Friday, September 16, 2016

תקופת האבן

תאריך :  16-9-2016

חניון חורשת לימור - ליד מחנה מעצר המעפילים בעתלית - חצייה בגשר מעל כביש 2 במחלף עתלית - כלא 6 - צומת אורן - כביש 4 - אתר להנצחת משה לזרוביץ' ומשפחתו - רכס אצבע - ליד ימין אורד - ליד ניר עציון - כביש לעין חוד - ליד המזבלה של דלית אל כרמל - נחל מערות - עמק מהר"ל - מערות הכרמל - חציית כביש 4 ליד עין כרמל - עין כרמל - שייך בורייכ - חצייה מעל כביש 2 - כביש "עתלית-נווה ים" - עתלית - תחנת רכבת עתלית - בריכות המלח של עתלית - כביש גישה לבסיס במבצר עתלית - חרבת דוסטרי - חניון לימור

נקודת יציאה : חניון חורשת לימור בכניסה לעתלית ליד תחנת הדלק

• אחרי קצת יותר משבועיים ללא רכיבה בגלל חופשה בחו"ל עם אשתי (טיול עם הרבה מסלולי הליכה בצ'כיה וסלובקיה) , ובגלל שבשבת הייתי צריך להדריך קבוצה במסלול מביריה למגדל ,
    בחרתי לששי מסלול קצר יחסית וקליל בכרמל
    שם הטיול נבחר בגלל הירידה מרובת האבנים בחלק האחרון של נחל מערות בו גם שוכנות מערות הכרמל
  • יצאנו מחניוןלימור בעתלית (1) בכביש
    חצינו מעל כביש 2 ופנינו בפנייה צפונה (3) ומיד בנקודה 4 יראדנו מהכביש ונכנסנו בשביל קצר לכיוון דרך בין מטעי הבננות
    רכבנו בין המטעים עד נקודה 6 בה פנינו ימינה (דרומה) לדרך מקבילה לכביש 4
    בנקודות 7 הקפנו את כלא 6 והמשכנו בדרך במטע שהיה מגודר ולכן יצאנו ממנו רק בנקודה 8 לכביש "עתלית-צומת אורן"
  • רכבנו בשולי הכביש ופנינו בצומת (9) לכביש 4
    עברנו דרך תחנת הדלק פז ועלינו מקצה התחנה בדרך שמובילה לאתר הזיכרון למשפחת לזרוביץ' וגיסה של האשה קירז'נר
    תכננתי להגיע לאתר שלא הייתי מודע לשילוט החדש ששמו שם , כך שהרווחנו ביקור באתר שסודר לאחרונה
    הארוע שבו נרצחו 3 יהודים ב 1938 ו 3 ילדים נחטפו מתואר בפרוטרוט ב :

אחרי ההסבר במקום (נקודה 10) ירדנו חזרה לתחנת הדלק ומהפינה הדרום מזרחית (11) שלה חברנו לדרך 4X4 לכיוון בית קברות ודרך שמתעקלת מזרחה בנקודה 12

• פה התחלנו ברכיבה בדרך שבמהרה בנקודות 13 יש עלייה תלולה שבחלקה הקטן רכיבה רק לחזקים ביותר
    בהמשך שוב ניתן לרכב בקלות בדרך שעולה לרכס אצבע
    בנקודה 14 הדרך טובה יותר וצמודה לגדר של ביה"ס ימין אורד ומנקודה 15 ליד הרפת של ניר עציון יש דרך סלולה מדרום לדרך טובה עד חיבור לדרך הסלולה העולה לעין חוד בנקודה 16
  • עלינו בעלייה הסבירה מזרחה , חלפנו על צומת הדרכים בנקודה 17 ובנקודה 18 עזבנו את הדרך הסלולה שמאלה לדרך מאובקת אבל רכיבה שמגעה בסופו של דבר לחילווה (מקום קדוש דרוזי) בנקודה 19
    עקפנו את החלווה וחברנו לדרך מקבילה לדרך שליד החלווה בנקודות 20
    המשכנו בדרכי 4X4 בטיפוס מתון בד"כ עד נקודה 21
    פה פנינו שמאלה בדרך עד נקודה 22
  • פה מתחילה הירידה הארוכה של נחל מערות
    התחלנו בסינגל שעוקב בערך אחר סימון שבילים ירוק
    בנקודה 23 הסינגל הטכני הקל עד בינוני חובר לדרך האדומה היורדת מהמזבלה של דלית אל כרמל
    טסנו בירידה הארוכה והכייפית
    רוכבים בדרכים/כביש שבאתר עד שער הכניסה בנקודה 28
    המשכנו בכביש הגישה למערות הכרמל עד לפני צומת הכניסה מכביש 4
    פה פנינו ימינה בנקודה 29 למטעי הבננות
  • רכבנו בדרכי מטעי הבננות המכוסים רשת (צל) ובנקודה 30 חצינו את כביש 4 בצומת הפנייה לעין כרמל ליד תחנת הדלק אלון
    המשכנו לתוך הקיבוץ עין כרמל ויצאנו מצידו השני (31) בדרך לבנה לבית הקברות של הקיבוץ והלאה לגשר מעל כביש החוף 33
    חלפנו על פני שרידי הכפר הארמני שייך בוריכ (32) שהיה פה עד שנת 1981 שסיפורו מובא ב :
    אחרי חציית הגשר ירדנו לכביש "עתלית-נווה ים" (34) ועלינו על הגשר שלו מערבה
    בצומת בנקודה 35 פנינו לשכונה של עתלית
    בנקודה 36 ליד תחת הרכבת של עתלית המשכנו בדרך טובה שעוברת בין המסילה לבריכות המלח של עתלית
    בדרך בנקודה 37 היתה להקת פלמינגו שחנתה באחת הבריכות
    בנקודה 38 חברנו לכביש הגישה לבסיס שבמבצר עתלית
    רכבנו בכביש מערבה וצפונה ובנקודה 39 עזבנו אותו בפנייה ימינה לסינגלשמטפס לחרבת דוסטרי שהיא מבצר צלבני בין השאר
    עצרנו בתצפית בנקודה 40
    מכאן ירידה לא רכיבה לחלוטין במצוק הכורכר לחורשת לימור ולאוטו (1)