Wednesday, May 11, 2016

יום הזכרון 2016 ליד הבית

תאריך :  11-5-2016

כפר יונה - ינוב - תנובות - צומת הכניסה לתנובות - נחל אלכסנדר - ליד מאגר משמר השרון - חציית נחל אלכסנדר - נחל בחן - גן יאשיה - כביש ״גן יאשיה-צומת אחיטוב״ - מבצר קקון - אנדרטת אלכסנדרוני במבצר קקון - תוואי המסילה המזרחית - שרידי גשר הרכבת והפילבוקס על נחל בחן - ליד בת חפר - נחל שכם - עולש - חציית נחל אלכסנדר - בורגתא - חניאל - חציית כביש 57 - כפר יונה

נקודת יציאה : רח' נחל נקרות בכפר יונה

משתתפים : לבד

גובה מצטבר : 68 מ'

קובץ TRK ל GPS

• יצאתי בבוקר יום הזכרון לרכיבה קצרה מהבית
  • יצאתי מהבית (1) לכיוון היציאה האחורית הדרומית מכפר יונה לכיוון ינוב (2)
    האיזור נמצא בבנייה אבל יש שביל ברור לאופניים המתחבר לדרך ה 4X4 מנקודה 3 עד הכניסה האחורית לינוב (4)
    חציתי את ינוב והלאה דרך הכיכר הראשית במושב (6) לתנובות ודהירה מהירה דרך המושב עד צומת הכניסה מכביש 57 בנקודה 7

• מיד אחרי חציית הצומת נכנסתי לדרך ה 4X4 שפונה מזרחה ואז מלווה את הגדה המערבית של נחל אלכסנדר
    בנקודה 8 עברתי ליד חורשת הפירות שנטועה כאן לרווחת המטיילים
    טעמתי מתותי העץ המצויינים שעכשיו הם בשיאם - בואו לטעום לפני שייגמרו
    חציתי את הכביש המחבר בורגתא לעולש בנקודה 9 והמשכתי לאורך נחל אלכסנדר
    חלפתי ליד אתר התצפית היפה על המאגר (10) והמשכתי עד הגשר החוצה מעל נחל אלכסנדר בנקודה 11
  • פה פניתי לדרך מזרחה והמשכתי בדרכי השדות הטובות (לעתים מושקות - אבל תמיד יש אלטרנטיבה בהמשך)
    בנקודה 14 הגעתי לציר המוביל (שמקביל למוביל הארצי) וחציתי את הגשר מעל נחל בחן בנקודות 14
    מיד אחריו פניתי לדרך 4X4 ימינה בכיוון קקון
    בנקודה 15 פניתי שמאלה לדרך שדות שמובילה עד המבנים שמצפון אבל השטח היה מוצף במי השקייה ולכן חזרתי והמשכתי בדרך עד נקודה 16
    פה השטח היה מושקה ולכן חציתי את התעלה היבשה אל רחוב של מושב גן יאשיה
    מכאן עד היציאה מהמושב בנקודה 17
  • פה רכבתי בשולי הכביש (זהירות - מה לעשות האלטרנטיבות היו או מוצפות או קוצניות) , עד הפנייה לכניסה האחורית לאיזור מבצר קקון בנקודה 18
    פניתי ימינה לדרך ה 4X4 והלאה אל שרידי המבצר הצלבני בנקודה 20
    ירדתי מהבצר אל האנדרטה ללוחמי חטיבת אלכסנדרוני ש 16 מהם נפלו כאן בקרב לכיבוש הכפר מול הצבא העירקי ביוני 1948 (נקודה 17)
    סרטון על קרב קקון :
    האנדרטה בקקון מוזנחת ומלאה קוצים למרות שזהו אתר של רשות הטבע והגנים והייתי מצפה שיטפלו באתרים שלהם ולא רק ירדפו אחרי רוכבי אופניים וחובבי טבע אחרים או ישברו קירות של בריכות מים כדי להנמיך את המפלס שלהם - חבל ועצוב
  • המשכתי בדרכי האתר ויצאתי מהיציאה האחורית בה נכנתתי עד נקודה 16 ממש לפני הכביש
    פה רכבתי בשולי השדה הקצור שהיה נוח לרכיבה עד בית הקברות של גן יאשיה , לידו חברתי לדרך 4X4 בנקודה 22 עליה המשכתי עד חיבור לדרך המקבילה לתוואי המסילה המזרחית בנקודה 23
    מסילת הברזל המזרחית פעלה עד שנת 1968
    רכבתי בתוואי המסילה עד חיבור לכביש ״גן יאשיה-בת חפר״ בנקודה 24 ועזבתי את הכביש בנקודה 25
  • המשכתי עם דרך 4X4 עד שרידי הגשר והפילבוקס על נחל בחן בנקודה 26
    המשכתי עם הדרך ששופרה ולא הצריכה עיקופים שונים כמו בעבר (ראה מסלולים אחרים באיזור : https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/mtb-israel/emek-hefer)
    בנקודה 27 הדרך ממשיכה במקביל לכביש עד ערוץ נחל שכם בנקודה 28
    פה אפשר לחצות את נחל שכם שלא נראה מפתה (עומק כחצי מטר ורובו ביוב)
    אני העדפתי להעביר את האופניים מעל מעקה הבטיחות של הכביש ולחצות על גשר הכביש
  • מיד אחרי חציית הגשר פניתי ימינה לדרך 4X4 שמלווה את נחל שכם תחילה ובהמשך ממשיכה בכיוון מערב צפון מערב ליד השדות והחממות של עולש
    בנקודה 29 השטח היה מושקה ובוצי ולכן חתכתי שמאלה ברך שעוברת ליד חממות עד רחובות המושב עולש בנקודה 30
    מכאן ברחובות עולש עד היציאה בכיוון בית הספר האיזורי בנקודה 31
  • חציתי את צומת הכביש והדרך בנקודה 9 והמשכתי למושב בורגתה והלאה לחניאל
    בכיכר הראשית במרכז חניאל (33) פניתי שמאלה ורכבתי במעלה הרחוב הראשי , דרך האנדרטה במרכז הכיכר הגדולה והלאה בטיילת שלצד כביש הגישה לחניאל אד הצומת עם כביש 57 (נקודה 34)
    המשכתי בטיילת שמקבילה לכביש 57 , תחילה מצפון ובהמשך מדרום
    מנקודה 35 נכנסתי לכפר יונה דרך גן יחזקאל והלאה ברחובות השבילים עד הבית (1)