Friday, June 24, 2016

מהר מירון לגשר הזיו דרך מתת ונחל בירנית

תאריך :  24-6-2016

חניון שביל הפסגה בהר מירון - שביל הפסגה - סינגל נריה - הר נריה - עין חומימה - חרבת חומימה - ליד ביס״ש הר מירון - כביש עלייה להר מירון - כביש 89 -  סאסא - נחל פער - למרגלות הר אדיר - חציית כביש 899 - ליד חרבת נטרת - נחל צוער - כביש 899 - ליד מתת - נחל מתת - חציית כביש 8944 - נחל בירנית - עמק עקרב - דרך השלום - נחל אבירים - נחל כזיב - עין טמיר - למרגלות המונפורט - עין בריתות - עין מצוד - עין חרדלית - דרך גישה לעבדון - כביש 70 - מטעי בננות בדרך לגשר הזיו - גשר הזיו

נקודת יציאה : חניון שביל הפסגה בהר מירון

נקודת סיום : תחנת דלק אלון בכניסה לקיבוץ גשר הזיו ליד חומוס אליהו

ירידות מצטברות : 1608 מ׳

מפת המסלול וגרף גבהים עם הנקודות שבתאור

• לפני זמן לא רב פרסם דודי אלון מסלול שעשה בו הימר על תוואי בנחל בירנית שהתגלה כרכיב וזורם בד״כ
    מיד הכנסתי את זה לתוכניות
    החום הגדול הצפוי בששי דחף אותי לרכיבה שתכלול רחצה כמובן וגם רכיבה באיזור גבוה
    הפור נפל על מסלול קווי (כלומר לר הרבה עליות) מהר מירון לגשר הזיו , אבל לא בדרך הרגילה אותה רכבנו בעבר , אלא במסלול שעובר צפונה , קרוב לגבול לבנון בנחל מתת ונחל בירנית
    בגלל שלא רוכבים כאן כמעט , למרות ריבוי הירידות , השבילים תובעניים (הרבה אבנים , גדרות ופה ושם צמחייה) שמעכבים את הרכיבה ולכן אורך הטיול (גם מספר תקלות רב מהרגיל)
  • מהחנייה (1) נכנסנו לשביל הפסגה (2)
    הוא מתחיל במדרגות שחלק יכולים לעלות וחלק יכולים לעקוף
    הרבה קטעים רכיבים ומדי פעם צריך ללכת במדרגות או קטעים סלעיים (יש רוכבים טכניים שירכבו את הרוב) , השאר כ 80%
    בנקודה 3 פונים ימינה לסינגל נריה המסומן בסימון שביל ישראל
    הקטע הראשון רכיב מאד חלקית , אבל מנקודה 4 קצת לפני הארזים מתחיל הסינגל לזרום
    פה ושם יש קטעים של מ׳ פה ושם של הליכה ולפעמים בהמשך הירידה מספר מטרים
    בנקודה 5 עצרנו בחניון של חרבת חומימה ואז המשכנו בסינגל מקביל לכביש העולה להר עד נקודה 6
  • פה עזבנו את הסינגל ועלינו על הכביש מול בי״ס שדה הר מירון
    דהרנו בשולי הכביש עד צומת הפנייה לעליה להר מירון מכביש 89 בנקודה 7
    המשכנו בשולי הכביש ימינה עד הפנייה לקיבוץ סעסע בנקודה 8
  • פה פנינו מיד בנקודה 9 לדרך שמאלה שמתחילה סלולה
    בנקודה 10 פנינו ימינה לדאבל שהופך לעתים לסינגל
    הדרך תמיד משמאל לגדר (לא להתפתות לדרכים ימינה שנכנסות למטעים - הן יסתיימו בגדר לא עבירה)
    מנקודה 11 עלינו על דרך 4X4 עד מפגש עם כביש 899 (כביש הצפון) בנקודה 12
    חלפנו על פני הבסיס הצבאי מימיננו ובנקודה 17 פנינו לדרך 4X4
    הדרך הופכת לדאבל , דרדרתי לפעמים בירידה כייפית לנחל מתת
    חצינו את כביש 8944 והמשכנו עד נקודה 19 בה הגענו לשער סגור וגבוה
    משכנו בדאבל ימינה עד נקודה 20 בה יש מעבר נוח מעל הגדר (כ 60-70 ס״מ , בניגוד לשער בנקודה 20 , הגדר היא גדר בקר לא גבוהה)
    מכאן המשכנו בדרך לצד כרם ענבים יפה (ראה תמונות) כשמשמאל מעל נחל מתת רואים את תל ראש
    בנקודה 21 משתנה הנוף שהיה פתוח עד עכשיו ונכנסים לסינגל בתוך החורש שנהיה צפוף עם החיבור של נחל מתת לנחל בירנית
    רוב הקטע בחורש רכיב , אם כי בהתחלה כמה עשרות מ׳ של הליכה ובהמשך השביל עובר בין הגדות של הערוץ ומדי פעם צריך להוריד רגל או ללכת מ׳

לקראת נקודה 22 החורש נפתח והסינגל הופך דאבל ואז דרך
  • בנקודה 22 בצומת דרכים עפ דרך ״השלום״ פונים ימינה ומיד בצומת בנקודה 23 שמאלה וממשיכים בדרך 4X4 באיזור שנקרא עמק עקרב
    הדרך , לעתים רק דאבל עוברת בהמשך ליד זרימה שרובה ג׳יפה מעורב בביוב של רפתות או לולים
    פה ושם חצינו בזהירות את הזרימה (אין צורך להרטב) והמשכנו עד צומת הדרכים בנקודה 24
  • פה פנינו שמאלה לדרך תלולה ודרדרתית שמטפסת בכיוון אבירים
    חלק גדול ממנה עשינו רגלית בגלל השיפוע
    בנקודה 25 פנינו לדרך ימינה שחוברת בהמשך לדרך בסימון שבילים אדום שעוברת מעל הגדה הצפונית של נחל כזיב
    בנקודה 26 עזבנו את הדרך וירדנו בסינגל רכיב ברובו היורד לנחל אבירים ופוגש את הערוץ בנקודה 27
    הירידה בערוץ נחל אבירים היתה רכיבה בהתחלה ועוד קצת בסוף אבל השאר בהליכה (רכיב כ 50%) ובגלל החום היה מאד מייגע למרות שההליכה היתה בצל
    בנקודה 28 הגענו לדרך המסומנת בסימון שבילים ירוק בנחל כזיב
    בגלל החום הכבד נכנסנו רובנו ״כמו שאנחנו״ לנחל כזיב להתקררות
  • פה מתחיל חלק הדהירה של הטיול
    דהירה בדרך שבנחל כזיב תוך חציית הנחל הזורם מספר פעמים
    קצת אחרי עין טמיר ירדנו שמאלה לבריכה בנקודה 29
    פה עשינו רחצה הגונה והמשכנו מכאן בעלייה קצרה עם הדרך והלאה בירידה ודהירה במורד נחל כזיב
    חלפנו על פני המונטפורט משמאלנו למעלה והלאה עד השער בנקודה 30
    מכאן דרך לבנה עד צומת הדרכים בנקודה 31 ליד עין חרדלית
    פה פנינו שמאלה ומיד בערוץ עצרנו לעוד טבילת התקררות - היה חם מאד והספקנו להתייבש מהרחצה הקודמת
    מכאן דהירה בדרך שהופכת סלולה עד כביש הגישה לעבדון בנקודה 32
    פה פנינו שמאלה ודהרנו בכביש עד כביש 70 בנקודה 33
  • פנינו שמאלה בכביש ומיד בנקודה 34 פנינו ימינה לדרך סלולה לכיוון גשר הזיו
    יש שם שער צהוב שניתן לעקוף אותו ברכיבה משמאל
    פה טסנו על הדרך הסלולה בין מטעי בננות עד תחנת הדלק בכניסה לקיבוץ גשר הזיו בנקודה 35