Friday, July 22, 2016

סוסיתא הפוכה

תאריך :  22-7-2016

מסעדת מרינדו ליד עין גב - בית הקברות של עין גב - כביש סובב כנרת - שביל סובב כנרת - חוף שיזף - חוף גופרה - חרבת אל חמה - מתחת מוצב נוקייב - חוף חלוקים - חוף לבנון - חוף כורסי - צומת כורסי - כביש 789 - נחל סמך - כביש 789 - נבע א צפצף - חניון מי גהה (מור וקינמון) - מצפה אופיר - גבעת יואב - בני יהודה - ליד נאות גולן - אפיק - מצפה פישגופ - חרבת פיק - עין פיק - כביש 98 - כביש "מיצר-עין גב" - סוסיתא - בית הקברות הבהאי למרגלות הסוסיתא - כביש סובב כנרת - מסעדת מרינדו ליד עין גב

• עוד שבוע קייצי ועוד מסלול שצריך לתכנן כך שלא נסבול יותר מדי מהחום ונוכל להעביר את טיול יום ששי בהנאה
    בחרתי במסלול בדרום הגולן והחלטתי שהפעם בניגוד לעשרות הפעמים שטיפסנו את הסוסיתא , הפעם תבוא הנקמה ונרד את הסוסיתא
    אם כך צריך היה לחפש עלייה מתאימה לגולן
    החלטתי לעלות בכביש העולה מכורסי שאין בו יותר מדי תנועה בבוקר המוקדם
    נכון שיש עוד עליות נוספות , אבל אותם כבר בדקנו והחלטתי לשנות וגם להקל בעלייה סבירה היינו צריכים גם מעיין לרחצה בסוף העלייה ובחרתי בעין פיק שנמצא בדיוק במקום
  • יצאנו ממרינדו שליד הכניסה לעין גב (1) ורכבנו בכביש הפנימי מנקודה 2 עד ליד בית הקברות של עין גב שם מתחבר הכביש הפנימי עם כביש סובב כנרת (3)
    חצינו את הכביש והמשכנו בדרך 4X4 מצידו השני
    פספסנו באיזור נקודה 4 כניסה מאולתרת לשביל סובב כנרת שכאן הוא סינגל
    בנקודה 5 ראינו את הסינגל מעבר לגדר ודילגנו מעליה מהדרך אל הסינגל
    בהמשך שביל סובב כנרת עובר ברצף של חופים
    בנקודה 6 עצרתי להתבונן במצוק של מה שהיה מוצב נוקייב הסורי
    המוצב הותקף בשתי פעולות של צה"ל
    פעם אחת בשנת 1955 בפעולת כנרת ("עלי זית") ע"י הצנחנים וכוח של גבעתי , כאשר הותקפו כל המוצבים הסוריים בצד המזרחי של הכנרת
    בפעם השנייה בשנת 1962 במבצע נוקייב ("סנונית") ע"י גולני
    תמיד הזכירו את המצוק האימתני שעליו בנוי המוצב , ומכאן , שביל סובב כנרת המצוק נראה בבירור
    בנקודה 7 בשער של חוף כורסי יצאנו בכביש הגישה אל צומת כורסי (8)
  • מכאן מתחיל הטיפוס הארוך אל הגולן
    התחלנו בקטע קצר בכביש 789 העולה מכורסי לגבעת יואב
    בנקודה 9 פנינו שמאלה בדרך 4X4 טובה לכיוון ערוץ נחל סמך
    המשכנו בדרכי 4X4 במעלה הנחל וחזרנו לכביש בנקודה 12
    מכאן המשכנו בטיפוס בשולי הכביש
    בנקודה 13 בחניון מי גהה (ליד מסעדת מור וקינמון) עצרנו למנוחה קצרה בצל
    בבוקר התברר שארי , אחד החבר'ה שכח להביא קסדה וביקשתי מגיל מועלם , חבר שלי מקורס מדריכי אופניים שגר בגבעת יואב , אם הוא יוכל לארגן לי קסדה
    גיל נענה לבקשה והוא פגש אותנו על אופניו בחניון - תודה גיל
    המשכנו בטיפוס בכביש עד הפנייה למצפה אופיר בנקודה 14
  • כאן הסתיימה העלייה הגדולה
    דהרנו בדרך הלבנה עד מצפה אופיר (15)
    הנוף במצפה נהדר וצופים על כל הכנרת , הגליל , הרבה מהגולן והחרמון
    מצפה אופיר נבנה לזכר הנער אופיר שעל ז"ל שנפטר ממחלת כבד נדירה בגיל 16 בשנת 1986
    מהחניון התחברנו לדאבל ההופך סינגל בסימון שבילים כחול ההולך על המצוק של הרמה
    יש בו פה ושם קטעים סלעיים שמצריכים הולכה של האופניים ולכן רובנו באיזור נקודה 16 דילגנו מעל הגדר הנמוכה לעבר דרך 4X4 מקבילה לסינגל ממזרח והמשכנו ברכיבה עליה עד צומת הדרכים בנקודה 17
    מכאן טיפוס מתון בדרך 4X4 עד הכניסה האחורית ליישוב גבעת יואב בנקודה 18
  • רכבנו ברחובות גבעת יואב וחצינו גן (נקודות 19) והמשכנו ברחובות היישוב בני יהודה עד היציאה לטיילת שבין יישובי האיזור בנקודה 20
    מכאן רכיבה בטיילת הסלולה המקבילה לכביש
    בנקודה 21 , מספר מטרים לפני הכניסה ליישוב נאות גולן יש ברז שתמיד ב 13 השנה האחרונות מילינו בו מים
    הפעם לאכזבתנו לא היו מים - חבל (בניתי על זה ונאלצתי למלא ביישוב אפיק)
    המשכנו בטיילת וגם הברז שזכרתי בנקודה 22 לפני הפשפש לכניסה האחורית של אפיק , גם הוא היה יבש
    נכנססנו לאפיק ורכבנו בכביש שלאורך הגדר המערבית של הקיבוץ עד מצפה פישגופ (23) בו יש תצפית נהדרת על נחל עין גב , הסוסיתא והכנרת
    בצמוד למצפה ממזרח לו יש מבנה בו ביקר אלי כהן בזמן היותו מרגל בסוריה בשנות ה 60 וזה מצויין בשלט על המבנה
  • המשכנו ברחובות היישוב עד היציאה האחורית לכיוון עין פיק והכפר המשוחזר (25)
    בכפר המשוחזר (26) ירדנו למעיין הנהדר שבו בריכה יפה ומוצלת בין עצי תאנה ועומקה כ 1.60 מ'
    אל הבריכה צריך לרדת במדרגות אבן ובסוף מתכת (2-3 דקות הליכה עם האופניים)
  • טיפסנו מהבריכה ויצאנו לכביש 98  בנקודה 27
    רכבנו בשולי הכביש
    סטינו לרגע למחנה הסורי לשעבר שבנקודה 28
    חזרנו לכביש והמשכנו עד הפנייה לכביש המשובש היורד מכאן לעין גב בנקודה 29
  • דהרנו במורד הכביש המשובש שרשמית אסור לנסיעה , אבל צריך להזהר מכוניות עלולות להופיע בו (הפעם לא היתה אף מכונית)
    ירדנו מהכביש לכיוון העלייה המזרחית לסוסיתא בנקודה 30
    השביל מסומן בסימון שבילים שחור
    העלייה רכיבה ב 70% והקצה העליון שלה לקראת נקודה 31 לא רכיב ומסולע
    בנקודה 30 מסתיימת העלייה בחיבור לרחוב ביזתי מרוצף (ראה תמונות)
    רכבנו במורד הרחוב לאורך עתיקות העיר סוסיתא
    בנקודה 32 מתחילה הירידה בדרך הסרפנטינות היורדת למטה
    הדרך זרועת אבנים אבל לא משהו בעייתי
    דהרנו בירידה המפותלת עד סופה בנקודה 33
    חלפנו בירידה על פני שרידי הרכבל ששימש את הצבא בשנות ה 60
  • בנקודה 33 עזבנו את השביל השחור היורד מהסוסיתא ופנינו שמאלה לבית הקברות הבאהי שסיפורו מובא כאן :
    עברנו ליד גדר בית הקברות הנעול בנקודות 34
    המשכנו מכאן בדרך שחוברת לכביש המשובש היורד לעין גב בנקודה 35
    מכאן ירידה מהירה בכביש המשובש עד חיבור לכביש סובב כנרת בנקודה 36
    רכבנו קצת בשולי הכביש עד הצומת בנקודה 37 בה פנינו ימינה למסעדת מרינדו (1)