Tuesday, October 11, 2016

הכרמל הקלאסי בערב יום כיפור

תאריך :  11-10-2016

חניון האגם - כביש "עתלית-בית אורן" - מעל נחל אורן - בית אורן - חוות קאט בלו - שביל הג'יפים - נחל כלח - שוויצריה הקטנה - מצפה נשרים - אתר מצדה בכרמל - כביש גישה לחי בר - חציית כביש 672 - סינגל המחצבה - חניון הארבעים - חציית כביש 672 - סינגל נוף אורנים - חניון מצפור הצוק - סינגל בוסתן הכרמל - חניון יד לבנים - צומת דמון - חציית כביש 672 - סינגל נשר עליון - עין נשר - סינגל היתדות - סינגל היערנים - חניון יער היערנים - דרך נוף הכרמל - עלייה לבית היערן - בית היערן - רום כרמל - כביש 672 - סינגל אלון - בקעת אלון - נחל אורן - עין אלון - חניון האגם
סרטון (YouTube) (יניב דובובסקי)

• אחד האיזורים היפים בארץ שבו נמצאים גם סינגלים משובחים , ברמות טכניות שונות
    מעניין למרות המצאות סינגלים משובחים , המסלולים בכרמל הקלאסי (איזור הכרמל הגבוה , הקרוב לשוויצריה הקטנה , האיזור בו טיילתי הרבה בילדותי ולאורך הרבה שנים בהם גרתי בחיפה) לא התפרסמו כמו איזור בן שמן , מיר"ב , מענית ......
    בנוסף להיותם סינגלים משובחים שיספקו סוגים שונים של רוכבים , ולמרות שלקם הגדול מוצל הם גם חשופים לנוף נהדר ומזג האוויר שם נעים בקצת מאתרי הסינגלים המפורסמים יותר
  • יצאנו מחניון האגם (1) ובנקודה 2 פנינו ימינה לכביש המטפס לבית אורן
    במהרה בנקודה 3 פנינו שמאלה לדרך 4X4 המטפסת לרכס שמעל נחל אורן
    עוברים שער רכב ירוק במעבר הולכי רגל צר ומתחילים בטיפוס סביר בדרך שנחשפת לנוף של נחל אורן
    הטיפוס הראשון מסתיים על קו הרכס בצומת דרכים בנקודה 4
    פה פנינו ימינה בדרך שממשיכה בטיפוס סביר וזרוע אבנים עד בית אורן ששכונה חדשה נבנית בו באיזור נקודה 5
  • חצינו את בית אורן ויצאנו מהשער של היישוב בנקודה 6
    דהרנו בכביש הגישה , תחילה בירידה ואז בעלייה עד צומת הכניסה ליד חוות קאט בלו בנקודה 6
  • פה פנינו לשביל הג'יפים המסומן סימון שבילים אדום
    הוא מתחיל בדרך טובה עד החניון בנקודה 8
    מכאן דאבל טכני קל שיורד בהמשך מעל נחל כלח המצוקי
    חוצים עם הדאבל את ערוץ נחל כלח על גשר בנקודה 9 וממשיכים ברכיבה טכנית עםקטעים לא רכיבים פה ושם ומטפסים עד נקודה 10
    בנקודות 10 טיפוס רגלי עם האופניים
  • מכאן פונים שמאלה לסינגל שיש לי חלק בבניית קטעים שלו בעבר במסגרת פר"ח בטבע , פרוייקט התנדבות בטכניון בו עבדנו יחד עם הגנים הלאומיים (לפני שאוחדו עם רשות שמורות הטבע) בבניית שבילים למטיילים ובנקיון מסלולים
    בנקודות 11 הסינגל לא מתוחזק וסבוך ןלכן רכבנו בדרך הסלולה המקבילה לו ובהמשך חזרנו לסינגל המסומן סימון שבילים שחור עד נקודה 12 בה חברנו לדרך סלולה העולה לחניון ליד האוניברסיטה ולכביש "חיפה-עוספייה" בנקודה 13
  • פה חצינו את הכביש ופנינו בדרך הסלולה ימינה ומיד בנקודה 14 ירדנו שמאלה בסינגל מסודר שחוצה שחזור מבנים עתיקים עד נקודה 15 על הדרך שהתחברה למה שהיה סינגל הביובים והיום הוא דרך רחבה
    פה נכנסנו לסינגל המחצבה היפה העובר ברובו בצל עד החניון שליד חורשת ה 40 בנקודה 16
  • אחרי ארוחת בוקר בחניון המשכנו וחברנו לסינגל מסודר מנקודה 17 עד חיבור לכביש "חיפה-עוספייה" בנקודה 18
    חצינו את הכביש ונכנסנו לדרך הסלולה לשוויצריה הקטנה
    בנקודה 19 פנינו שמאלה לדרך סלולה שמטפסת לכיוון הדרך העליונה
    בנקודה 20 נכנסנו ימינה לסינגל נוף אורנים שמטפסת בעלייה סבירה עד חיבור לדרך בנקודה 21
    מכאן בדרך סלולה עד חניון מצפור הצוק בנקודה 22
  • טיפסנו בדאבל בעלייה קשה מהחניון עד מפגש עם סינגל בוסתן הכרמל בנקודה 23
    זרמנו עםה סינגל שחובר לדרך 4X4 בנקודות 24
    מכאן שוב סינגל מקביל לכביש שעובר בחניון יד לבנים (25) ושוב ממשיך כסינגל עד ליד צומת דמון בנקודה 26
  • חצינו את כביש "צומת דמון-בית אורן" והמשכנו בסינגל לחניון צומת דמון עד כביש "אוניברסיטה-עוספייה" בנקודה 27
    חצינו את הכביש ונכנסנו לדאבל בצידו השני ובנקודה 28 נכנסנו לסינגל נשר עליון בסימון אדום שיורד בנחל נשר
    זהו סינגל טכני בינוני
    הסינגל מסתיים בדרך 4X4 בנקודה 29
  • פה רכבנו בדרך ימינה ובנקודה 30 נכנסנו לסינגל היתדות הנהדר שזורם בחורש עד נקודה 31
    פה חוברים לסינגל היערנים שמתחיל בשתי מדרגות טכניות שחלק רכבו והשאר עקפו ב chicken line  או בהליכה
    סינגל היערנים הוא טכני בינוני עד קשה בגלל האבנים שיש פה ושם
     ורכיב לרוב הרוכבים פרט למטרים בודדים
    בנקודה 32 הוא מסתיים בחניון יער היערנים
    ירדנו בדרך הסלולה בחניון (32) עד חיבור לדרך נוף הכרמל
  • פנינו ימינה לדרך נוף הכרמל וטיפסנו בשיפוע מתון עד צומת הדרכים בנקודה 33
    פה מתחילה עלייה ארוכה בשיפוע סביר לכיוון בית היערן
    בנקודות 34 נכנתי לסינגל שהוביל מבנה בחניון בית היערן
    מפה המשכנו בסינגל שחובר לדרך בנקודה 35
    המשכנו בדרך שהופכת סלולה ביישוב רום כרמל ורכבנו בה עד כביש "אוניברסיטה-עוספייה" בנקודה 36
  • פה רכבנו על המדרכה או בשולי הכביש עד נקודה 37
    פה ירדנו לדרך 4X4 בנקודה 37 (שימו לב שבונים באיזור נקודה 37 ויכול להיות שם שינוי קל)
    רכבנו בדרך המקבילה לכביש עד חניון צומת דמון והכניסה לסינגל אלון בנקודה 38
  • נכנסנו לסינגל אלון המסומן בסימון שבילים כחול
    זהו סינגל טכני בינוני שנראה שנבנו מעקפים נוחים לחלק מהמסלעות שבעבר לא רכבתי
    עדיין יש שם כמה מקומות המצריכים הליכה שלי של כמה מטרים
    הסינגל הנהדר מסתיים בבקעת אלון שבנחל אורן בנקודה 39
  • פה החלטנו לוותר על הטיפוס שתכננתי להר שוקף
    פנינו ימינה לדרך ה 4X4 במורד נחל אורן
    בנקודה 40 יש שביל בסימון ירוק העובר ממש בערוץ והוא לא רכיב
    אנחנו המשכנו בדרך שעוקפת את הקטע הזה ויורדת עם קצת דרדרת לערוץ ולעין אלון (41) וממשיכה עד שרידי טחת הקמח היפים בנקודה 42
    המשכנו מכאן הלאה בסינגל יפה עד בריכות גן העדן והחנייה שבה האוטו (1)
    בקטע קצר של הסינגל כ 20 מ' בבערוץ נחל אורן לא ניתן לרכב בגלל הסבך והאבנים וצריך להוליך את האופניים