Friday, May 27, 2016

טבעון ועוד

תאריך :  27-5-2016

צומת אלונים - חציית כביש 75 - נווה עמיאל - שדה יעקב - חציית כביש 722  - מערות המנורה - פסל אלכסנדר זייד - קרית עמל - חצייה מתחת כביש 75 - סינגל טבעון - טבעון - ככר בן גוריון - סינגל טבעון - רמת הדסה - שמורת אלוני אבא - סינגל אלוני אבא - חלף טבאש - נחל ציפורי - עין יבקע (עין הסוסים) - כעביה - בית לחם הגלילית - חצייה מתחת כביש 77 - נחל נהלל - מנשייה זביידה - משטרת נהלל - נווה יער - חצייה מתחת כביש 77 - עין חזין - צומת אלונים

נקודת יציאה : חנייה ליד תחנת הדלק והמרכז המסחרי בצומת אלונים

גובה מצטבר : 687 מ'

מפת המסלול וגרף גבהים עם הנקודות שבתאור

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

• בגלל שזו עונת הדובדבנים עכשיו , חשבתי לרכב השבוע בטיול דובדבנים בצפון הגולן , אבל , בגלל שידעתי שצפוייה לי עבודה עד מאוחר ביום חמישי בלילה , תכננתי מסלול בלי נסיעה ארוכה והחלטתי על איזור טבעון
    בגלל שרכבנו כבר הרבה פעמים באיזור במתכונות שונות החלטתי לגוון קצת בכיווני הרכיבה ולהוסיף קטע עם קצת נוסטלגיה ברכיבה ממזרח לכביש 77 למשטרת נהלל המנדטורית
    כרגיל גם טבלנו מספר פעמים במסלול
  • יצאנו מהחנייה (1) בכיוון צומת אלונים (2)
    חצינו את כביש 75 במעבר החצייה ומצידו הדרומי חברנו לדרך 4X4 מקבילה לכביש
    המשכנו בדרכי 4X4 לנווה עמיאל ומושב שדה יעקב
    יצאנו מצידו הדרומי בנקודה 4 ןהמשכנו בדרכי 4X4 עד הגשר שעובק מעל כביש 722 בנקודה 6 אחרי שעלינו על דרך בסימון שבילים כחול בנקודה 5
    מצעדו השני של הגשר פנינו ימינה והמשכנו עם הדרך הכחולה בעלייה קלה עד צומת הדרכים בנקודה 8
  • פה נכנסנו לשביל מסודר שהוא חלק מאתר בית שערים , שבחלק זה נקרא "מערות המנוחה"
    חלקו שביל ובהמשך מדרגות שעולות ושוב שביל עד חיבור לכביש שיורד לאתר בית שערים בנקודה 9
    פנינו בכביש ימינה ומיד בנקודה 10 פנינו לעלייה לפסל אלכסנדר זייד שבנקודה 11
  • בעת הביקור בפסל התבררו לנו כמה עובדות חדשות
    הראשונה שבין מבצעי פעולת החיסול של מי שנחשד כרוצח של אלכסנדר זייד בשנת 1942 היה האבא של אחד מחברי הקבוצה שלנו
    אז נזעקו שניים מחברי הקבוצה וסיפרו שיש תאוריה חדשה שאלכסנדר זייד בכלל לא נרצח אלא נורה בטעות ע"י שומר מאלונים
    אלכסנדר זייד נהרג/נרצח באיזור שהיום הוא קריית עמל (שכונה של טבעון) בשנת 1938 בדרכו לקיבוץ אלונים
    עוד מידע על אלכסנדר זייד נמצא כאן :
  • המשכנו מהפסל חזרה לכביש בנקודה 10 ובנקודה 12 נכנסנו לשביל שהופך סינגל וחלק מסינגל סובב טבעון
    המשכנן בסינגל ומדי פעם דאבל עד הרחוב בנקודה 13
    חצינו מתחת כביש 75 במעבר מתחת לכביש בנקודה 14 ומיד אחרי המעבר ירדנו שמאלה
    בנקודה 15 פנינו עם סינגל טבעון צפונה והמשכנו ברצף סינגלים ודאבלים חלקם שייכים לסינגל סובב טבעון עד רחוב היסמין בטבעון בנקודה 17
  • חצינו את טבעון ובנקודה 18 ירדנו ברחוב צר אותו עזבנו לטובת סינגל טבעון בנקודה 19
    מכאן רכיבה בסינגל יפה בשטח סבוך עד חיבור לוואדי בנקודה 20
    בוואדי טיפסנו ימינה בדרך 4X4
    העלייה סבירה בד"כ ומסתיימת בכיכר ליד סופר מרקט בנקודה 21
  • המשכנו ברחוב ודרך חנייה ליד בי"ס ובנקודה 22 מול רמת הדסה המשכנו בשולי הכביש לבסמת טבעון
    אחרי חציית הצומת של הכביש היורד לכיוון אלוני אבא בנקודה 23 נכנסנו לסינגל העובר מצפון לכביש
    זהו סינגל טכני קל עד בינוני שיורד עד נקודה 24
  • פה פנינו שמאלה בדאבל המטפס בוואדי ובהמשך סינגל עד ליד החנייה שמול אלוני אבא בנקודה 26
    פה פנינו לסינגל אלוני אבא וטיפסנו בו עד נקודה 27 בה פנינו ימינה בשביל לא ברור אך רכיב לחלוטין והמשכנו בדרכי 4X4 טובות שבסופו של דבר טיפסו לצומת על הרכס בכפר חלף טבאש בנקודה 29
  • כאן פנינו שמאלה ברחוב הראשי בכפר ויצרנו מהכפר בנקודה 30 לדרך יפה שיורדת בסופ של דבר עד נחל ציפורי בנקודה 31
    מכאן בדרכי 4X4 בערוץ נחל ציפורי הזורם
    בנקודה 32 פונים ימינה לאורך הנחל
    בנקודות 33 יש מים שחוסמים את השביל ורכבנו בדאבל בשולי שדה מימין וחצינו את הנחל במעבר נוח עם אבנים בלי להרטב
    המשכנו בדרך ה 4X4 המסומנת כחול עד עין יבקע (עין הסוסים) בנקודה 34
  • אחרי הרחצה במעיין המשכנו בדרך 4X4 טובה ליד הנחל
    בנקודות 35 חברנו לכביש וחצינו את הנחל והמשכנו בדרך 4X4 ליד מטעים יפים מדרום לנחל עד חיבור לכביש בנקודה 36
    חצינו את הצומת בנקודה 37 והתחלנו בטיפוס תלול בכביש העולה לכפר כעבייה
    בצומת הרחובות בנקודה 38 פנינו שמאלה ושוב טיפוס עד הפנייה שמאלה בקצה הכפר בנקודה 39
    עוד טיפה טיפוס ובנקודה 40 מעל הכפר המשכנו בדאבל ובסוף דרך 4X4 שיורדת עד נקודה 41 ליד בית לחם הגלילית
    במפה הדרכים מכאן שונות ממה שבמציאות
    רכבנו בדאבל שטיפס קצת והמשיך סביב מכלאת בקר עד נקודה 42
    פה פנינו לדרך טובה שמסתיימת בשער עם פשפש בנקודה 43 ברחוב הראשי של בית לחם הגלילית
  • כאן פנינו שמאלה ועצרנו ליד בית העם הטמפלרי לשעבר שבמושב
    המשכנו ברחוב עד נקודה 44
    פה פנינו ימינה ברחוב שיורד עד שער היציאה האחורי בנקודה 45
    מיד אחרי היציאה פנינו לדרך 4X4 ימינה ודהרנו בדרכים עד החצייה במעבר מתחת כביש 77 בנקודה 46
    המשכנו בנוף פסטורלי ויפה לי מאגר מי קולחין ובנקודה 47 הדרך עוברת בשולי יער של אלון תבור
    רכבנו בדרך לאורך היער עד צומת הדרכים בנקודה 48
    פה טיפסנו שמאלה ובנקודה 49 ליד מבנה מגודר בשולי הכפר מנשייה זביידה פנינו ימינה וירדנו עם הדרך עד משטרת נהלל
    משטרת נהלל היא מבנה משטרה בריטי שמשמש היום כבסיס של משטרת התנועה
    חצינו את השטח שצמוד למשטרה בנקודות 50
    פה נזכרתי בנוסטלגיה בביקור שעשינו כאן בשנת 1963 או 4 אצל דודה שלי ששרתה בבסיס צה"ל שהיה כאן
    אספנו אותה וטיילנו לאתר המוביל הארצי שבדיוק עבדו עליו
    בתמונה ששמתי בפייסבוק רואים אותנו בתוך אחד מחלקי הצינור של המוביל לפני שהוכנס לאדמה
  • המשכנו מכאן בדרך 4X4 מקבילה לכביש 75 ובנקודה 51 פנינו ימינה לדרך המקיפה את חוות הניסיונות החקלאית נווה יער
    המשכנו בדרכי 4X4 עד החצייה מתחת כביש 77 בנקודה 54
    אחרי החצייה פנינו בדרך שמאלה והמשכנו בדרכי 4X4 עד עין חזין בנקודה 56
    פה טבלנו בבריכה המצויינת
  • מכאן המשכנו חזרה בדרך לנקודה 55 והלאה בדאבל בין השדות עד צומת הדרכים בנקודה 57
    פה פנינ ימינה לדרך מקבילה לכביש 75 עד החנייה של קניון אלונים (1)