Friday, September 30, 2016

רמת מגשימים

תאריך :  30-9-2016

רמת מגשימים - חצייה מתחת כביש 808 - חיספין - תצפית מאגר חיספין - נוב - מעל נחל אל על - אבני איתן - סיל אבו חסן - שביל אופניים לאליעד - אליעד - צומת כניסה לגשור - בני יהודה - גבעת יואב - שביל הגולן מערבית לגבעת יואב - וואדי א זיתון - נחל עין גב - כביש "עין גב-סוסיתא-כביש 98" - כביש 98 - ליד כפר חרוב - מצפה השלום - עין השלום - טיילת בין כפר חרוב למבוא חמה - מבוא חמה - הר נמרון - רקת נעמוש - צומת שביל הגולן עם כביש 98

נקודת יציא
ה : ליד השער של רמת מגשימים (בתוך היישוב)

נקודת סיום : במפגש שביל הגולן עם כביש 98 בעיקול חד בכביש

משתתפים : שני תיירים מגרמניה ואני כמדריך

• את היום השני בטיול בילינו ברכיבה בדרום הגולן
    זהו מסלול שמבקר במספר אתרים בדרום הגולן ובו הרבה תצפיות יפות על הכנרת
  • יצאנו מרמת מגשימים (1) בשביל האופניים  הסלול היוצא מפשפש בגדר היישוב ועובר במנהרה מתחת לכביש 808 (ציר המפלים)
    בנקודה 3 יש צומת שבילים , אחד הולך מערבה ליישוב חיספין והשני בו רכבנו הולך צפון מערבה לישיבת חיספין ובצומת הכניסה (4) המשכנו לכיוון תצפית על מאגר חיספין המרשים בנקודה 5
  • חזרנו חזרה לצומת בנקודה 4 והמשכנו בכביש המקיף את היישוב
    בנקודה 6 יצאנו מפשפש בגדר להמשך שביל אופניים סלול עד נוב (7)
    פה נכנסנו בפשפש ורכבנו בכביש המקיף את היישוב ויצאנו מפשפש בצידו השני (8)
    מכאן שביל האופניים מתקרב לקניון נחל אל על שמתחיל להתעמק
    בנקודה 9 בעיקול חד בכביש יש מעבר בגדר ממנו יורדים ל
    עין נוב (עין אל על) (שנמצא בנקודה 10)
    אנחנו לא ירדנו כי היה מוקדם עדיין והחבר'ה לא רצו רחצה באותו רגע
  • המשכנו בשביל האופניים העובר ליד מושב אבני איתן וממשיך מעל נחל אל על עם תצפיות יפות לנחל ולצד השני שלו בו רואים את ערימת האבנים הענקית של קסר ברדוויל
    בנקודה 11 מגיעים לחניון של הירידה למפל הלבן
  • המשכנו בשביל האופניים המקביל כאן לכביש לאליעד
    בנקודה 12 יש צומת שבילים , אחת לתוך אליעד מקבילה לכביש הגישה והשנייה בה פנינו מקיפה את היישוב ונכנסת אליו בפשפש בנקודה 14
    המשכנו בכביש שלאורך הגדר עד היציאה האחורית מהיישוב בנקודה 15
  • מכאן רכבנו בשביל אופניים מקביל לכביש ההולך בכיוון גשור וגבעת יואב
    בנקודות 16 יש שביל אופניים שמתפצל לכיוון גשור במקביל לכביש הגישה
    אנחנו חצינו את הצומת והמשכנו עד סוף שביל האופניים בכניסה לשטח בני יהודה בנקודה 17
    מכאן רכיבה ברחוב וחצייה של הכיכר בכביש 789 והמשך דרך בני יהודה וגבעת יואב , חלק ברחוב וחלק בשביל בגן עד היציאה האחורית של גבעת יואב בנקודה 21
  • ירדנו בדרך עד הצומת בנקודה 22 בה פגשנו את שביל הגולן
    התחלנו לרכב בדרך ה 4X4 שמאלה בסימון שביל הגולן כאשר נופי הכנרת והגליל נשקפים מימיננו
    בנקודה 23 חציית וואדי עם ירידה דרדרתית קצרה
    בהמשך ירידה כייפית (דרדרת) עד ערוץ נחל עין גב (24)
    מכאן טיפוס ארוך עד חיבור לכביש המשובש (הסגור רשמית) העולה מעין גב לסוסיתא ול"מיצר" (25)
    פה טיפסנו בכביש המשובש עד צומת האמפי (ה"מיצר") במפגש עם כביש 98 בנקודה 26
  • דהרנו במורד כביש 98 בשוליו (כאשר רואים שהולך ונבנה בצידו המערבי שביל אופניים מקביל לו)
    בהמשך מטפסים עם הכביש עד הכניסה לכפר חרוב בנקודה 27
    המשכנו מכאן בדרך ממערב לכביש שתהווה תוואי לשביל האופניים ההולך ונבנה , ובנקודה 28 פנינו לכיוון מצפה השלום
    רכבנו בדרך עד מצפה השלום (29)
    אחרי התצפית ירדנו רגלית במדרגות ברזל בפינה הדרומית של רחבת התצפית וקצת בשביל רגלי עד עין השלום בנקודה 30
    זהו מעיין מצויין ברוחב כ 3.5X2.5 מ' ובעומק כ 1.5 מ' ובו טבלנו
  • עלינו חזרה מהמעיין לתצפית (29) וביציאה מאיזור רחבת התצפית (בה יש שירותים בהם ניתן למלא מים) המשכנו בסינגל שהתחבר לטיילת הסלולה בנקודה 31
    פה רכבנו בטיילת היפה שחושפת נוף נהדר של הכנרת עד הכניסה למבוא חמה בנקודה 32
    המשכנו בתוך מבוא חמה במקביל למצוק עד יציאה בפשפש בנקודה 33
    המעבר ב 50 המ' האחרונים היא בין בתים עד הפשפש
  • מפה התחלנו ברכיבה בדרך 4X4 מקבילה למצוק
    הקפנו את בית הקברות של מבוא חמה ממזרח (34) והלאה בדרך להר נימרון בו יש רחבה ממנה קופצים צנחנים עם מצנחי רחיפה בנקודה 35
    עוד קצת ירידה בדרך בסימון ירוק ובסימון שביל הגולן עד מפגש של הדרך עם כביש 98 היורד לחמת גדר בנקודה 36