Friday, August 05, 2016

מעיינות ועוד מעיינות

תאריך :  5-8-2016

חושנייה - שביל הגולן - חציית כביש 98 - כביש ישן לצומת רפיד - למרגלות תל פארס - כביש 98 - הג'יפ התלוי - עין אורחה - למרגלות תל ג'וחאדר - כביש 98 - חאן ג'וחאדר - אנדרטת גדוד 405 - עין אל חריר - רוג'ום אל הירי - סינגל שביל הגולן עין פרס - כביש גישה ליונתן עין ידידיה - כביש 808 - בריכת סכר ליד אניעם - צומת המפלים - בריכת האירוסים - מחנה מקצבייה - ליד עינות סלוקייה - אנדרטה לחטיבה 7 בצומת קצבייה

נקודת יציא
ה : כניסה לכיוון שרידי חושייה בנקודה בה כביש 87 פונה ב 90 מעלות

נקודת סיום : אנדרטת חטיבה 7 בצומת קצבייה

גובה מצטבר : 301 מ'

ירידות מצטברות : 650 מ'

גרף גבהים

קובץ TRK ל GPS

• החלטתי השבוע לחזור למסלול מרובה הרחצות שעשינו בשנה שעברה : https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/mtb-israel/g1cןוןו
    הכנסתי בו כמה שינויים קלים , בעיקר בקטע הראשון עד עין אורחה , ובו רכיבה עד מרגלות תל פארס
  • יצאנו מחושנייה (1) ורכבנו בדרך ה 4X4 שהיא חלק משביל הגולן עד כביש 98 (4)
    סביב היה ערפל שהגביל את הראיה והטמפרטורות ירדו כך שהיה ממש נעים והאווירה מיוחדת
    חצינו את הכביש ופנינו עליו שמאלה ומיד ימינה ורכבנו על דרך סלולה שמהווה את מה שהיה פעם כביש שהוביל לצומת רפיד (היום בסוריה)
    צומת רפיד היתה צומת חשובה ברמת הגולן והיתה המפתח לפתחת רפיד שממנה הצליחו הסורים לפרוץ לדרום הגולן ביום הראשון של מלחמת יום הכיפורים
    לאחר מכן נערכו קרבות קשים לסילוק הסורים מהאיזור ב 3 הימים הבאים של המלחמה
    בגלל הערפל לא ראינו את תל פארס כלל ובנקודה 6 חצינו את כביש העלייה אליו
    מכאן מתחילה ירידה ארוכה שבהמשך עוברת ליד כרמי ענבים ליין
    בנקודה 7 חברנו לכביש 98 ופנינו עליו שמאלה
    חלפנו על פני אנדרטת הג'יפ התלוי (8) ואנדרטת גדוד 53 ופנינו בנקודה 9 שמאלה לדרך ה 4X4 שמובילה לעין אורחה אליו הגענו בנקודה 10
  • אחרי השחייה בבריכה הנהדרת חזרנו בדרך אל הכביש בנקודה 9
    דהרנו במורד הכביש כשמשמאלנו תל ג'וחאדר
    פנינו ימינה לדרך הטובה בנקודה 11
    ומיד משמאלנו חלפנו על פני המבנה המרשים של חאן ג'וחאדר הממלוכי
    בהמשך עברנו ליד האנדרטה לגדוד התותחנים 405 שעבר כאן קרב קשה בתחילת מלחמת יום הכיפורים
    הפעם לא עצרנו כי ביקרנו באנדרטה הרבה פעמים בעבר
    באיזור נקודה 13 עברנו ליד הנביעות של עין אל חריר(לא מתאים לרחצה) וכאן מתחילים לראות בצדדים דולמנים ובנים מגליתיים יפים
    בנקודה 14 פנינו לדאבל/סינגל שמוביל לרוג'ום אל הירי (15)
    עצרנו וטיפסנו על גל האבים המרכזי של רוג'ום אל הירי ונכנסנו לחדר הקבורה שבמרכזו
  • אחרי ההסבר שנתתי המשכנו ברכיבה בסינגל שביל הגולן שברובו רכיב אבל מצריך הורדת רגל או הולכה של האופנים של כמ' או שניים מדי פעם כשהשביל חוצה טרסות אבנים
    בנקודה 16 עברנו שער יפה עם פסל ינשוף עליו ממתכת
    המשכנו כמה מ' בדרך עד צומת הדרכים בנקודה 17
    פנינו שמאלה לדרך ומיד פנינו ממנה לעבר עין פרס המצויין
    בגלל שהיה מעונן היה כיף לשבת ליד  המעיין לארוחת הבוקר , זאת כמובן אחרי רחצה טובה
  • עזבנו את המעיין וחזרנו לצומת הדרכים בנקודה 17
    פנינו שמאלה ודהרו בדרך מישורית אבל עם הרבה גלים כייפיים עד כביש הגישה ליונתן בנקודה 19
    חצינו את הכביש והמשכנו ברכיבה בדרך מצידו השני
    בנקודה 20 הגענו לעין ידידיה
    המעיין ממוקם במקום יפה ויש שם סוכה , שולחנות ועוד אבל המקום היה מפוצץ באוהלים
  • אחרי הטבילה המשכנו בדרך צפונה וחצינו את הנחל הזורםבנקודה 21
    ניתן לעבור על סלעים שעל הערוץ בלי להרטב , אם כי כפי שרואים בתמונות המעבר רכיב למרות העומק
    המשכנו בדרכי הטנקים
    בנקודה 24 יש פיצולים בגלל שטנקים מתאמנים כאן והורסים את הדרכים
    טיפסנו טיפה עם הדרך הברורה ובנקודות 25 פנינו שמאלה על קוליסים של טנקים (כי הדרך נעלמה תחת סימני השרשראות בקטע 25)
    בהמשך הדרך טובה וירודת עד ציר המפלים בנקודה 27
  • פנינו ימינה בשולי הכביש ובנקודה 28 ירדנו לדרך המקבילה לכביש ולבריכת הסכר שליד אניעם
    הבריכה היתה כמעט ריקה מאנשים למרות קרבתה לכביש והשחייה בריכה הגדולה היתה נהדרת
    חזרנו לכביש ורכבנו עליו עד צומת המפלים בנקודה 29
  • חצינו את הכביש והמשכנו בדרכי טנקים מצידו השני עד מעל בריכת האירוסים הגדולה בנקודה 30
    בגלל שהיינו שבעי רחצות והירידה לבריכה מצריכה הליכה קצרה ויתרנו על הרחצה בבריכת האירוסים
    חזרנו בדרך בה באנו עד צומת הדרכים בנקודה 31
    פה טיפפוס קל ואז דהירה בירידה בדרך טנקים מאובקת עד ליד מחנה קצבייה וחיבור לכביש 87 בנקודה 32
    רכבנו בשטולי הכביש ולא פנינו לעינות סלוקיה שבנקודות 33 אלא המשכנו עד סיום המסלול באנדרטת חטיבה 7 שבצומת קצבייה (34)