Wednesday, August 10, 2016

באיזור קו התפר ליד כוכב יאיר

תאריך :  10-8-2016

כוכב יאיר - כביש 444 - שרידי הכביש הישן לאיל - מעבר מתחת כביש 551 - שייך סמעאן (קבר שמעון בן יעקב) - ליד מעבר אייל - כביש 551 - איל - גבעת המוצב באייל - צור יגאל - יער ספיר - נחל אלכסנדר - גבעת מעמר - סינגל צור יצחק - צור יצחק - כביש "צור יצחק-סלעית" - שייך מנצור (שייך מושרף) - צור נתן -
כביש "צור יצחק-סלעית" - סלעית - ליד צור נתן - נחל סלעית - נחל אלכסנדר - דרך מזרחית לכוכב יאיר - כוכב יאיר
נקודת יציא
ה : במרכז המסחרי שליד תחנת הדלק פז בכניסה לכוכב יאיר/צור יגאל
  • זהו עוד טיול בסדרת הטיולים שלי עם עמירם אורן באיזור הקו התפר עם הפלסטינאים באיזור השרון ומערב השומרון
    אחת הבעיות שהשפיעו על המסלול וקלקלו את התכנון המקורי הן הגדרות הרבות וכן התנועה הרבה של הפלסטינאים ממחסום איל שיוצאים לעבודה בישראל בשעות הבוקר המוקדמות
  • יצאנו מתחנת הדלק בנקודה 1)וירדנו עד צומת הפנייה לכוכב יאיר מכביש 444 בנקודה 2
    פנינו דרומה בכביש וכשראיתי מקום נוח לעבור לדרך המקבילה (3) עברנו אליה תוך דילוג מעל מעקה הבטיחות
    המשכנו בדרכי שדות
    בנקודה 5 התחברנו לשרידי הכביש שהיה מגיע לכאן מבסיס מג"ב הקרוב לפני סלילת כביש 6
    בנקודה 6 עברנו במעבר  נוח מתחת לכביש 551
    המשכנו בדרכי השדות עד חיבור לדרך לבנה טובה בנקודה 7
  • פנינו ימינה בדרך הלבנה שהיו עליה בשעה זו כלי רכב רבים של הסעות של עובדים פלסטינאים הבאים ממעבר איל וחוסכים את הפקק בצומת איל
    בנקודה 8 כאשר הדרך מקבילה לכביש 6 פינו לקבר שייך סמעאן
    על הקבר ובתוכו כתובת שזה קבר שמעון בן יעקב
  • חזרנו בדרך הלבנה והמשכנו איתה מזרחה עד קרוב לכביש המוביל למעבר אייל המוביל לקלקיליה
    התכנון היה לנסוע בכביש (נקודות 10) ימינה ולהמשיך בכיוון צופין ושם להכנס לשטח שמזרחית לצור יגאל וכוכב יאיר
    בגלל שהאיזור היה מלא במאות פלסטינאים שהלכו מהמעבר ובעשרות מכוניות העדפתי לא להכנס לשם ולשנות את התוכנית
    פנינו שמאלה בנקודה 9 לדרך 4X4 ובנקודה 11 ירדנו ממנה תוך קפיצה מעל תעלת ניקוז אל כביש 551 מערבית לצומת איל
    פנינו בכביש ימינה והלאה בצומת (12) בכיוון איל
  • בנקודה 13 נכנסנו לקיבוץ איל שהגדר שלו מקיפה גם את צור יגאל וכוכב יאיר
    בנקודה 14 חברנו לדרך עפר בשולי הקיבוץ שמטפסת לכיוון גבעת המוצב שבנקודה 16
    יש שם אנדרטאות לנופלים וגם שימור של תעלות הקשר של המוצב שהיה כאן עד מלחמת ששת הימים כשהמקום היה יישוב ספר
  • מגבעת המוצב ירדנו בדרך חזרה צפונה והלאה מנקודה 17 ברחובות צור יגאל עד הכיכר שבין צור יגאל וכוכב יאיר (18)
    יצאנו מערבה דרך השער הראשי ובנקודה 19 יצאנו לשטח
  • רכבנו בדרכי 4X4 צפונה לערוץ נחל אלכסנדר בנקודה 20
    פה פנינו שמאלה בדרך מקבילה לערוץ ובנקודה 21 התחלנו בטיפוס לכיוון צור יצחק
    בנקודה 22 בסוף העלייה הקשה חברנו לסינגל צור יצחק
    רכבנו בסינגל עד הפנייה ממנו החוצה לפשפש בגדר של צור יצחק בנקודה 23
  • פה רכבנו ברחובות היישוב ופנינו צפונה עד הגדר שמפרידה בין צור יצחק לטייבה בנקודה 25
    המראה הוא מוזר איך שני היישובים מופרדים בגדר גבוהה ורצינית למרות ששניהם בישראל
    בשני הצדדים הבתים נראים מודרניים (רואים זאת יפה גם מכביש 6) , דבר שסקרן אותי תמיד כשעברתי באיזור
    המשכנו בדרך הסלולה שלאורך הגדר והמשכנו איתה מנקודה 26 כשהיא הופכת דרך עפר
    בנקודה 27 חברנו לכביש לסלעית
  • רכבנו בכביש ופנינו שמאלה לקבר שייך מנצור (שייך מושרף) בנקודה 27A
    קבר השייך עומד על שרידי בית כנסת שומרוני שעליו שרידי כנסייה ועוד
    המשכנו עוד טיפה בכביש ובנקודה 28 נכנסנו לשער של מושב צור נתן
    עשינו סיבוב ביישוב לבקשתו של עמירם והגענו עד בית הקברות של היישוב (29) בקצה המזרחי
    שם יש תצפית טובה דרומה ומזרחה
    חזרנו ברחובות היישוב עד השער (28) והמשכנו ברכיבה בכביש לסלעית
    בנקודה 30 נכנסנו בשער של סלעית והמשכנו עד נקודה טובה לתצפית בה יש גם זולה קטנה עם ספסלים בנקודה 31
  • אחרי התצפית וההפסקה חזרנו דרך רחובות סלעית עד השער (28)  והלאה בכביש עד הפנייה לדרך העפר שמאלה בנקודה  32 ממש לפני צור נתן
    ירדנו שמאלה בדרך 4X4 דרדרתית אל ערוץ נחל סלעית
    בהמשך נחל סלעית מתחבר לנחל אלכסנדר
  • בנקודה 33 התחלנו בטיפוס בדרך 4X4 שעוברת בשולי כוכב יאיר ובהמשך ליד הגדר החלקית של היישוב
    בנקודה 34 ניתן לצאת מזרחה למרחב שבין כוכב יאיר לגדר
    בגלל שהיה חם החלטתי לוותר על קטע זה הפעם
    המשכנו לאורך הגדר ובנקודה 35 פנינו בסינגלון אל היישוב
    מכאן ברחובות ושבילי הולכי רגל/אופניים עד ככר היציאה מכוכב יאיר (18) והלאה לאוטו בנקודה 1