מסלול שיהיה שונה מאחרים שרכבנו בעבר ובנוסף יבקר בעין ששון שלא הכרתי , בעין אריה בו בקרנו בעבר ובעין דמומית בו רציתי להתרחץ ולהכיר לחבר׳ה
    מזג האוויר הקריר היה משובח והעננים סיפקו תאורה רכה לתמונות
    בגלל הקרירות לא התרחצנו בכל 4 המעיינות בהם עברנו אלה רק ב 2
  • יצאנו מתחנת הדלק (1) ומיד בצומת בתוך הזורע (2) המשכנו בטיפוס בשבילי הקיבוץ בכיוון חוות הסוסים
    בנקודות 3 טיפסנו בדרך 4X4 קצרה וחברנו לדרך בחוות הסוסים
    בנקודה 4 התחלנו בטיפוס בדרך 4X4 שעולה אל הרכס עד צומת הדרכים בנקודה 5 בה פגשנו את סינגל עין השופט הזורע שכאן הוא דרך
    פנינו שמאלה ונכנסנו לקטע הסינגל המשובח בנקודה 6 עד נקודה 7 בה הסינגל חובר לדרך הסלולה העולה לחניון הנופש הפעיל
    בין נקודה 7 ל 8 רכבנו בדרך הסלולה ושוב בסינגל מנקודה 8
    בין נקודה 8 ל 9 שוב הסינגל הופך לדבל
  • בנקודה 9 פנינו ימינה לסינגל סינגל׳ה המשובח שהיום הוא חלק מסינגל עין השופט הזורע
    הסינגל הסתיים בנקודה11
    פה פנינו שמאלה בדרך במעלה נחל שופט עד חיבור לדרך הסולינג בנקודה 12 המסומנת בסימון שבילים אדום
    הדרך הזו נבנתה בתקופת מאורעות 1936-1939 בין המושבה יקנעם לקיבוץ עין השופט
    טיפסנו במעלה הדרך עד ליד עין ששון בנקודה 13
    עין ששון הוא מעיין קטן שלא הכרתי עד השבוע למרות שהוא מופיע בכל המפות
    יש בו זרימה יפה ובריכה קטנה עם מים בגובה כמה עשרות ס״מ
    בגלל שבתחתיתו היה הרבה בוץ ג׳יפתי ומזג האוויר היה קריר לא טבלנו בו אבל ביום לוהט היינו מתפתים בקלות
    הירידה אל המעיין מצריכה הליכה בשביל לא ברור לחלוטין של כ 10 מ׳ מימין לדרך
  • מעין ששון חזרנו בדרך הסולינג לכיוון בו באנו ובצומת הדרכים בנקודה 14 פנינו שמאלה בדרך האדומה במעלה נחל שופט ובצומת בנקודה 15 שמאלה במעלה ערוץ שמטפס עד עין אריה בנקודה 16
    עין אריה נמצא מימין לדרך , פחות מ 10 מ׳ ממנה ויש שביל ברור אליו
    המעיין עם בריכה יפה ובעומק כ חצי מ׳
    בגלל שהיה קריר רק אחד מאיתנו טבל
  • המשכנו בטיפוס בדרך ובנקודה 17 פנינו שמאלה מעבר לשער צינורות ברזל לכרם זיתים קטן שנקרא לפי השלט עמק הזיתים ובו פינה מטופחת של משחקים לילדים , 2 תותחים ישנים , ציוד חקלאי ועוד
    עלינו בדבל במעלה הכרם
    בנקודות 18 עלייה תלולה קצרה עד חיבור לדרך 4X4 טובה
    מכאן עד החיבור לשרידי כביש ישן בנקודה 19
    פנינו ימינה בכביש הישן עד ימינה לכביש ״צומת עין השופט-רמת השופט״ בנקודה 20
    ימינה בכביש ומיד שמאלה לשביל האופניים הסלול
    דהרנו בשביל האופניים הסלול עד נקודה 21 בה חצינו את כביש 672 ונכנסנו לדרך 4X4 בנקודה 22
  • פה רכבנו בחיפוש של עין דמומית (ששכחתי לבדוק את מיקום המעיין והבריכה ולכן הלכתי לפי זכרון)
    תחילה הגענו לערוץ לזולה קטנה בנקודה 24
    חזרנו אחורה עד הצומת בנקודה 23 ומכאן לנקודה 25 בה יש רחבה קטנה והכניסה לבריכה המשובחת של 2.5 על 2.5 מ׳ ובעומק כ 80 ס״מ
    חלקנו טבל בבריכה המוצלת
  • מכאן המשכנו חזרה לצומת הדרכים בנקודה 23 ולצומת הדרכים בחציית הערוץ בנקודה 26 והלאה במורד נחל שלף עד צומת הדרכים בנקודה 27 והלאה לצומת ליד עין מחוללים שתמיד יש בו זרימה יפה של מים בערוץ בנקודה 28
    פה פנינו שמאלה וחצינו את המים וטיפסנו בדרך 4X4 טובה עד נקודה 29 כשהחלק האחרון של הטיפוס רגלי בגלל התלילות והדרדרת
    בהמשך ירידה ועלייה בדרך עד נקודה 31 בה צומת דרכים בשדה חיטה ונוף פסטורלי מדהים
    רכבנו בין השדות בדרך על השלוחה עד כביש 672 בנקודה 32
  • פה תכננתי להכנס לדרך המסומנת בסימון שבילים כתום בנקודה 33 ולרכב בה מעל נחל רז
    הכניסה לדרך לא נוחה וגם הדרך נראתה לא מתוחזקת וקוצנית ולכן החלטתי לרכב בדרך הגבוהה יותר שעל השלוחה מנקודה 34
    זוהי דרך טובה ורכבנו בה עד צומת הדרכים בנקודה 35
    פה פנינו ימינה ודהרנו בירידה ובנקודות 36 נכנסנו לסינגל קצר והלאה בטיפוס בדרך 4X4 לאורך הערוץ עד מפגש עם הדרך הלבנה הטובה שממזרח לעין השופט בנקודה 37
  • פה עשיתי תצפית על האיזור והתחלתי בסיפור קרבות משמר העמק
    רכבנו מזרחה עם הדרך ובנקודה 38 תכננתי לרכב בסינגל המסומן בסימון שבילים צהוב
    הסינגל נעלם בצמחייה ולכן המשכנו בדרכי 4X4 עד מפגש עם הצהוב בנקודה 40 בו ירדנו בדאבל עד הדרך בנחל משמר העמק (41)
    חצינו את הערוץ בר בשטח תוך מעבר גדר לא מסובך (41) וחברנו לדרך הלבנה המטפסת בסימון שבילים אדום
  • בנקודה 42 עזבנו את הדרך שמאלה בטיפוס בדאבל תלול ועלייה רגלית של כמה עשרות מטרים והלאה עד בדרך עד נקודה 43 בה עוד טיפוס רגלי קצר בדאבל (נקודות 43) והלאה בדרך עד פסגת חרבת בית ראס (44)
    פה סיימתי את סיפור הקרבות במלחמת השחרור באיזור
  • מכאן נכנסנו לרצף יפה של מבחר קטן מסינגלי משמר העמק
    מנקודה 44 ירדנו בסינגל טכני בינוני שזורם עד הדרך בנקודה 45
    פה פנינו בדרך ימינה וטיפסנו לצומת הדרכים על הדרך הראשית בנקודה 46
    פה נכנסנו לסינגל טכני קל עד נקודה 47
    חצינו את הדרך הראשית והמשכנו בדהירה בסינגל החרובים הכייפי והזורם עד הדרך לאנדרטת הקיבוצים בנקודה 48
    פנינו שמאלה בלי ביקור באנדרטה ונכנסנו לסינגל קצר מקביל לדרך עד חיבור לדרך הראשית בנקודה 49
    כאן שוב בסינגל מקביל לדרך ממערב עד נקודות 50 בהם דילגתי על קטע הסינגל המטפס קצת וחברתי אליו שוב בנקודה 51
    מכא סינגל טכני בינוני וזורם עד נקודה 52
    אני המשכתי מכאן בדרך עד שער בית הקברות של משמר העמק בנקודה 53 והלאה לצומת הכבישים בתוך הקיבוץ ליד מערת הפלמ״ח בנקודה 54
  • ירדנו בדרך בכביש המקיף את הקיבוץ דרך האולפן ויצאנו משער המוסד (בית הספר התיכון בשפת השומר הצעיר) בפשפש לכביש 6953 בנקודה 55
  • טיפסנו רגלית כ 30 מ׳ לשרידי היישוב אבו שושא (56) ומכאן בדרכי 4X4 דרך שרידי הכפר ולמרגלות תל אבו שושא
    בנקודות 57 רכבנו בדאבל בכרם זיתים יפה ובהמשך ירדנו לדרך המקביל לכביש 66
    מנקודה 58 הדרך הופכת לסינגל זורם שחובר בנקודה 58 לסינגל עין השופט/הזורע
    המשכנו בסינגל עד סופו בחבירה לכביש העולה בנחל גחר בנקודה 60
    מכאן דהרנו בכביש של פרק יערות מנשה והלאה בנקודה 61 בשרידי הכביש הישן לכיוון הזורע
    עצרנו ליד עין זוריק הנהדר , אבל בגלל שהחום לא היה נורא , לא התרחצנו במעיין
    חצינו את הגשרון בנקודה 63 והמשכנו בדרכי וכבישי הקיבוץ עד השער (2) ולאוטו (1)