Friday, July 01, 2016

מעין זיתים לכפר נחום דרך עין דביר

תאריך :  1-7-2016

חניון באר הוזים - נחל הוזים - חציית כביש 886 - דרך נוף יער ביריה - סינגל ביריה - דרך האומגה - חציית כביש "חצור הגלילית-ביריה" - בת יער - עין מרגנית - עין חוני - דרך עתיקה מעל נחל מחניים בירידה לחצור הגלילית - קבר אבא חלקיה וחנן הנחבא - חצור הגלילית - צומת כניסה לחצור הגלילית - דרך מקבילה לכביש 90 - ליד מנחת מחניים - חציית כביש "ראש פינה-כפר הנשיא" - תל נס - ליד מחנה פילון - אבן פלט - חוות כרי דשא - נחל כורזים - עין דביר (עין טופח) - חרבת טופח - חרבת שיזף - ליד כורזים - חציית כביש 8277 - כביש 90 - כביש לכנסיית הר האושר - הר נחום - כנסיית הר האושר - כביש סובב כנרת - טיילת בין כנסיית הלחם והדגים וכפר נחום - עין איוב ועין 7 - טיילת בין כנסיית הלחם והדגים וכפר נחום - הכנסייה האורטודוקסית של כפר נחום
נקודת יציאה : חניון באר הוזים בין צומת עין זיתים למירון

נקודת סיום : בכניסה לגן לאומי של הכנסייה האורטודוקסית בכפר נחום ליד המנחת

ירידות מצטברות : 1440 מ׳

מפת המסלול וגרף גבהים עם הנקודות שבתאור

• היום יצא לי טיול משובח - אחד הטובים שעשינו
    לפני שבוע קיבלתי מסלול מעומר כ"ץ שביקר במעיין חדש , עין דביר (עין טופח) שליד עמיעד
    כשראיתי את המסלול שעשה שהתחיל במחניים , טיפס לביריה וירד לעמיעד וטיפס בדרך מעל 1000 מ' , אמרתי לעצמי שזה לא מתאים לי בחום הצפוי .... , אבל ביקור במעיין חדש ויפה באיזור שבד"כ אין בו "כלום" (פרט לנוף מדהים של הכנרת , הגליל והגולן) השאיר אותי עם נקודה שאליה הייתי חייב לבנות מסלול
    תוך פחות מ 5 דקות תוכנן ושורטט המסלול - ככה בד"כ יוצא מסלול משובח !
  • יצאנו מהחניון של עין הוזים שבחלקו העליון של נחל עמוד (1) ומיד בנקודה 2 פנינו לדרך טובה ולבנה שמטפסת במתינות לכיוון כביש עין זיתים ויער ביריה
    בנקודות 3 טיפסנו קיר תלול ואכזרי ובסופו שוב דרך טובה עד חיבור לכביש 886
    חצינו את הכביש (4) ונכנסנו לדרך נוף ביער ביריה
  • בנקודה 5 בצומת הדרכים נכנסנו לסינגל ביריה המסומן בסימון שבילי אופניים של קק"ל בצבע צהוב
    מפה רכיבה בסינגל שבהמשך הופך דרך 4X4 טובה עם נוף נהדר צפונה
    בנקודה 6 שוב ממשיך הסינגל כסינגל המטפס קלות מעל דרך הנוף
    המשכנו לזרום עם הסינגל דרך הארזים שמעל עין גוזי והלאה לחציית הכביש של יער ביריה בנקודה 7 ולבת יער
    המשכנו בסינגל שאחרי בת יער יורד בתלילות
    בעין מרגנית שלפני נקודה 9 הסינגל ממשיך כדרך ומיד בנקודה 9 עזבנו את סינגל ביריה
  • פנינו ימינה לסינגל לא ברור וקצר שיורד ומתחבר בנקודה 10 לדרך סלולה שיורדת במהירות עד צומת הדרכים בנקודה 11
    פה פנינו ימינה לדרך קופצנית שמבוססת על דרך עתיקה שעלתה מאוזור חצור הגלילית ליער ביריה
    ירדנו בדרך עד חיבור לכביש פנימי ליד קבר אבא חלקיה וחנן הנחבא (12) שלפי הכתוב היו נכדיו של חוני המעגל שגם הוא קבור לא רחוק
  • מכאן המשכנו בכביש שנכנס לחצור הגלילית וחצינו את חצור הגלילית בירידה ברחוב הראשי עד צומת הכניסה הראשית בנקודה 13
    חצינו את כביש 90 במעבר החצייה בצומת ומצידו השני העברנו את האופניים מעל מעקה הבטיחות ועלינו על דרך 4X4 מקבילה לו ממזרח
    רכבנו בדרך בכיוון דרום והתעקלנו איתה בפנייה לכיוון כפר הנשיא בנקודה 14
    בנקודה 15 בצומת דרכים ומפגש עם הכביש לכפר הנשיא חצינו את הכביש
  • מצידו השני נכנסנו לדרך 4X4 בין מטעי אגסים שמטפסת בצורה סבירה בכיוון החלק האחורי של מחנה פילון
    בנקודה 17 בצומת הדרכים מתחילים בירידה דרומה כשנוף יפה של הגליל והגולן נפרס לפנינו
    בצומת הדרכים בנקודה 18 פנינו מזרחה ושוב בצומת בנקודה 19 דרומה
    בנקודה 20 בצומת הדרכים ליד חוות כרי דשא פנינו ימינה לדרך 4X4 קופנית (שונה מהדרכים הטובות בהם רכבנו עד כאן מאיזור מנחת מחניים)
    הדרך יורדת לערוץ נחל כורזים
    בנקודה 21 הגענו לצומת הפנייה למעין דביר (עין טופח)
    הקטע הקצר עד המעיין רכיב חלקית בגלל האבנים
    בנקודה 22 נמצא המעיין
    עין דביר , או בשמו המקורי עין טופח , טופח וסודר לזכר דביר מור שהיה רוכב אופניים ומטייל ומת מחיידק אלים במהלך הטירונות שלו ביחידה מובחרת
    המעיין שופץ ע"י משפחתו , חבריו וקיבוץ עמיעד
    הבריכה שנבנתה בקוטר כ 3 מ' ועומק כ 1:20 מ'
    לידה יש דק יפה ודשא ורשת הסוואה מצלה על המקום
    נטעו שם עצים שבעתיד יתנו צל
    מקווה שהמטיילים יישמרו שם על הניקיון והמקום היפה הזה
  • אחרי הטבילה והמנוחה יצאנו חזרה לצומת הפנייה למעיין בנקודה 21 ופנינו לדרך 4X4 זרועת אבנים שמטפסת שמאלה
    בנקודה 23 ליד שער גדול וגדר שחוסמים דרך שממשיכה לכיוון קיבוץ עמיעד , פנינו שמאלה והמשכנו בדרך שמטפסת ברמה סבירה עד חורשת אקליפטוסים קטנה בחרבת טופח (נקודה 24)
    פה בצומת הדרכים מתחילה הירידה הארוכה עד הכנרת
    התחלנו בדהירה בדרכי 4X4 כשנופי הכנרת , הגליל והגולן נפרסים לפנינו (ראו תמונות)
    בנקודה 25 בשטח שנראה שהוא בהכשרה ובנייה (לכן יכול להשתנות) פנינו שמאלה לדרך שחוצה את השטח שבעבודות עד נקודה 26
    בשביל להגיע לכביש בנקודה 26 טיפסנו על גדר בקר נמוכה (קל לעבור) וחצינו את הכביש לכורזים
  • מצידו השני נכנסנו לדרך 4X4 שממשיכה לרדת וחשופה לנוף הנהדר
    בנקודה 27 לפני מפגש הדרך עם כביש 90 פנינו שמאלה לדרך פחות טובה מקבילה לכביש 90 ממזרח ורכבנו בה עד שהיא מסתיימת בגדר בקר נפולה
    פה בנקודה 28 הלכנו כ 10 מ' עד לחבירה לכביש 90
    ירדנו בפיתולי הכביש קטע קצר עד צומת הפנייה לכנסיית הר האושר בנקודה 29
    פה פנינו שמאלה ורכבנו בכביש לכנסיה ומיד בעיקול בנקודה 30 פנינו שמאלה ובהמשך מזרחה במעלה כרם זיתים עד נקודה 31 בהר נחום
    פה בדרכי הכרם עד מפגש עם דרך בנקודה 32 והלאה ימינה עם הדרך עד מפגש עם הכביש בכניסה לכנסיית הר האושר בנקודה 33
  • מכאן ירידה בדרך שעוברת ליד מבני תחזוקה של אתר הכנסייה
    בנקודה 34 בצומת הדרכים פנינו לדרך הימינית והמשכנו בירידה התלולה עד כביש סובב כנרת בנקודה 36
    חצינו את כבישסובב כנרת ודלגנו מעל מעקה הבטילחות אל הטיילת העוברת בין אתר כנסיית נס הלחם והדגים עד כפר נחום
    פנינו ימינה בטיילת ומיד ליד חומת אתר כנסיית הלחם והדגים (37) ירדנו בשביל עם מדרגות שיורד אל עין 7 ועין איוב
    הירידה רכיבה חלקית , חוצה את שביל סובב כנרת
    בסוף הירידה מגיעים לשולי הכנרת והולכים כמה מ' ימינה עד הבריכה הקטנה שלמרגלות המפל המרשים בנקודה 38
    פה טבלנו וקיבלנו מסג' ממי המפל
  • חזרנו וטיפסנו חזרה לטיילת בנקודה 37
    מכאן רכיבה מנהלתית ורגועה לאורך הטיילת עד הפנייה מכביש סובב כנרת לאתר הכנסייה האורטודוקסית של כפר נחום בנקודה 39
    פנינו בכביש ומיד לפני שער הגן הלאומי אחרי כ 50 מ' מהכביש פנינו שמאלה בכיוון המנחת אל הרכבים שהשארנו כאן בנקודה 40