Thursday, September 29, 2016

רכיבה קצרה מגדות לשמורת החולה

תאריך :  29-9-2016

גדות - נחל מחניים - חציית כביש מע"ץ (כביש 918) - ליד הירדן - גשר הפקק - תעלת הירדן המזרחית - גשר חולתה ההרוס - גשר יסוד המעלה - הגשר הירוק - ליד אגמון החולה - נוטרה - כביש 918 - גשר הפקק - רפטינג נהר הירדן - חמאם בנות יעקב - כביש 918 - גדות

נקודת יציא
ה : חדרי אירוח בקיבוץ גדות

משתתפים : שני תיירים מגרמניה ואני כמדריך

• נפגשתי עם החבר'ה בשעת אחה"צ מאוחרת והחלטתי על מסלול זריז להכרות איתם ושלהם עם אופני ההרים שהשכירו
  • יצאנו מחדרי האירוח של גדות (1) ויצאנו מקיבוץ גדות מהשער האחורי (2)
    מכאן בדרך טובה צפונה עד מפגש עם הדרך שעוברת בנחל מחניים בנקודה 3 ואיתה עד כביש 918 בנקודה 4
  • פה ליד אתר הרפטינג חצינו את הכביש ורכבנו ימינה מספר מטרים ונכנסנו לדרך שיורדת בכיוון ערוץ הירדן
    רכבנו לאורך הירדן עד גשר הפקק (5)
    עלינו שמאלה ונכנסנו להמשך הדרך מצפון לגשר בנקודה 6
  • מכאן רכיבה בגדה המערבית של הירדן בדרך שאחד המאפיינים שלה הוא דשא שנמצא לידה במשך כל השנה
    בנקודה 7 חצינו על גשר יסוד המעלה שמשמש כלי רכב
    מצידו המזרחי של הירדן המשכנו בדרך צפונה
    משמאלנו חלפנו על פני שמורת החולה בתקווה לראות עופות רבים אבל כנראה היה מוקדם מדי
    בהמשך הגענו לנקודה קרובה לאגמון החולה אבל גם בו לא נחתו עופות
  • בנקודות 8 אחרי שעברנו ליד הגשר הירוק פנינו לדרך ימינה שעוברת בשרידי ההאחזות נוטרה (9) והמשכנו עד מפגש עם כביש מע"ץ (כביש 918) בנקודה 10
    כאן אין דרך מקבילה לכביש ולכן רכבנו בכביש עד נקודה 11
    פה ירדנו לדרך מקבילה לכביש ממערב עד נקודה 12 בה שוב אין דרך וחזרנו לכביש
    בנקודה 12a שוב ירדנו לדרך ממערב לכביש עד נקודה 13 בה חזרנו לכביש
    בנקודות 14 רכיבה בדרך טובה ממערב לכביש שבסיומה עלינו ימינה ליד גשר הפקק
  • חצינו את גשר הפקק במעבר הולכי הרגל/אופניים שעליו ומיד מצידו המערבי ירדנו לדרך ה 4X4 בה רכבנו קודם (5) ורכבנו איתה במקביל לירדן עד חניון הרפטינג והלאה עד חמאם בנות יעקב שהוא מעיין מים חמים (לא מאד חם , אבל רואים את בועות הגופרית) בנקודה 15
    המשכנו מהמעיין בכביש 918 עד לכניסה צדדית לקיבוץ גדות (כניסה להולכי רגל ואופניים) בנקודה 17