Friday, May 06, 2016

דרך הקיסר ואוזן בתנור

תאריך :  6-5-2016

אנדרטת הל״ה - יד רזי - חציית כביש עוקף בית שמש - נחל זנוח - עין תנור - חרבת תנור - עין מטע - מושב מטע - כביש ״צור הדסה-נס הרים״ - בר בהר - מערות כוכים - סינגל כוכים - חרבת בית עיטאב - נחל המערה - נחל אוזן - סינגל אוזן בתנור - עין מטע - חרבת חנות - מדרגות הקיסר - כביש 375 - צומת האלה - אנדרטת הל״ה

נקודת יציאה : רחבת חנייה של אנדרטת הל״ה בכניסה לקיבוץ נתיב הל״ה

• כבר כשנתיים לא רכבנו באיזור של נחל זנוח/מטע/בר בהר ולכן הגיע המן
    מזג האוויר היה מצויין , לא חם , לעתים אפילו קריר , אפילו ירדו כמה טיפות בעלייה ממטע לבר בהר שלא הצליחו אפילו להרטיב משהו
    זהו איזור עם שבילים די אגרסיביים , הרבה אבנים ומספר סינגלים טכניים
    יופי של מסלול כמו תמיד ברכיבות באיזור
  • יצאנו מאנדרטת הל״ה (1) לדרך על הרכס מקבילה לכביש 375
    הדרך מטפסת בשיפוע סביר עד נקודה 2
    כאן בנקודות 2 יש מכלאה של עזים/כבשים וכלבים שנובחים
    מכאן ירדנו די בר בשטח (80%) רכיב עד חיבור לדרך הנמוכה יותר בנקודה 3
    הדרך הובילה אותנו ליד רזי (אנדרטה לחייל רזיאל קיסלוב שנהרג לא רחוק בשנת 1951 בהתקלות עם מסתננים) בנקודה 4
    המשכנו עם הדרך שהופכת לשביל ישראל ובצומת הדרכים בנקודה 5 פנינו ימינה וירדנו עד כביש עוקף בית שמש בנקודה 6
  • חצינו את הכביש (אין מעבר נוח) ובצידו השני פנינו עליו ימינה מספר מטרים ודילגנו מעל מעקה הבטיחות וירדנו לסינגלון קצר בנקודה 7 עד חיבור לדרך בנקודה 8
    מכאן טיפוס בדרך בסימון שבילים שחור
    קצת מצפון לנקודה 8 ליד הדרך הוקמה נקודת שתייה למים שפועלת !!! - זה משהו חדש - כן ירבו (ראינו ברזיות חדשות שהוקמו בשביל הגולן)
    בנקודה 9 חברנו לדרך בסימון שבילים כחול שנמצאת על קו גובה ובסוף יורדת לנחל זנוח ופוגשת את הדרך שבו בנקודה 10
  • פה התחלנו בטיפוס הארוך בנחל זנוח
    השיפוע לא גדול אבל יש עבודה בגלל האבנים הפזורות על הדרך
    לפני צומת הדרכים בנקודה 11 חלפנו על פני עין תנור וחרבת תנור
    מנקודה 11 המשכנו עד הרחבה הגדולה ליד עין מטע
    בעין מטע יש מעט מים והרחבה היתה מלאה בזבל שהושאר ע״י מטיילים מפסח - מגעיל !!!
  • יצאנו מעין מטע והמשכנו בדרך עד הכניסה האחורית מערבית של מושב מטע בנקודה 13
    חברנו לרחובות המושב ורכבנו דרכו עד היציאה מהשער האחורי המזרחי בו היה פשפש פתוח בנקודה 14
    פה המשכנו בטיפוס בדרך 4X4 עד חיבור לכביש ״צור הדסה-נס הרים״ בנקודה 15
    פה פנינו שמאלה בכביש ורכבנו בשוליו דרך צומת נס הרים עד מעדת בר בהר בנקודה 16
  • אחרי ארוחת הבוקר ומילוי מים המשכנו בשביל נוף נחל קטלב שהוא שביל סלול קצר עד סופו בנקודה 17
    חצינו את הכביש ורכבנו בשבילים סלולים בחניון עד חיבור לדרך בנקודה 18
    פנינו בדרך דרומה עד נקודה 19
    פה ירדנו בדאבל דרדרתי בסימון שבילים אדום עד חיבור לסינגל כוכים המסומן בסימון שבילים שחור בנקודה 20
  • טיפסנו בסינגל שהוא לא רכיב בעלייה למערות כוכים
    אחרי צילום והשתעשעות במערות (ראה תמונות) התחלנו ברכיבה בסינגל שהוא רכיב ב 60% (21)
    מה שמפריע לרכיבה זה בעיקר העצים הנמוכים שלא מאשרים מעבר מתחתם ברכיבה והסלעים/אבנים שמצריכים ירידה מהאופניים (גם רוכבים טכניים מאד לא ירכבו בו יותר מ 75%)
    מומלץ אם כן לרדת בדרך ה 4X4 האדומה מנקודה 19 עד עין חוד כמו שעשינו בעבר ולטפס משם לחרבת בית עיטאב
    בנקודה 22 הסתיים הסינגל וטיפסנו בעלייה תלולה בדאבל עד חיבור לדרך בנקודה 23
    פנינו ימינה בדרך שהובילה אותנו לחרבת בית עיטאב היפה בנקודה 24
  • אחרי תצפית מהרחבה ירדנו בדרך בה באנו דרך נקודה 23 והלאה לערוץ נחל המערה בנקודה 25
    בנקודות 25 עברנו לדרך אחרת שלידה הולךונבנה מבנה שאני לא יודע מה מטרתו וחצינו דרך האוכף את הרכס וירדנו לנחל אוזן בנקודה 26
    פה חברנו לדרך וירדנו בה מערבה עד שמצטרפת אליה דרך בסימון שבילים אדום
    המשכנו לרדת בה ובנקודה 27 עזבנו את הדרך האדומה וטיפסנו שמאלה
    בנקודה 28 מחיל סינגל אוזן בתנור
    זהו סינגל טכני שמתחיל מתון מטפס קטע קצר ואז יש בו ירידה ארוכה עד נחל זנוח ליד עין מטע בנקודה 12
    הסינגל רכיב לחלוטין לרוכבים טכניים חזקים
    עבורי הוא היה כ 80% רכיב
  • מסוף הסינגל ליד עין מטע פנינו ימינה עד צומת הדרכים בנקודה 11
    פה מתחיל טיפוס אכזרי בדרך מתפתלת דרדרתית ותלולה או בסינגל לא רכיב בעלייה בו אני עליתי עד נקודה 29
    פה ממשיכים בדרך 4X4 על קו גובה ובסוף עליונת עד חניון חרבת חנות בנקודה 30
  • פה מתחילה דרך הקיסר שהוא אחד הסינגלים הטכניים המשובחים שיש
    הוא מבוסס על דרך עתיקה שנבנתה ע״י הרומאים בשנת 130 לכבוד הקיסר אדריאנוס שביקר בארץ וחיברה את בית גוברין לירושלים וחברון