Tuesday, August 23, 2016

תל חפר

תאריך :  23-8-2016

כפר יונה - ינוב - תנובות - חציית כביש 57 - דרך לאורך נחל אלכסנדר - כביש בין בורגתא לבארותיים ועולש - מצפה מאגר משמר השרון - נחל אלכסנדר - אנדרטה למצור על גבעת חיים - גבעת חיים מאוחד - כניסה לחוגלה - צומת חפר - גני האצולה - תל חפר כביש פנימי למעברות - מעברות  - ליד משמר השרון - כר חיים - כפר ידידיה - הדר עם - חצייה מתצחת כביש 4 - ליד מחנה בית ליד - בית הקברות של כפר יונה - שכונת גבעת אלונים - כפר יונה
  • יצאתי מהבית לסיבוב בוקר
    החלטתי לחקור ולמצוא דרכים טובות ולא חוליות באיזור גבעת חיים מאוחד , חוגלה ולצומת חפר ואכן מצאתי ולכן אני מתעד את המסלול (את הרכיבות השגרתיות שלי באיזור אני בדרך כלל לא מתעד באתר)
  • 1-5 יציאה מהבית ורכיבה ברחובות כפר יונה עד היציאה הדרום מזרחית בנקודה 2
    המשך דרך ינוב (3) ותנובות עד צומת הכניסה מכביש 57 לתנובות ולבורגתה (5)
  • 5-10 כניסה לדרך המקבילה לכביש 57 (5) ומתעקלת וממשיכה בצד המערבי של נחל אלכסנדר
    חולפת על פני הגשרון שבין בורגתה לבארותיים ועולש (6) , הדרך מחניאל (7) ותצפית המאגר (8)
    המשכתי מצומת הדרכים שליד הנחל בנקודה 9 עד צומת הדרכים שליד הגשרון בנקודה 10
  • 10-18 פניתי בדרך לכיוון חוגלה וגבעת חיים
    בנקודה 11 יש פנייה שמאלה לחוגלה עם שער לרכב
    המשכתי ישר בדרך טובה לצפון צפון מזרח
    בנקודה 12 לא נכנסת שמאלה לאיזור של כלים חקלאיים בגבעת חיים מאוחד , אלא המשכתי בדרך 4X4 שעוברת מימין אתר טיהור מים והפקת גז מהביוב
    בחיבור לכביש פנימי בין עין החורש לגבעת חיים מאוחד פניתי ימינה ונכנסתי לשטח האנדרטה (13) שהוקמה שם לזכר קורבנות המצור הבריטי על גבעת חיים בשנת 1945
    המשכתי בכביש צפונה ונכנסתי בנקודה 14 בשער אחורי לגבעת חיים מאוחד
    חציתי את הקיבוץ בכבישים ושבילים , ויצאתי מהקיבוץ בנקודה 15
    פניתי לכיוון בית הקברות של הקיבוץ ובכניסה אליו פניתי שמאלה עד סוללה ושדרת עצים שמפרידים אותו מכביש הכניסה למושב חוגלה
    חציתי את הסוללה במעבר רכיב בנקודה 16
    פניתי ימינה על כביש הגישה לחוגלה ומיד בנקודה 17 פניתי שמאלה לדרך לבנה
    רכבתי בדרך הטובה והישרה כשמצד ימין כפר הרא"ה ואחר כך אלישיב
    הדרך מסתיימת בצומת חפר בנקודה 18
  • 18-29 חציתי את כביש 4 במעבר החצייה בצומת חפר והמשכתי בשולי הכביש לכפר ויתקין בקטע קצר
    בנקודה 19 פניתי שמאלה לדרך 4X4 טובה שעוברת ליד אתר החתונות הסגור (גני האצולה)
    בנקודה 20 ליד בית הקברות (אחד מהשניים) של מעברות שעל צידו הדרומי של התל) פניתי שמאלה לדרך שמטפסת בתלילות לראש תל חפרעל מורדות התל יש הרבה חצבים
    הגעתי לפסגה בנקודה 21 לתצפית טובה על עמק חפר
    ירדתי באותה דרך , הרבה יותר כיף בירידה והמשכתי בדרך ליד בית הקברות לכיוון פרק נחל אלכסנדר
    בנקודה 22 עליתי על הכביש הפנימי למעברות ונכנסתי לקיבוץ בנקודה 23
    חציתי את קיבוץ מעברות ויצאתי ממנו בשער אחורי בנקודה 24 ליד בית הקברות השני של הקיבוץ
    המשכתי בדרך טובה שעוברת מאחורי בית הספר התיכון שבמעברות ואחר כך מאחורי קיבוץ משמר השרון
    הדרך מסתיימת בכביש בתוך מושב כפר חיים
    המשכתי בכבישי ורחובות המושבים כפר חיים , כפר ידידיה והדר עם עד היציאה האחוריחת מהדר עם בנקודה 27 ליד רפת
    המשכתי בדרכי 4X4 טובות עד המעבר מתחת לכביש 4 בנקודה 28
    מכאן בדרך מקבילה לכביש 4 ממזרח עד חציית ערוץ חולי בנקודה 29
  • 29-1 פניתי ימינה בדרך שדות חולית אבל רכיבה פרט למטר פה ושם
    בנקודה 30 עלייה חולית אבל רכיבה לכיוון בית הקברות של כפר יונה ואחרי בית הקברות ירידה עד שכונת גבעת אלונים (31)