Friday, August 26, 2016

רחצה על כל 6 ורבע ק"מ של רכיבה

תאריך :  26-8-2016

גשר הקנטרה - נחל חרוד - תל נהרון - חצייה מתחת כביש "צומת הכניסה לבית שאן-בית שאן" - למרגלות תל בית שאן - הגשר הקטוע - מתחת גשר שאן - קניון הבזלת - סינגל חוואר הלשון - ליד חרבת חסידה - מעוז חיים - בית הכנסת של מעוז חיים - נחל איתן - תל נמרוד - תל פחה - גבעת החצבים - מוצב נטוש - וואדי אל חברי - כביש "מעוז חיים-כפר רופין" - עין המסיל - נחל אבוקה - בריכת אבוקה - אנדרטת אבוקה - תחנת טיבוע - תל סהרון - עין אל ברך - עין מרים - טירת צבי - בריכת החילבוני - עין נזם (חונזיר) - שדה אליהו - מתחת מצפה יצחק - עין רחוב - שביל אופניים ליד עין הנצי"ב - עין הנצי"ב - עין יהודה - שביל אופניים ליד עין הנצי"ב - ליד צומת שלוחות - צשביל אופניים ליד שלוחות ורשפים - רשפים - עין מודע - ליד מצפה השלושה - נחל הקיבוצים - בריכת נחל הקיבוצים - חציית כביש 669 - גשר הקנטרה

נקודת יציאה : חניון גשר הקנטרה בנחל חרוד (נכנסים מכביש הגישה לבית שאן מניר דוד , בשלט העץ המפנה לדרך רשום "נחל חרוד")

• כמו בכל שנה אני מתחיל לגרד את תחתית החבית של רעיונות למסלולים המתאימים לקיץ
    אחרי שתכננתי כמה מסלולים באיזורים שונים בארץ ואף אחד לא קרץ לי , החלטתי להמר ולרכב באיזור בו לא רכבנו בקיץ בגלל שהוא אחד החמים בארץ , עמק בית שאן
    מצד שני האיזור מלא במעיינות והחלטתי על טיול שם בו נוכל לרכב רטובים לאורך כל השעות החמות של הטיול ובכך נתגבר על החום
    זה הצליח בגדול ולמרות שהחום הגיע ל 39 מעלות , הוא היה נסבל כי בממוצע התרחצנו בבריכה או מעיין כל 6.5 ק"מ מהמסלול
    סה"כ 8 רחצות על 50 ק"מ
  • יצאנו מהחנייה (1) ומיד נאלצנו להוליך את האופניים במעבר הצר בתעלה שעל גשר הקנטרה היפה (2)
    מיד אחרי חציית הגשר צפונה פנ ינו ימינה לדרך 4X4 שמלווה את נחל חרוד מצפון לערוץ
    הדרך יורדת בשולי חורשת אקליפטוסים שמצלה על הדרך
    בנקודה 3 הדרך עוברת במעבר יפה מתחת לכביש שבין צומת הכניסה לבית שאן דרומה
    מצידו השני התחברנו לשביל סלול שיורד בפיתולים וממשיך לאורך הערוץ
    השביל עובר מתחת לאמת מים וצריך להתכופף במעבר
    בהמשך חוצים את נחל חרוד על גשרון ובצומת השבילים בנקודה 4 לקחנו את השביל הימני (השמאלי עוזב את הערוץ)
    המשכנו עם השביל שעובר בתוך שרידי הגשר הקטוע (העתיק)
    בהמשך השביל הסלול נגמר וממשיכה דרך עד גשר שאן בנקודה 5 בה עוברים מתחת לגשר
  • פנינו בשבילים לגשר שעובר מעל קניון הבזלת שבנחל חרוד (6) שהיה יבש כאן
    מיד אחריו המשכנו בדאבל , חצינו גשרון קק"ל ירוק ובנקודה 7 פנינו לסינגל טכני קל וארוך שעובר מעל ערוץ נחל תבור שמתחתר כאן באדמת חוואר הלשון (שריד לימת הלשון הקדומה שממנה נשאר לנו ים המלח והשתרעה בשיאה בין עין יהב לגשר)
    הסינגל הארוך יחסית (יותר מק"מ וחצי) מסתיים בדרך 4X4 בנקודה 8
    המשכנו בדרכים שבאיזור נקודה 9 ניתן לרכב בר בשטח
    בנקודה 11 חברנו לדרך טובה ומשכנו איתה עד צומת הדרכים עם שילוט לטיולים בנקודה 11
    מכאן בדרך טובה מקבילה לבריכות הדגים שממערב עד חיבור לכביש למעוז חיים וכפר רופין בנקודה 12
  • פנינו ימינה בכביש ובנקודה 13 פנינו שמאלה (דרומה) לדרך ממערב לקיבוץ מעוז חיים
    בנקודה 14 עצרנו ליד מבנה שבתוכו נמצאים שרידי בית כנסת שבו נמצאו ממצאים מ 3 תקופות (התקופה הרומית ושניים מהביזנטית)
    המבנה היה סגור ולכן כדי להציץ על הפסיפס טיפסנו על ערימת בלוקים שצמודה לו והיה אפשר לראות משהו
    המשכנו בדרכי 4X4 עד חליבור לכביש לכפר רופין בנקודה 15
    מכאן בכביש עד נקודה 16 בה פנינו שמאלה בדרכי שדות
    בנקודה 17 פנינו שמאלה עד תצפית על גאון הירדן ואיזור הגבול עם ירדן ממוצב ישן בנקודה 18
  • חזרנו חזרה בדרך השדות לנקודה 17 והלאה עד לכביש לכפר רופין בנקודה 19
    פנינו שמאלה בכביש ובנקודה 20 פנינו לדרך ימינה
    מכאן בדרכי 4X4 ודרכי שדות עד צומת הדרכים בנקודה 21
    המשכנו מערבה עד עין מסיל (22)
    פה בעין מסיל שהוא בריכה בעומק כ 60 ס"מ עצרנו לרחצה הראשונה
  • מעין המסיל חזרנו עד צומת הדרכים בנקודה 21 ופנינו לדרך הימנית שהולכת ממזרח לערוץ נחל אבוקה
    עצרנו לשחייה בבריכה הנהדרת , בריכת אבוקה
    זוהי בריכה ארוכה באורך כ 200 מ' והעומק באיזור ששחינו כ 1.5 מ'
  • מהבריכה המשכנו בדרך דרומה ועצרנו ליד האנדרטה לקיבוץ אבוקה שישב כאן בין השנים 1941 עד תחילת שנות ה 50 של המאה הקודמת והתפרק מבחינה חברתית
    המשכנו דרומה עד צומת דרכים בנקודה 25
    מכאן הלאה בדרכים סלולות חלקית
    חלפנו על פני תחנת טיבוע לעופות נודדים (26) והמשכנו עד עין מרים בנקודה 27
    פה בעין מרים יש סככה וספסלי קק"ל ובריכה קטנה בעומק כחצי מ'
  • מכאן המשכנו בדרך דרומה דרך מטע התמרים ובנקודה 28 פנינו ימינה לדרך מערבה בשולי בריכות הדגים
    בנקודה 29 הגענו לקיבוץ טירת צבי
    רכבנו בדרך שסביב הגדר שלו מבחוץ
    מנקודה 30 בקצה הדרום מערבית של הקיבוץ המשכנו בדרכי 4X4 עד הכניסה לכיוון בריכת החילבוני בנקודה 31
    נכנסנו לשטח המגודר סביב הבריכה הגדולה ועצרנו ליד מבנה הסכר של בריכת החילבוני בנקודה 32
    פה נכנסנו לשחייה בפעם הרביעית היום
    הבעיה כאן שאין מקום עם צל
  • מכאן המשכנו בדרכי שדות עד נקודה 33 בה פנינו ימינה לדרך סלולה שפונה בהמשך צפונה בין מטעי תמרים עד נקודה 34
    פה פנינו שמאלה ורכבנו בדרך עד צומת הדרכים בנקודה 34
    כאן ליד סוללת עפר שחוסמת כניסת רכבים לכיוון עין נזם (חונזיר) , פנינו ימינה (צפונה) ומיד עברנו את הסוללה במעבר להולכי רגל בנקודה 36
    מיד אחרי הסוללה , רכיבה קצרה בדבל עד שמגיעים לסככה נחמדה ומזח קטן (37) ממנו ניתן לקפוץ למים או לרדת בסולם מימין או משמאל
    זוהי הבריכה המשובחת של עין נזם
    עומק של כ 1.5 מ' ובריכה ענקית באורך כ 200 מ'
  • אחרי הרחצה החמישית המשכנו מעין נזם בדבל עד חיבור לדרך בנקודה 38 והלאה בדרכי שדות ממזרח לשדה אליהו
    בנקודה 40 ליד בית הקברות למרגלות מצפה יצחק נכנסנו לדרך בנקודה 40 שממערב לה מחצבה עמוקה
    בנקודה 41 נאלצנו לצלוח מקום מבוצבץ
    אם מתאמצים ניתן למצוא מעקף ממערב
    המשכנו בדרכי 4X4 עד צומת הדרכים בנקודה 42
    לקחנו ימינה ללא דרך ברורה אבל הכל רכיב עד חיבור לשביל אופניים סלול בנקודה 43
    רכבנו שביל האופניים עד שער הכניסה לעין הנצי"ב בנקודה 44
    מכאן ניתן לרכב לצפון מזרח למפלים הלבנים שהן פינת חמד מרשימה , אבל המפלים יבשים השנה בעונה זו (בשנה שעברה בספטמבר היתה בהם זרימה מרשימה)
    ויתרנו על המפלים ונכנסו לתוך קיבוץ עין הנצי"ב לעין יהודה (45)
    המעיין היה מלא אנשים אבל הוא המעיין היפה ביותר במסלול
    הוא בעומק כמה מטרים
    יש מקפצה בגובה כ 2 מ'
    המים בצבע תכלת טורקיז נהדר
    אין כניסה לקיבוץ בשבת , וגם למבקרים ברכב צריכים להשאיר רכבים מחוץ לקיבוץ
  • המשכנו מכאן חזרה לשביל האופניים ליד השער (44)
    בנקודות 46 חתכנו בדבל בשולי שדה להמשך השביל הסלול
    בנקודה 47 חצינו חצינו את כביש 90
    מצידו השני נכנסנו לדרך ליד בריכה ורכבנו בדרך במקביל לכביש עד נקודה 48 בה עברנו חזרה לשביל האופניים ליד גדר נפולה
    מכאן רכיבה בשביל האופניים עד הכניסה לקיבוץ שלוחות
    מכאן שביל האופניים חדש לגמרי ורכבנו עליו עד נקודה 47 ליד הגדר של קיבוץ רשפים
    פנינו בדרך שמובילה לעין מודע אבל בנקודה 50 יש שער צהוב גדול
    ניתן להכנס לצידו השני במעבר צר משמאל לשער
    נכנסים לשטח הרחבה של רשפים
    אפשרות אחרת היא בנקודה 49 להמשיך בכביש עד השער של רשפים ולעבור דרך רשפים ולהתחבר להמשך אחרי השער שבנקודה 50
    המשכנו בדרך הלבנה עד צומת הדרכים בנקודה 51
    פה פנינו ימינה עד עין מודע שבדרך אליו עוברים ליד שער רכב שלא מאפשר לכלי רכב להכנס לעין מודע
    בעין מודע (52) עצרנו לטבילה השביעית
  • מעין מודע המשכנו בשבילי עמק המעיינות הסלולים לכיוון נחל הקיבוצים
    בצומת השבילים הסלולים בנקודה 54 למרגלות מגדל השמירה פנינו ימינה לכיוון בריכת נחל הקיבוצים אליה הגענו בנקודה 55
    פה טבלנו בפעם השמינית
    המשכנו מכאן עד כביש 669 בנקודה 56
    חצינו את הכביש ומצאנו דרך שמקצרת עד מול הכניסה לכיוון גשר הקנטרה ונחל חרוד (נקודות 56)