Tuesday, July 26, 2016

דרומה לרבדים

תאריך :  26-7-2016

עידן אופן בקיבוץ רבדים - חצייה מעל למסילה וכביש 6 - חציית נחל אביקוס - כביש 383 - כביש גישה לתחנת כוח צפית ביער חרובית - יער חרובית - חרבת דמדומית - מצפה דוד קרון - תחנות כוח צפית - נחל האלה - תל צפית - שמורת גבעות צפית - זולה בשמורת גבעות צפית - חצייה מעל כביש 6 - נחל האלה - ליד תימורים - ליד ערוגות - ליד יינון - חרבת טרטר - כפר הרי"ף - נחל ברקאי - כביש גישה לכפר הרי"ף - חציית כביש 383 - רבדים - עידן אופן ברבדים

• בסדרת הטיולים שלי עם עמירם אורן להכרת ותעוד איזורים בארץ , יצאנו הפעם למסלול מרבדים לכיוון דרום בהובלת עידן הלל מרבדים
    הי מסלול מעניין בנופים חקלאיים בעיקר בנוף פסטורלי ולעתים טוסקני
    גם מזג האוויר היה סביר יחסית לקיץ , ורוח קלה נשבה
  • יצאנו ממרכז הרכיבה עידן אופן (1) ומיד בנקודה 2 יצאנו מפשפש בגדר הקיבוץ
    מכאן סביב הקיבוץ דרום מזרחה לכיוון הלולים שלעל הגבעה (5)
    חברנו לדרך בנקודה 6 שהולכת דרומה במקביל למסילה ולכביש 6
    בנקודה 7 חצינו על גשר מעל המסילה וכביש 6
  • אחרי החצייה רכבנו בדרכי שדות בין שדות הכותנה
    פה ושם יש חציות של בוץ בגלל השקייה , אבל ניתן לעקוף את כולם בלי לשוע ממש בבוץ
    חלפנו על פני שני מאגרים גדולים בנקודות 8 ו 9
    בנקודה 10 נגמרות הדרכים שבהם יש פה ושם בוץ
    רכבנו דרומה ובנקודות 11 פנינו שמאלה ואז ימינה ורכבנו בדרך בין כרמי זיתים עד כביש 383 בנקודה 12 שעובר בנחל חרובית
  • פנינו מזרחה בשולי הכביש ומיד בצומת הכניסה ליער חרובית (13) פנינו דרומה בכביש שמוביל לתחנת הכוח צפית
    רכבנו בכביש ובנקודות 14 ירדנו קצת לשטח , אבל בגלל שיש גדרות רבות מחושמלות כדי למנוע חציית בקר החלטנו לוותר כאן על השטח כדי לא להכנס לשעות החמות
    המשכנו בכביש ובנקודה 15 ירדנו לדרך טובה שאחרי טיפוס קל הביאה אותנו לתצפית חדשה יחסית של קק"ל לזכר לוחמי יחידה 504 ומקימה דוד קרון בנקודה 16
  • מכאן ירדנו ליד תחנת הכוח הפרטית (17) המונעת בגז ואחריה ליד תחנת הכוח צפית של חברת החשמל (18)
    בנקודה 20 חצינו עם הדרך את ערוץ נחל האלה ורכבנו בדרך מקבילה לו מדרום
    בנקודה 21 פנינו לדרך שבהמשכה מטפסת לאוכף של תל צפית ששיאו בנקודה 22
    מכאן ירדנו דרומה ומנקודה 23 התחלנו בטיפוס בוואדי יפה ופסטורלי ובהמשך על קו רכס עם נוף טוסקני יפה של קוביות חציר ובמרחק גפנים
    מנקודה 24 יורדיחם בירידה על קו הרכס שחושף נוף מרחבים למרחקים
    בנקודה 25 נכנסנו לאיזור כרמי הענבים וטיפסנו במתינות לכיוון הזולה הנהדרת בנקודה 27 בה מבנה מתכת דו קומתי עם גפנים שנותנות צל וגם פרי
  • אחרי הפסקה כאן המשכנו בדרכי ה 4X4 הטובות עד מעבר מעל כביש 6 בנקודה 28
    אחרי הגשר פנינו לדרך מקבילה לכביש 6 ממערב
    רכבנו על הדרך צפונה עד ערוץ נחל האלה בנקודה 29
  • פה רכבנו מערבה בדרכים חקלאיות טובות במקביל לנחל האלה
    בנקודה 30 חצינו מתחת למסילה ובהמשך הדרך עברה בשולי מטע שקדים שבדיוק נקטפו (32)
    בנקודה 33 התחברנו לדרך לבנה בסימון שבילים שחור
  • פה פנינו ימינה ובנקודה 34 שמאלה לדרך שממשיכה במקביל לנחל האלה עד צומת דרכים בנקודה 35
    ליד בנקודה 36 הוקמה אנדרטה לזכר נופי היישובים באיזור
    יש שם שולחן קק"ל ונטעו עצים שהם עדיין קטנים
    פנינו ימינה ובנקודה 37 שמאלה בדרך בין הכרמים עד חיבור לכביש פנימי בנקודה 38
    פה יש מזבלה קטנה מדום לכביש
    המשכנו בכביש המוביל לכפר הערבי טרטור ולכפר שממזרח לו אל עזי
    בנקודה 39 לפני הכפר טרטור פנינו שמאלה ורכבנו בדרכי שדות ומטעים עד כפר הרי"ף (40)
    פה חצינו דרך סולינג מנדטורית והמשכנו בדרכי מטעים עד חיבור לכביש הגישה לכפר הרי"ף בנקודה 41
    פנינו ימינה בכביש עד הצומת בכביש 383 בנקודה 42
  • חצינו את הכביש ורכבנו בכיוון כללי לצפון מזרח
    חלפנו על פני הלולים בנקודה 43 ובנקודה 44 נכנסנו בשער חקלאי של קיבוץ רבדים
    המשכנו בדרכי הקיבוץ עד חנות עידן אופן (1)