Friday, July 08, 2016

בין שני מעיינות

תאריך :  8-7-2016

רחבת חנייה במושבה בת שלמה - נחל דליה - ליד עין זיוונית - יובל של נחל דליה - בדרך מקבילה לכביש 6 ממערב - חצייה מתחת כביש 6 בנחל שלף - נחל שלף - ציר המוביל - עין מחוללים - עין דמומית - כביש 672 - צומת כביש 672 וכביש 6953 - ליד קיבוץ דליה - על השלוחה בין נחל דליה לנחל תנינים - חצייה מתחת כביש 6 - ההר העגול - נחל תנינים - חציית כביש 6533 - עין חדור - חציית כביש 6533 - סכר נחל תנינים - עין אביאל (עין החזירים) - אמת תנינים - נחל סנונית - יערות אלונה - חרבת סינדיאנה - סינגל אהוד 5 - מתקן המוטוקרוס - סינגל showgo - סינגל הג'ונגל - נחל דליה - המושבה בת שלמה

• אחרי מספר שבועות של רכיבות רחוקות יחסית החלטתי על מסלול קרוב יותר
    חיפשתי 2 מעיינות שישתלבו למסלול ובניתי מסלול שמכסה את השטח שבין עופר לחורשן
    תכננתי לבקר בעין איילה שליד מושב עופר ועין אביאל
    אחד מחברי הקבוצה עדכן אותי שעין איילה יבש כבר עכשיו (בשנה שעברה היו בו מים בספטמבר , והשנה היה יבש כבר ביוני)
    החלטתי להשאר באיזור ולכן שיניתי למסלול אחר שגם בו שני מעיינות , עין דמומית ועין אביאל
    יצא מסלול נחמד עם נופים מגוונים , קצת סינגלים בחורשן , ומזג אוויר שב 2/3 הראשונים של הטיול היה נעים בגלל הרוח הנעימה שנשבה והשמש שכוסתה לעתים קרובות ע"י עננים

• יצאנו מהחנייה במושבה בת שלמה (1)וחצינו את הרחוב היחיד וירדנו מצדו השני (2) בירידה הטכנית עד נחל דליה והלאה לצמת הדרכים בנקודה 4
    פה פנינו שמאלה לדרך 4X4 מוצלת מקבילה למתאר ההר שמימינה
    המשכנו בדרכי 4X4 מישוריות בעמק הרחב יחסית של נחל דליה עד נקודה 6
    פה פנינו שמאלה ובנקודה 7 ימינה בדרך 4X4 ביובל של נחל דליה
    פה טיפסנו בטיפוס מתון עד נקודה 8 שליד כביש 6 ממזרח לו
  • פנינו ימינה עם הדרך המקבילה לכביש 6 שתחילה מטפסת ואז יורדת עד ערוץ נחל שלף (יובל של נחל דליה) ושם חצינו עם הדרך מתחת כביש 6 ובנקודה 10 חברנו לציר המוביל שכשמו מלווה את תוואי המוביל הארצי
    רכבנו במעלה ציר המוביל המסומן בסימון שבילים כחול
    בנקודה 11 חלפנו על פני עין מחוללים (אותו חצינו בטיול באיזור לפני כחודשיים) והמשכנו במעלה הדרך מצפון לערוץ נחל שלף
    בנקודה 12 חצינו את הערוץ היבש (בחורף הוא בד"כ עם זרימה) לגדה הדרומית והמשכנו בטיפוס במעלה נחל שלף בדרך הכחולה עד צומת הדרכים בנקודה 13
    פה פנינו שמאלה לדרך 4X4 שחוצה את הערוץ וממשיכה עד הכניסה החבוייה לעין דמומית
    זהו מעיין ששופע כל השנה ויש בו בריכה חמודה של כ 2.5X2.5 מ' בעומק כ 70-80 ס"מ - כייף לטבילה
    הבריכה מוצלת לחלוטין
  • אחרי הרחצה המשכנו חזרה לצומת הדרכים בנקודה 13 והמשכנו בטיפוס קליל בדרך עד כביש 672
    פה פנינו ימינה בשולי הכביש ורכבנו עליו עד נקודה 16
  • מכאן רכיבה על שלוחה במגמת ירידה בד"כ
    סימון הדרך ירוק
    סוף הירידה בנקודה 17 במפגש עם דרך מקבילה לכביש 6 ממזרח לו
    פנינו על הדרך ימינה ומיד בנקודה 18 עברנו מתחת כביש 6 במעבר מסודר וחברנו לדרך בסימון שבילים שחור ממערב לכביש 6 בנקודה 19
  • פנינו שמאלה בדרך השחורה שעוברת בין כרמי גפן עד נקודה 20
    פה פנינו מערבה לדרך בין הכרמים ובנקודה 21 פנינו לדרך שמטפסת להר העגול בעלייה תלולה בנקודה 22 עצרנו בחניון ובו ספסלי קק"ל ואנדרטה לזכרו של ראובן גלקין ז"ל שנפל בקרב החווה הסינית במלחמת יום הכיפורים
    המשכנו בדרך שיורדת מהגבעה חזרה לנקודה 21 ומכאן בלאה בדרכי 4X4 עד הדרך שמצפון לערוץ נחל תנינים המסומנת בסימון שבילים ירוק בנקודה 23

• המשכנו ברכיבה לאורך נחל תנינים
    בנקודה 24 חצינו את הכביש שבין עמיקם לגבעת ניל"י והמשכנו הלאה בחולפנו על פני עין חדור היבש בקיץ כבר כמה שנים
    בנקודה 25 חצינו עם הדרך את כביש 6533 והמשכנו בדרכי 4X4 בין הכרמים עד סכר נחל תנינים בנקודה 26
    פה המשכנו עם הדרך הירוקה שממשיכה מצפון לערוץ עד עין אביאל הנהדר בנקודה 27
  • בעין אביאל טבלנו ופגשנו רוכבים מקבוצות נוספות שהגיעו לשם
    המשכנו ברכיבה בדרך המקבילה לנחל תנינים ובנקודה 28 פנינו ימינה לדרך שחוברת בהמשך לדרך אמת התנינים והמשכנו עד צומת הדרכים בנקודה 29
    פה פנינו ימינה (צפונה) בדרך שמתחילה לטפס במתינות במעלה נחל סנונית
    בנקודה 30 פנינו לדרך השמאלית במזלג הנחלים והמשכנו בטיפוס עם הדרך שבערוץ השמאלי בסימון שבילים אדום
    בנקודה 32 חלפנו על פני הפנייה לסינגל אהוד 1 שהעדפתי לא לטפס אותו אלא להמשיך בדרך ה 4X4 שהופכת מאתגרת עם מדרגות סלע רכיבות עד צומת הדרכים בנקודה 33
  • פנינו ימינה בצומת לדרך בסימון שבילים שחור ובנקודה 34 פנינו לדרך דרומה המובילה לתחילת סינגל אהוד 1 ואהוד 5 אליו פנינו מועדות
    בשטח הפתוח של שרידי הכפר סינדיאנה פנינו שמאלה ונכנסנו בנקודה 35 לסינגל אהוד 5
    הסינגל תחילה במגמת טיפוס קלה שמדי פעם נייהת קשה לקטעים קצרים
    בסופו כשהוא מגיע לשיא הגובה באיזור עם תצפית יפה של 360 מעלות , מתחיל הסינגל בירידה משובחת ומהירה עד סופו בנקודה 37
    פנינו שמאלה עד הדרך הכחולה (38) המטפסת לכאן מכיוון אתר מי קדם
  • פה המשכנו בטיפוס בדרך הכחולה
    חלפנו על פני הכניסה לקומפלקס הסינגלים אהוד 3 והציידים (אהוד 4) והמשכנו צפונה דרך אתר מסלול המוטוקרוס וקומפלקס הסינגלים עמק האיילות , מוטוקרוס , דבל אבוד וחוצה גבעה בנקודה 39
    בנקודה 40 בצומת הדרכים ירדנו לוואדי בדרך 4X4 ובנקודות 41 רכבנו בסינל המוצל עד הערוץ
    בערוץץ טיפסנו בדרך עד נקודה 42 ובה פנינו שמאלה בדרך שמטפסת בכיוון הצומת המרכזית של הר חורשן
    בנקודה 43 , מיד אחרי שטח מגודר שבחורף הופך לשלולית גדולה פנינו שמאלה לסינגל ShowGo ורכבנו בו בעלייה בד"כ עד חיבור לדרך ה 4X4 על השלוחה בנקודה 44
    מכאן דהרה בדרך שרובה ירידה עם קטע עלייה תלולה קצר לפני הירידה לתחילת סינגל הג'ונגל שמתחיל בנקודה 45
    סינגל הג'ונגל שהוא המשובח ביותר בחורשן יורד בתוך החורש עם מספר אתגרים טכניים ברמה בינונית
    כיף של סינגל שכולו בירידה המסתיים בוואדי בנקודה 46
    הסינגל נקרא גם הכחול כי הוא מסומן בסימון שבילים כחול וגם ניו זילנד
  • מנקודה 46 המשכנו בדרך , דרך צומת הדרכים בה עברנו בבוקר בנקודה 4
    חצינו את נחל דליה היבש בעונה זו וטיפסנו בעלייה האכזרית בדרך 4X4 טכנית מנקודה 3 למושבה בת שלמה (2) ולאוטו (1)