Friday, April 08, 2016

מחושנייה לזאכי

תאריך :  8-4-2016

כניסה לחושנייה - שביל הגולן  - עינות פחם - חרבת פרג' - בית המנורות - חציית ציר הנפט  - אום א דנניר - עין אל מנסורה - עין אל מתרס - עין אל חרירי - רוג'ום אל הירי -  עין פארס - מאגר דליות - כביש 808 - צומת דליות - מזרעת קונייטרה - רסם בלוט - מאגר סמך - אל קוססיבה - נחל כנף - דיר עזיז - עין דיר עזיז - מושב כנף - חרבת כנף - כביש סובב כנרת - מגרסה - זאכי - כביש סובב כנרת - צומת יהודיה

נקודת יציאה : רחבה בכניסה לשרידי הכפר חושנייה

נקודת סיום : מסעדה בצומת יהודייה

ירידות מצטברות : 1012 מ'

• מזג האוויר החם הצפוי הביא אותי לתכנן מסלול בגולן שיכלול הרבה ירידות ומעט עליות וכמובן מספר טבילות (עוד לא חום של קיץ , אז רק 2 טבילות הספיקו)
    הירוק שעדיין שולט סביב , והפריחה היו נהדרים
    המסלול עבר בהרבה קטעי סינגל של שביל הגולן ובסוף טסנו בירידות נהדרות מהגולן לכנרת
    יופי של מסלול , קל יחסית
  • יצאנו מהחנייה ליד חושנייה (1) בדרך 4X4 עד צומת הדרכים בנקודה 2
    פה המשכנו בדרך המסומנת בסימון שביל הגולן בעלייה מאד מתונה ובהמשך על קו גובה בערך עד צומת הדרכים בנקודה 3
    ברקע ראינו כל הזמן את תל פארס
    פנינו מכאן ימינה בדרך 4X4 שיורדת עד צומת הדרכים ליד מכלאת בקר בנקודה 4
  • פה פנינו שמאלה בדרך 4X4 טובה בכיוון עינות פחם אליהם הגענו ליד בריכה וזולה בנקודה 5
    זהו מקום לשכשוך ולא יותר
    הדרך ליד המעיינות לא היתה מוצפת , כנראה בגלל מיעוט הגשמים השנה
    המשכנו בדרך המסומנת גם כשביל הגולן
    בנקודה 6 שביל הגולן הופך סינגל זורם
    מסביב היתה פריחה נהדרת של עריוני זהוב (ראה תמונות)
    בנקודה 7 הסינגל מגיע לבית המנורות בשרידי היישוב פרג'
    בקטע בתוך הכפר מדי פעם צריך ללכת בגלל האבנים על השביל
    בבית המנורות יש חריתות של מנורות על אבן גדולה מעל הקשת באחד המבנים (כדאי להצטייד בפנס)
  • המשכנו בסינגל שביל הגולן שברובו זורם , פה ושם חציית שרידי טרסות שמצריכות הליכה של מ' או שניים
    בנקודה 8 הסינגל חוצה את ציר הנפט וממשיך בקטע זורם נהדר עד נקודה 9
    התפתינו והמשכנו לזרום עם הסינגל הלאה (לא בשביל הגולן) עד נקודה 10 אבל שם נגמר הסינגל במסיל זורם ואחריו גדרות
    חזרנו לנקודה 9 ופנינו להמשך שביל הגולן שגם כאן הוא סינגל עד הדרך בנקודה 11
  • פה המשכנו עם הדרך עד צומת הדרכים בנקודה 12
    כאן ליד ביצורים של הצבא יש פינת מנוחה של שביל הגולן עם נדנדה וברז מים (אחד מכמה ברזים לאורך שביל הגולן שהותקנו השנה)
    המשכנו בדרך הסלולה דרומה עד נקודה 13
    פה פנינו ימינה לדרך 4X4 בירידה קלה עד הפנייה לרוג'ום אל הירי בנקודה 14
    פנינו בדאבל שמאלה , חצינו מסיל רגלית בגלל המים והאבנים והמשכנו בדאבל עד הצד הדרומי של רוג'ום אל הירי
    מרכז האתר בנקודה 15
  • אחרי דיון קצר על רוג'ום אל הירי המשכנו בדאבל שהופך סינגל בסימון שביל הגולן
    בקטע הסינגל רוכבים 50-100 מ' כל פעם ועוברים טרסה בהליכה ש מ' או שניים וחוזר חלילה
    בקטע האחרון לפני הדרך בנקודה 16 יש כמה עשרות מ' הליכה
    בנקודות 16 פנינו לדרך ימינה ליד שער עם פסל ינשוף ממתכת עליו
    מיד פנינו שמאלה לדרך
    בנקודות 17 פנינו לעין פארס בו שחינו
    לידו היה ריכוז יפה של אירוס ארם נהריים
  • המשכנו חזרה לדרך ודהרנו בה עד נקודה 18
    פה פננו שמאלה בדאבל שהופך לסינגל ושוב דאבל למרגלות מאגר דליות עד כביש 808 בנקודה 19
    פנינו שמאלה בכביש עד צומת דליות 20 ושם מערבה בכביש עד נקודה 20
  • פה פנינו לדרך 4X4 בכיוון שרידי הכפר מזרעת קונייטרה
    בנקודה 22 חברנו לדרך מסומנת בסימון שביל הגולן
    חלפנו עם הדרכים על מאגר סמך ובנקודות 23 סינגל קצר אל הסוללה של המאגר
    רכבנו על הסכר וירדנו ממנו בפינתו הדרום מערבית אל הדרך בנקודה 24
    פה עזבנו את שביל הגולן והמשכנו בדרכים טובות בשמישור עם שיפוע קליל של ירידה על השלוחה שמצפון לנחל כנף
    בנקודה 27 נכנסנו עם הדרך למטע ויצאנו ממנו בנקודה 28
  • מכאן בדרך דרדרתית שיורדת לנחל כנף ומטפסת על גדתו הצפונית עד מעל עין דיר עזיז (30)
    ירדנו למעין (31) לרחצה
  • אחרי מעין דיר עזיז המשכנו בדרך הטובה והרחבה עד למושב כנף ויצאנו ממנו משער הצדדי שמיועד לרכב בנקודה 32
    מכאן בדרך הגישה למושב עד נקודה 33
    פה פנינו שמאלה לדרך 4X4 דרדרתית במקצת וטסנו עליה עד נקודה 34
    פה טיפוס קצר לחרבת כנף שהוא מבנה חקלאי שבסיסו היה כנראה בית כנסת מתקופת המשנה והתלמוד (35)
    מהחרבה חברנו לדרך והמשכנו בירידה שהופכת תלולה ודרדרתית פה ושם עד צומת הדרכים בנקודה 36
  • פה ירדנו בדרך הסלולה שיורדת במהירות עד צומת הדרכים בנקודה 37
    פנינו ימינה לדרך בכיוון המטעים המסומנת בסימון שבילים אדום וסימון שביל צופה כנרת
    בנקודה 38 יש כ 5 מ' סינגל שמחבר לדרך 4X4 שאיתה ירדנו במהירות בירידה משובחת ותלולה כאשר נופי הכנרת נשקפים ממערב
    בנקודה 39 חצינו מתחת לגשר בכביש סובב כנרת - השביל מסומן בסימון שביל צופה כנרת
    המשכנו עם הדרך עד הדרך הסלולה למג'רסה בנקודה 40
  • פה פנינו שמאלה בדרך טובה ומיד ימינה בנקודה 41
    המשכנו בדרך הטובה החוצה את המג'רסה שכאן היה יבש ובהמשך הזאכי בנקודה 42 שהיה מאד רדוד
    בנקודה 43 פנינו בצומת הדרכים ימינה וטיפסנו עם הדרך לכביש סובב כנרת בנקודה 44
    פה פנינו שמאלה בכביש ורכבנו בשולי הכביש בקטע קצר עד הסיום בחניית המסעדה בצומת יהודייה (45)