Friday, October 21, 2016

יעקב ונתי בני 70

תאריך :  21-10-2016

מולדת - "סינגל מולדת החדש" - כביש "מולדת-טייבה" - נחל ברית - נחל יששכר - חרבת תומר - גבעת גזית - מעל נחל חמוד - חרבת דנה - עין דניאל - תוואי צינור IPC - נחל דנה - כביש העולה לכוכב הירדן - כוכב הירדן - ליד אחוזת שושנה - בית עלמין של אחוזת שושנה - נחל גבול - נחל יששכר - חרבת סהדה - עין יובלה - חציית דרך הבטחון - מולדת

נקודת יציאה : מגרש חנייה במולדת (נכנסים מהשער ובפנייה הראשונה פונים שמאלה כ 100 מ' עד החנייה)

מובילים : נתי זיו ויעקב פרומן

• לכבוד יום הולדת 70 של שניים מוותיקי הקבוצה וגם המבוגרים שבה (יש מבוגר יותר של א מתמיד וותיק כמוהם)
    נתי זיו ויעקב פרומן ממושב מולדת הצטרפו לקבוצה בתחילת 2004 חודשים מעטים מאז שאני התחילתי להוביל אותה
    הם מהמשתתפים הקבועים והמתמידים בקבוצה ותמיד משמשים דוגמא ותקווה ל"צעירים" יותר שאפשר להמשיך לרכב עוד הרבה שנים
    אתמול חגגנו איתם את יום הולדתם (יעקב גדול מנתי בשבוע) ה 70 , במסלול שהם הובילו באיזור מולדת ואחר כך במסיבה בביתו של יעקב
  • יצאנו מהחנייה (1) בכביש שסביב מולדת
    בנקודות 2 רכבנו ב"סינגל מולדת החדש" (סינגלון בשדה שגילה נתי)
    רכבנו קטע קצר בכביש לטייבה ובנקודה 3 פנינו שמאלה לדרך שדות
    התחלנו בטיפוס בדרכי שדות לחרבת תומר
    בנקודה 4 פנינו ימינה וטיפסנו בעלייה מתונה לגבעת גזית
    עצרנו לתצפית יפה בנקודה 5 בראש הגבעה
  • מראש גבעת גזית דהרנו בירידה ארוכה וכייפית בנוף נהדר עד חיבור לציר הנפט (תוואי צינור IPC מכרכוך שבעירק לחיפה)
    בדרך חלפנו ליד פרדסים שסביבם גדר חייה של בוגנוויליה (7) ששיוו מראה צבעוני לדרך
    לציר הנפט חברנו בחרבת דנה (8) ליד חורבות הכפר שהיה פה עד 1948 וקבר השייך שבו
    משכנו ברכיבה בציר הנפט שהוא דרך שדות טובה עד חיבור לכביש העולה לכוכב הירדן בנקודה 9
    מכאן טיפוס בכביש בעלייה תלולה עד מפגש עם דרך (10) שעד שנות ה 70 של המאה הקודמת היתה כביש שחיבר בין מולדת לכוכב הירדן והיום זו דרך 4X4 בסימון שבילים ירוק
    פנינו בכיוון אתר כוכב הירדן ופנינו בנקודה 11 דרומה ובנקודה 12 פנינו אחרי הגדר לסינגל/דאבל עד לתצפית בנקודה 13
    מכאן יש תצפית יפה על בקעת הירדן , הכנרת , הגולן והגלעד
  • המשכנו מכאן בדרך 4X4 טובה לכיוון בית הקברות של אחוזת שושנה בנקודה 14
    פה קבור מאיר הר ציון
    המשכנו מכאן בדהירה ארוכה וכייפית בדרכי 4X4 ושדות עד נחל יששכר בנקודה 16
    בקטע האחרון של הירידה יש קטע טכני עם הרבה דרדרת (אבל רכיב בהחלט)
  • המשכנו בדרכי ה 4X4 שבמעלה ערוץ נחל יששכר
    בנקודה 17 חוצים מכלאת בקר וממשיכים בדרך
    בנקודה 18 עוברים בשטח עם צמחיית מים
    זהו עין יובלה שבעבר היה בו סכר ועכשיו הוא מתמלא לעתים
    המכנו בטיפוס ובנקודה 19 חצינו את דרך הביטחון המסומנת בסימון שבילים שחור
    דרך הביטחון נבנתה בשנות ה 50 וה 60 כדי להמנע מהצורך של נסיעה בבקעת הירדן בה לעתים היה מסוכן לנסוע
    המשכנו בדרך ה 4X4 עד מולדת ועצרנו ברפת הפיוןם להסבר של יעקב (17)
    המשכנו מכאן ברחובות המושב עד האוטו (1)