Monday, June 20, 2016

יוקנעם

תאריך :  20-6-2016

חניון משרדי קק״ל ביוקנעם (קצה מזרחי של המושבה) - הזורע - שלוש המשאלות - הזורע - נחל שופט - עין פרור - שולי גבעת דיצה - סינגל סינגל׳ה - נחל שופט - עין פרור - עמק השלום - סינגל יואש ויצחק - נחל שופט - טיילת נחל שופט - עין אמי - הזורע - חניון משרדי קק״ל ביוקנעם (קצה מזרחי של המושבה)

נקודת יציא
ה : חניון ליד משרדי קק״ל בקצה המזרחי של המושבה יוקנעם (ליד הפשפש של קיבוץ הזורע)

זמן : 1:39 שעות (היו יחסית הרבה הסברים בטיול)

מפת המסלול וגרף גבהים עם הנקודות שבתאור

• בגלל פגישה שהיתה לי בהמשך הבוקר במשרדי קק״ל ביוקנעם , תכננתי את רכיבת הבוקר באיזור
    חלק גדול מהמסלול היה בצל בשעה זו וזה היה מצויין
  • יצאתי מהחנייה ליד משרדי קק״ל (1) ועברתי דרך הפשפש לקיבוץ הזורע (2)
    רכבתי דרך הככר בכניסה להזורע (3) לחנייה של משתלת שלוש המשאלות לפגוש את ערן (4) ואיתו חזרנו לככר (3) והלאה דרך הזורע בשבילי הקיבוץ שממזרח לערוץ נחל שופט
    חלפנו על פני שרידי תחנת הקמח שבקיבוץ שהמיוחד בה הוא שהארובה שלה נחצבה בסלע ולא בנוייה אבנים כמו שאר הטחנות בארץ
  • יצאנו דרך הפשפש בנקודה 5 לדאבל דרומה
    בנקודה 6 לא פנינו לשביל הטיולים שמימין אלא המשכנו בדאבל המוצל שממזרח ומעל ערוץ נחל שופט
    בנקודה 7 פגשנו את סינגל ״שופט הזורע״ של קק״ל
    השביל המסומן טיפס ימינה , אבל אנחנו המשכנו בדרך שהמשיכה מכאן במעלה הנחל עד נקודה 9
  • פה עזבנו את הדרך בטיפוס תלול בדרך 4X4 דרדרתית שאחרי זמן קצר מתיישרת והופכת רכיבה
    המשכנו בדרכי שדות עד צומת הדרכים בנקודה 11 בה פגשנו את סינגל קק״ל בתחילת סינגל ״סינגל׳ה״
    פנינו שמאלה בשביל המסומן בסימון קק״ל צהוב , תחילה בדאבל ומנקודה 12 בסינגל שיורד עד נחל שופט בנקודה 13
  • פה פנינו בדרך בה כבר רכבנו קודם ימינה ומיד בנקודה 14 בעין פרור היבש חצינו את ערוץ נחל שופט והמשכנו בדרך עד דרך הסולינג בנקודה 15
    מכאן במעלה הדרך בעמק השלום כד צומת הדרכים בנקודה 16
    פנינו שמאלה בדרך תלולה שמטפסת אל הפילבוקס שנבנה במעוראות 1936-1939
    בנקודה 17 הגענו לפילבוקס
  • פה נכנסנו לסינגל יואש ויצחק המצויין שעכשיו מאז בנו את סינגל קק״ל הוא מוזנח
    עם זאת הסינגל ברור ורכיב - מומלץ
    לפני סיומו הסינגל עובר בין שני הברושים שנטעו לזכר יואש ויצחק שהיו שני שומרים ששמרו בתקופת המעוראות על אדמת הקרן הקיימת כאן ונרצחו
    הסינגל מסתיים בדרך שבנחל שופט בנקודה 18
  • פה רכבנו בדרך שבמורד נחל שופט על גדתו המערבית ובנקודה 19 נכנסנו לסינגל ״שופט הזורע״ של קק״ל בכיוון ההפוך שמטפס קלות ואז יורד בפיתולים ביער חזרה לדרך בנקודה 20
    המשכנו עם הדרך עד צומת הדרכים בנקודה 21 בה פנינו ימינה לדרך שמובילה לכניסה לשביל המטיילים הסלול בנקודה 22
    הסופי שבוע השביל מלא מטיילים ולא כדאי (וגם השילוט אוסר) לרכב בו , בשעות הבוקר המוקדמות השביל ריק
    רכבנו בו עד נקודה 23 ליד עין אמי שם נכנסנו לעין אמי 24
    חזרנו לדרך בנקודה 23 וירדנו עד הכניסה האחורית לקיבוץ הזורע בנקודה 25 והפעם רכבנו בשבילי הקיבוץ שממערב לערוץ נחל שופט והלאה עד הככר בכניסה בנקודה 3 ומכאן דרך הפשפש (2) לאוטו (1)