Sunday, September 25, 2016

בין חדרה לכפר יונה דרך להבות חביבה

תאריך :  25-9-2016

כביש 2 ליד גבעת אולגה - חדרה - גשר אריאל שרון - הככר של חדרה - מרכז חדרה - בית אליעזר - שמורת ביצת זיתא - תוואי המסילה המזרחית - תל זרור - חצייה מתחת כביש 9 - שדה יצחק - נחל חביבה - סינגל חביבה - דרך נוף נחל חביבה - כביש 583 - ציר המוביל - ליד בארותיים - כביש 57 - תנובות - ינוב - כפר יונה

נקודת יציא
ה : ליד גשר הולכי הרגל מעל כביש 2 בגבעת אולגה

נקודת סיום : כפר יונה

משתתפים : לבד

• יצאתי הבוקר למסלול נחמד ולמרות שהאיזור מוכר מהרבה רכיבות בעבר , היה יפה לראות את כל העופות בבריכות הדגים שליד שמורת ביצת זיתא
    בנוסף רכבתי לראשונה בסינגל חביבה שהוא סינגל חמוד שנבנה ע"י המועצה האיזורית מנשה כחלק מפרוייקט שיפור נחל חביבה ובניית שבילי טיול לאורכו
  • יצאתי מכביש החוף (1) בתחנת האוטובוס שליד גשר הולכי הרגל של גבעת אולגה
    רכבתי בדרך לכיוון חדרה כאשר כל האיזור שבעבר היו בו שרידים של מחנות בריטיים (2) הולך ונבנה עכשיו
    בנקודה 3 חברתי לרחובות חדרה ביכר שעל הכביש הבא מכביש החוף
    חציתי על גשר אריאל שרון (4) מעל המסילה והלאה לככר של חדרה על כביש 4 בנקודה 5
    המשכתי דרך מרכז חדרה כאשר באיזור 6 יש מבנים ישנים מראשית ההתיישבות ושווה להתעכב על מבנים באיזור
    המשכתי ברחוב לכיוון שכונת בית אליעזר
  • בקצה של בית אליעזר בנקודה 7 , רחוב יפה נוף מזרחה הרוס ונבנה מחדש
    לכן פניתי ללא שביל מוגדר דרך שדות שאין בהם כלום והם רכיבים לחלוטין עד למפגש עם דרך טובה בסימון שבילים כחול בנקודה 8
  • זוהי הדרך שהולכת במקביל לתוואי המסילה המזרחית שפעלה עד שנת 1968
    הדרך עוברת בשמורת ביצת זיתא כאשר מצפון לה בריכות דגים שעכשיו היו בהם הרבה עופות מים שחלקם מצולמים בתמונות
    הקפתי מצפון ומזרח את תל זרור והמשכתי בדרך שעוברת במישור רחב שמתנקז לנחל חדרה
    בנקודה 11 עברתי עם הדרך מתחת לגשר בכביש 9 והמשכתי בדרך מקבילה לכביש מזרחה מצידו הדרומי
    בנקודה 13 פניתי ימינה מהדרך לכיוון בית הקברות של היישוב שדה יצחק (על שם אלוף יצחק שדה) והמשכתי הלאה דרך רחובות היישוב עד ליציאה ממנו 15 ולמפגש עם דרך הנוף בנקודה 16
  • פה יש מפגש עם שביל מנשה שהולך לאורך נחל חביבה אותו כבר הכרתי , אבל עכשיו הוא גם כול סינגל מקביל לדרך באורך כ 900 מ'
    הסינגל עולה ויורד בזרימה נחמדה על הסוללה שצמודה לערוץ נחל חביבה (ממזרח) ומסתיים בנקודה 17 במפגש חוזר עם דרך הנוף
    חזרתי דרומה בדרך הנוף עד נקודה 16
    חציתי את כביש הגישה לשדב יצחק והמשכתי עם דרך הנוף שהולכת ונבנית מנקודה 16 עד המקום בו נחל חביבה חוצה מתחת כביש 581 בנקודה 18
  • מכאן רכבתי בכביש עד ליד צומת הפנייה למגל ובנקודה 19 פניתי לדרך מטעים ממערב לכביש 581 עד שהדרך פוגשת את הדרך שלאורך תוואי המסילה המזרחית וחוברת לכביש 581 בעיקול הגדול בנקודה 20
    המשכתי ברכיבה בכביש מערבה עד צומת אחיטוב בנקודה 21
  • פה זה בעצם תוואי המוביל הארצי
    פניתי שמאלה בכביש שהולך בציר המוביל ומנקודה 22 בעיקול 90 מעלות בכביש המשכתי בציר המוביל שהוא דרך לבנה עד צומת הדרכים בנקודה 24 ליד בארותיים
    בנקודה 23 חציתי את נחל שכם הזורם שגובה המים בו בד"כ 10-15 ס"מ , כך שאין בעיה לחצות
  • בנקודה 24 פניתי ימינה לכיוון ביה"ס היסודי וחציתי את הגשר מעל נחל אלכסנדר בנקודה 25
    מכאן דרומה בדרך הנוף של נחל אלכסנדר עד לצומת הכניסה לתנובות (26)
    חציתי את כביש 57 והמשכתי דרך תנובות וינוב ליציאה האחורית של ינוב והכניסה האחורית לכפר יונה (נקודות 27) והלאה ברחובות כפר יונהב עד הבית (28)