Friday, June 10, 2016

בין הירדן לדישון

תאריך :  10-6-2016

חניון סירות הרפטינג בירדן - הירדן - גשר הפקק - שרידי גשר חולתא - ליד חולתא - ערוץ נחל דישון - צומת יסוד המעלה - שדה אליעזר - בקעת יחמור - כביש הצפון - מושב דישון - עין דישון - נחל דישון - יער שדה אליעזר - חצייה מתחת כביש 90 - מטעי איילת השחר - תל א צפא - חציית נחל אשף - נחל מחניים - חציית כביש מע"ץ - הירדן - חניון סירות הרפטינג בירדן- חמאם בנות יעקב - חניון סירות הרפטינג בירדן

נקודת יציאה : חניון של רפטינג נהר הירדן (כ 2 ק"מ צפונית לצומת גדות על כביש מע"ץ)

זמן : 4:46 שעות (כולל זמן שחייה של כחצי שעה בסוף הטיול)

מפת המסלול וגרף גבהים עם הנקודות שבתאור

• הקיץ הגיע והגיע הזמן לשלב מעיינות במסלולים
    חיפשתי מסלול שיעבור בעין דישון , אבל רציתי להגיע מכיוון קצת שונה מבעבר ומצד שני שתהיה עלייה סבירה
    לכן החלטתי בניגוד לפעמים קודמות בהן ביקרנו בעין דישון , להתחיל ליד הירדן בחניון סירות הרפטינג
  • יצאנו מחניון סירות הרפטינג (1) וחברנו לדרך 4X4 שיורדת לכיוון הירדן (2)
    המשכנו ברכיבה בדרך מקבילה לגדה וקצת מעליה עד גשר הפקק בנקודה 3
    חצינו את כביש מע"ץ והמשכנו צפונה בדרך מקבילה לירדן
    הרכיבה שם תמיד יפה בגלל שזה אחד המקומות היחידים בארץ בהם אתה רוכב ליד דשא גם בקיץ
    בצומת הדרכים בנקודה 4 ליד שרידי גשר חולתא פנינו שמאלה לדרך בסימון שבילים שחור
  • מכאן רכבנו בדרך 4X4 טובה בין שדות ומטעים (אפרסקים , נקטרינות ועוד) במקביל לערוץ נחל דישון עד ליד כביש 90 בנקודה 6
    פה פנינו ימינה , חצינו את הערוץ של נחל דישון עם הדרך ומצידו השני רכבנו בדרך שליד המלון והלאה לתחנת הדלק עד צומת יסוד המעלה (7)
  • חצינו את הכביש ורכבנו למושב שדה אליעזר
    בקצה המושב בנקודה 9 ליד גדר המושב פנינו ימינה בדרך הביטחון שלאורך הגדר מבפנים ויצאנו משער שהיה פתוח אל המטעים בנקודה 10
    מדיווח של דורון סלע שרכב יום אחרינו , השער בו עברנו היה נעול אבל היה שער נוסף כ 200 מ' מצפון בהמשך רכיבה לאורך הגדר והוא היה סגור אבל לא נעול
    פה יש דרך 4X4 זרועת אבנים אל רכיבה בשיפוע סביר בד"כ
    בנקודה 11 הדרך מתחברת לדרך לבנה שמסומנת בסימון שביל ישראל ליד שדרת ברושים
    המשכנו בטיפוס בדרך הלבנה שחושפת נופים יפים של בקעת יחמור , נחל גרשום , עמק החולה והגולן
    העלייה מסתיימת בכביש הצפון בנקודה 12
  • פה פנינו שמאלה ודהרנו בשולי כביש הצפון עד הפנייה לכיוון דישון בנקודה 13
    המשכנו בירידה מהירה עד שער הכניסה למושב דישון בנקודה 14
    רכבנו ימינה בעלייה קצרה בכביש הביטחון שסביב המושב מצפון עד הפשפש בגדר המושב בנקודה 15
    פה יש שלט שאומר שזו היציאה לנחל דישון ולעין דישון
    עברנו בפשפש ורכבנו בדרך ה 4X4 עד עין דישון הנהדר בנקודה 16
    המעיין הוא מבנה מתחת לאדמה עם קשתות כנראה מהתקופה העותומנית ששימש מעיין הכפר דישום שהיה פה עד מלחמת השחרור ונכבש במהלך מבצע יפתח
    הכניסה למעיין ממבנה בטון מכוסה ברשת
    צריך לזכור לכסות אותו מחדש עם הרשת כשמסיימים את הרחצה
  • פה מתחילה ירידה משובחת בדרך 4X4 מהירה עד ערוץ נחל דישון בנקודה 17
    המשכנו בדרך ה 4X4 בערוץ נחל דישון עם נופים מתחלפים של המצוקים הייחודיים , חציית הערוץ היבש , יער נהדר ועוד
    בנקודה 18 חצינו את כביש 886 והמשכנו מצידו השני בדרך סלולה שמובילה עד לתחנת שאיבה בנקודה 19
    מכאן שוב דרך 4X4 בנחל שבה דהרנו תוך רכיבה על חלוקי נחל ועוד
    הכיף הזה מסתיים בצומת הדרכים בנקודה 20 ליד חורשת אקליפטוסים ממנה יש עלייה לחוות סוסים שנמצאת מצפון ובבעלות עומר בר לב
  • המשכו בדרך הלבנה המטפסת מכאן ובהמשך יורדת עד חצייה ממתחת כביש 90 בנקודה 21
    פה המשכנו וחברנו לכביש הגישה לאיילת השחר בנקודה 22
    בצומת בנקודה 23 עברנו בשער אל המטעים
  • כאן רכבנו בשטח מוצל במטעים עד נקודה 24
    פה בצומת פנינו דרומה בדרך טובה ובצומת הדרכים בנקודה 25 התחלנו בטיפוס סביר בכיוון תל א צפא

העלייה מסתיימת בנקודה 26
    מכאן רכיבה בדרך 4X4 שעוברת בין מטעים עד נקודה 27 בקצה המטע
    פה ירדנו בירידה מהירה עד הדרך בערוץ נחל מחניים בנקודה 28
  • מכאן דהרנו בדרך 4X4 טובה במורד נחל מחניים בנוף שדות פסטורליים
    הדרך מסתיימת בכביש מע"ץ בנקודה 29
    פנינו ימינה ובצומת הדרכים בנקודה 2 המשכנו ישר בכיוון הירדן בדרך בה רכבנו בבוקר
    בנקודה 30 עצרנו לרחצה בירדן
    הירדן היה מאכזב והעומק שלו היה כ 40-50 ס"מ (זאת אחרי חורף שחון במיוחד בצפון)
    אחרי הרחצה חזרנו בדרך בה באנו לנקודה 2 וחצינו את חניון סירות הרפטינג עד המעיין המיוחד , חמאם בנות יעקב (31)
    פה שוב שחינו ומכאן 50 מ' בהליכה (למי שלא רצה להתלבש) או רכיבה (למי שהתלבש) עד האוטו (1)