Friday, August 12, 2016

סיבוב בדרום הגולן

תאריך :  12-8-2016

עין פיק - אפיק - חציית כביש 98 - א תלילת - כביש 98 צומת אל על - טיילת מעל נחל אל על - אבני איתן - עין נוב (עין אל על) - נוב - חיספין - ליד מאגר חיספין - חצייה מתחת כביש 98 - רמת מגשימים - תל אבו אל ע'יתר - גדר המערכת מעל הרוקאד - כפר אל ימא - חרבת סיחן - חיתל - סהם א דנון - מעל מפגש שלוש הגבולות - ירידה לעין אי"ה - עין אי"ה - ליד מיצר - כביש 98 - עין פיק

נקודת יציא
ה : חנייה ליד עין פיק

• עוד סוף שבוע בחודש אוגוסט , ועוד טיול יום ששי שצריך לחפש רעיון למסלול קל שיעביר את רכיבת יום ששי הקייצית בכייף
    הפעם החלטתי לבנות מסלול בדרום הגולן שיכיר לנו מעיין חדש , עין נוב (או עין אל על) ונרכב לאורך נהר הרוקאד שמהווה את הגבול עם סוריה
    הגדר החדשה שנבנתה לאורך הגבול מסתירה הרבה מהנוף הנהדר של הרוקאד , אבל עם זאת סיפקה חווייה מעניינת וחדשה
  • יצאנו מעין פיק (1) ורכבנו בדרך צפונה ואז בתוך האיזור החדש ביישוב אפיק פנינו ימינה לדרך עד חיבור לכביש 98 בנקודה 3
    חצינו את הכביש והמשכנו מצידו השני בדרך ארוכה וישרה בדיוק בכיוון הזריחה
    בנקודה 4 פנינו שמאלה לדרך בין מטעים וכרמים
    במטעים גדלו שזיפים , אפרסקים , אגסים , נקטרינות ותפוחים
    בנקודה 5 חברנו לכביש 98 ורכבנו עליו עד צומת אל על בנקודה 6
  • פה פנינו שמאלה לכביש לישוב אליעד ומיד בנקודה 7 נכנסנו לדרך 4X4
    פנינו בה שמאלה וחברנו בנקודה 8 לטיילת החדשה שעוברת מעל נחל אל על
    מכאן רכבנו בטיילת שהיתה הפתעה בשבילי והתוואי שלה בהרבה מקומות מקביל לדרכים עליהם תכננתי לרכב
    הטיילת היא שביל סלול וכשהיא מתקרבת לערוץ יש מרפסות תצפית
    חלפנו ליד החניונים שבאבני איתן ועיקול 90 מעלות בשביל בנקודה 9 עצרנו
    פה יש שער ברזל שהעברנו את האופניים מעליו ועברנו במעבר הצר
    ירדנו בשביל שחלקו הראשון רכיב וההמשך סלעי ומחייב ירידה רגלית
    ירדנו עד המעיין (עין נוב - שמופיע גם בשם עין אל על) שהוא פינת חמד אמיתית (נקודה 10)
    עומק המים כ 1:20 מ' וסביב יש ספסלים מגזעי עצים - מקום נהדר ונקי (נקווה שיישאר ככה)
  • חזרנו וטיפסנו מהמעיין עד הטיילת (9) והמשכנו ברכיבה עליה דרך נוב (נקודות 11 עד 12) והלאה לחיספין (13)
    פה ביקש הלל יקיר להראות ולהסביר לנו על מאגר חיספין ותכנונו
    בנקודה 14 יש פשפש וטיילת מערבה אבל לא היינו צריכים אותו
    המשכנו בתוך היישוב עד הישיבה ופנינו לתצפית על המאגר בנקודה 15
  • מכאן רכבנו דרך חיספין ברחובות ובשבילים עד היציאה בנקודה 16
    בנקודה 17 יש מעבר יפה בצינור מתחת לכביש
    בהמשך בכניסה לרמת מגשימים יש גשרונים יפים
    חצינו את רמת מגשימים ויצאנו מהיישוב בשער לרכב בנקודה 18
    חצינו את כביש 98 והמשכנו בדרך מצידו השני והלאה במספר דרכים טובות עד גדר המערכת בנקודה 19
  • פה התחלנו ברכיבה על כביש המערכת לאורך הגדר האימתנית החדשה שנבנתה כאן
    חבל שלא בנו לאורכה נקודות תצפית מוגבהות שמאפשרות לראות את הנופים הנהדרים של הרוקאד , סוריה וירדן מעבר לגדר
    הגדר עצמה מסתירה חלק ניכר מהנוף
    בתכנון תכננתי לחתוך מנקודה 20  ל 21 לא לאורך הגדר אבל בשטח החלטתי להמשיך לאורך הגדר
    בנקודה 22 עצר אותנו סיור צבאי שביקש שלא נמשיך ברכיבה לאורך המערכת
  • נענינו לבקשת הסיור ורכבנו צפונה עד נקודה 23 ואז בדרכי מטעים
    בסופו של דבר חזרנו למערכת בנקודה 24 בכדי לעוזבה במהרה
    בנקודה 25 המערכת יורדת מתחת לקו הרכס
    אנחנו המשכנו בדרך של קו הרכס שמכאן חושפת נופים יפים שהגדר הסתירה
    בנקודה 26 פנינו עם הדרך לדרום מזרח ומנקודה 27 רכבנו בדרך על שפת המצוק עד צומת הדרכים בנקודה 28
  • פה פנינו שמאלה ורכבנו בדרך סלולה
    בצומת הדרכים הסלולות בנקודה 29 פנינ שמאלה בירידה מהירה וכייפית עד הפנייה לכיוון עין אי"ה בנקודה 30
    פה פנינו לדרך 4X4 ובסוף שביל קצר שמטפס עד הבריכה הנהדרת בנקודה 31
    מעין אי"ה רואים נהדר את מפגש שלושת הגבולות (ישראל , סוריה וירדן - שנוצר ע"י מפגש הרוקאד והירמוך)
    הבריכה עמוקה אבל לא מוצלת
  • חזרנו מעין אי"ה באותה דרך וטיפסנו בדרך הסלולה עד הצומת בנקודה 28
    מכאן בדרך הסלולה שמובילה למערב צפון מערב עד כביש 98
    על כביש 98 בנקודה 32 פניתי שמאלה בכביש ומיד הגענו לחנייה של עין פיק בנקודה 1
    פה הכנסנו את האופניים לאוטו וירדנו רגלית לשם שינוי לטבילה אחרונה במעיין הנהדר של עין פיק