Thursday, October 20, 2016

סובב תענך ועוד קצת בגלבוע

תאריך :  20-10-2016

גבעת עוז - כביש 66 - יער גבעת עוז - לאורך גדר ההפרדה - ליד זובובה - חציית נחל תענך - מדרום לרמאון - חציית הקישון - מוקייבלה - חציית כביש 60 ליד מעבר ג'למה - נחל גלבוע - הר גיבורים - חרבת מזר - למרגלות גבעת חוחית - מצפור יצחק חידו - כביש נוף הגלבוע - חניון כתף שאול - הר שאול - סינגל הגלבוע - עין נורית - חרבת נורית - יער וינגייט - חציית כביש התענכים - עין יזרעאל - דרך נוף נחל חרוד - נחל יזרעאל - חציית כביש 60 - תוואי הרכבת הטורקית (מסילת השומרון) - גשר המסילה על נחל גלבוע - דרך מקבילה לכביש 675 (התענכים) - כביש 6724 - יישובי חבר - חציית הקישון - חציית נחל זבדון - נחל תענך - דרך מקבילה לגדר ההפרדה - תל קדש - חציית כביש 66 - גבעת עוז

נקודת יציאה : מגרש חנייה ליד חדר האוכל של קיבוץ גבעת עוז

פה פנינו שמאלה לדרך 4X4 ביער גבעת עוז
    בנקודה 4 יש תצפית טובה על הכפר זובובה ועל כל העמק והגלבוע
    מכאן גלשנו בדרך עד חיבור לדרך שהולכת בצמוד לדרך הפטרולים של גדר ההפרדה
    גדר ההפרדה עצמה בנוייה מהגדר , כביש פטרולים לידה וגדר תיל ורק אז הדרך בה רכבנו שמשמשת את החקלאים
    רכבנו לאורך הגדר עד נקודה 6 מדרום לרמאון
  • פה הדרך חסומה בשער וגדר אימתנית שלא ניתנים למעבר
    זוהי גדר של רמאון ואם אין מזל צריך להקיף את רמאון מצפון
    למזלנו בדיוק עבר כאן רכב שפתח לנו את השער (6) ואת שער היציאה מהשטח בנקודה 7
  • המשכנו מכאן בדרך שחוצה את הקישון על גשר בנקודה 8 וממשיכה עד הכניסה האחורית לכפר מוקיבלה (9)
    הכפר מוקיבלה הוא כפר ערבי שמורכב ממספר עדות : מוסלמים , בדווים , ונוצרים
    במקור היה כפר נוצרי שלאט לאט עוד בתקופת המנדט הצטרפו אליו בני העדות האחרות עוד בתקופת המנדט , למשל הבדווים שחלקם הגיעו לכאן מאיזור סידני עלי שליד הרצליה בהסכם החלפת אדמות עם ממשלת המנדט
    בצד שמאל למסלול (ולא כמו שמסומן במפת שבילנט) ליד נקודה 9 נמצאת כנסייה לטינית
    המשכנו ברחובות הכפר ויצאנו ממנו בכביש הכניסה עד חציית כביש 60 ליד מעבר ג'למה
  • מכאן המשכנו בדרך מקבילה לדרך הפטרולים של גדר ההפרדה ובנקודה 12 פנינו שמאלה בדרכי שדות לכיוון גן נר ונחל גלבוע
    בנקודה 13 התחלנו לטפס בדרך 4X4 שהופכת בהמשך לדרדרתית בכיוון ראש הר גיבורים
    החלק האחרון של הטיפוס בדרך מאד דרדרתי ולא רכיב בגלל השיפוע
    הגענו לראש הר גיבורים (14) בו נמצאים שרידי הכפר מזר שנהרס במלחמת השחרור
  • מראש הר גיבורים ירדנו בירידה דרדרתית וכייפית עד צומת הדרכים בנקודה 15
    מכאן המשכנו בדרך 4X4 ששומרת על גובה ובהמשך מתחברת לדרך נוף טובה בסימון שבילים שחור איתה המשכנו עד חיבור לכביש הגלבוע בנקודה 16
  • פה פנינו שמאלה וירדנו בטיסה בכביש הגלבוע עד ההפנייה להר שאול בנקודה 17
    טיפסנו בכביש לראש הר שאול ועצרנו בתצפית בנקודה 18
    מכאן סיבוב בראש הר שאול וירידה בכביש עד נקודה 19 בה חוצים את סינגל הגלבוע
  • פה פנינו לסינגל וירדנו איתו עד נקודה 20
    פה עזבנו את הסינגל וירדנו ימינה בדאבל/דרך והתחברנו לדרך 4X4 בסימון שבילים שחור בנקודה 21
    המשכנו עם הדרך הטובה שממשיכה על קו גובה ובהמשך יורדת (הקטע האחרוןם בדרך לא מסומנת) עד כביש 675 בנקודה 22
  • חצינו את הכביש ונכנסנו לדרך לבנה טובה שמובילה לעין יזרעאל (23) בו חלקנו נכנס לטבילה
    אחרי הרחצה במעיין והבריכה המצויינים המשכנו בדרך נוף לבנה שממשיכה לאורך נחל חרוד
    בנקודה 24 עזבנו את הדרך לאורך הנחל והמשכנו בדרך טובה שמטפסת במתינות לאורך נחל יזרעאל עד כביש 60 בנקודה 25
    חצינו את הכביש ורכבנו בדרך שדות עד חיבור לדרך על תוואי המסילה הטורקית מ 1913 שהתחילה בעפולה והמשיכה דרומה דרך השומרון והלאה לסיני (26)
    בנקודה 27 יש גשר של המסילה על נחל גלבוע (ראה תמונות)
    בנקודה 28 במפגש עם כביש התענכים עזבנו את תוואי המסילה
  • פנינו ימינה בדרך 4X4 מקבילה לכביש מצפון עד צומת הכניסה ליישובי חבר בנקודה 29
    פה רכבנו בכביש לעבר יישובי חבר
    בנקודה 30 בצומת הכבישים והדרכים פנינו לדרך ימינה והמשכנו בדרכי שדות עד חיבור לדרך המקבילה לגדר ההפרדה בנקודה 31 ליד גשרון של דרך הפטרולים על נחל תענך
    מכאן רכיבה בדרך המקבילה לגדר עליה רכבנו בבוקר עד נקודה 31
  • פה עזבנו את הדרך שלאורך הגדר ופנינו לדרך שדות לכיוון תל קדש
    בקטע האחרון ליד תל קדש יש צמחיית מים יפה (קנה ועוד)
    בנקודה 32 פנינו שמאלה בדרך טובה עם שרידי סלילה שהובילה אותנו עד כביש 66 מול הכניסה לגבעת עוז