Friday, October 28, 2016

מירושלים לנווה שלום

תאריך :  28-10-2016

מתחם התחנה הישנה - טיילת הרכבת - נחל רפאים - תחנת רכבת מלחה - גן החיות התנ"כי - שביל סובב ירושלים - עין לבן - עין אל בלד (וולג'ה) - חרבת סעדים - סינגל המעיינות - עינות עמינדב - עין עוזי - עין תמר - ליד עין שריג - כביש גישה לאבן ספיר - אבן ספיר - ליד עין אשקף - תחנת טרנספורמציה מכון טיהור שפכים נחל רפאים - כביש 386 - גשר רפאים - נחל שורק - תחנת רכבת בר גיורא - מתחת מערת שמשון - מחצבת הרטוב - עוקף נוחם - מחלף צומת שמשון - כביש 44 - משרדי קק"ל אשתאול - יער אשתאול - דרך בורמה - נווה שלום

נקודת יציאה : מגרש חנייה מדרום מזרח למתחם התחנה הישנה בירושלים

נקודת סיום : בית הארחה בנווה שלום

• זהו טיול של קבוצת תיירים מגרמניה ושווייץ שהזמינו טיול מירושלים לת"א
    בררנו את רמת הרכיבה ואת הדרישה בנוסף לניסיון שלנו
    היה די ברור מההתחלה שאת הקטע הראשון מירושלים לנווה שלום נבצע במלואו
    כדי שהמסלול יהיה מעניין יותר החלטתי לשלב בו את ההתחלה בטיילת הרכבת ובהמשך לטפס לחרבת סעדים ולרדת בסינגל המעיינות הנהדר
    זאת במקום המסלול הרשמי של ירושלים לת"א שעובר במסלול יפה אך ארוך בנוף אחיד כמעט מגן החיות דרך נחל רפאים ושורק
    הבחירה הוכיחה את עצמה כנכונה וזכתה לשבחים מהקבוצה שעמדה יפה במשימה (הם לא רוכבים שרגילים לרכיבות ארוכות כאלה בקביעות)
  • יצאנו מהחנייה (1) הצמודה לטיילת הרכבת
    הרכיבה בירידה מתונה מאד ונחמדה בטיילת המסודרת בין שכונות העיר
    אם אני לא טועה יש 3 חציות כביש במעברי חצייה
    באיזור תחנת הרכבת מלחה יש עליונת קלה
    חצינו מפרק המסילה אל הכניסה לגן החיות בגשר ברזל גדול ורכיב בנקודות 2
  • מכאן רכבנו בכביש שבמידיו חניות של גן החיות ובהמשך הוא בהרחבה וסלילה בגלל הרחבת גן החיות עד צומת השבילים בנקודה 3
    פה פנינו ימינה לשביל ירושלים הסלול בקטע זה שמוביל לעין לבן
    עין לבן כרגע בשיפוץ והבריכה שלו ריקה
    המשכנו בשביל עד נקודה 4 בה ניתן לרדת לדרך הנמוכה יותר
    אם בוחרים לרדת שמאלה לדרך ה 4X4 הנמוכה יותר שאותה פוגשים בנקודה 8 , ניתן להמשיך עליה עד נקודה 9 בצומת דרכים
    לטפס בדרך ימינה תחילה בסימון שחור ואחר כך בסימון שבילים ירוק עד לצומת שבילים בנקודה 10 ומפגש עם דרך בסימון שבילים שחור
    אני המשכתי באותו גובה מנקודה 4 בדרך 4X4 עד עין אל בלד (בשרידי הכפר וולג'ה) בנקודה 5
    זהו מעיין יפה שבדרך כלל בטיולי הרגילים אני מתרחץ בו
    המשכנו עם הדרך על קו גובה עד נקודה 6
    פה הדרך הופכת לסינגל מאולתר שממשיך בערך על קו גובה וכנראה מתחבר בנקודה 7 לדרך השחורה (לא בדקתי)
    בגלל שזו לא קבוצה טכנית , העדפתי לעלות רגלית בעלייה תלולה עד הדרך הטובה שמעל (נקודות 6)
  • מכאן בערך על קו גובה בדרכי היער לצומת הדרכים בנקודה 10 והלאה עם טיפוס קצר ותלול (סלול) בנקודות 11 והלאה עם הדרך עד צומת הדרכים בחרבת סעדים בנקודה 12
    פה פנינו ימינה בדרך המסומנת בסימון שבילים אדום ועזבנו אותה בתחילת הירידה לצידו הצפוני של הרכס בכניסה לסינגל המעיינות בנקודה 13
  • פה מתחילה הירידה הכייפית בסינגל המעיינות
    רובו בירידה קלה וברוב המעיינות יש מים במידה זו או אחרת גם עכשיו בסוף הקיץ (רק בעינות עמינדב היה יבש)
    הסינגל מסתיים בנקודה 14 בדרך הדרדרתית שליד עין שריג
    ירדנו בדרך עד כביש הגישה לאבן ספיר בנקודה 15
  • חצינו את הכביש ורכבנו על המדרכה עד הכניסה לאבן ספיר בנקודה 16 בה חיכה לנו הרכב עם מים
    המשכנו דרך המושב ויצאנו מצידו השני
    פנינו בנקודה 17 לדרך שמאלה ואיתה המשכנו עד צומת הדרכים ליד תחנת טרנספורמציה בנקודה 18
    פה פנינו ימינה לירידה בדרך מתפתלת עד לחניון ליד כביש 386 בנקודה 19
    המשכנו בדרך מקבילה לכביש מדרום עד חיבור לכביש ליד הכניסה למכון טיהור השפכים בנקודה 20
    פה רכבנו בשולי הכביש (אין אפשרות אחרת) קצת פחות מ 2 ק"מ עד הכניסה חזרה לשטח בגשר רפאים בנקודה 21
  • פה נכנסנו לדרך הטובה בסימון שבילים אדום ודהרנו עליו עד הרחבה לצד הדרך ליד אתר תחנת הרכבת הישנה של בר גיורא בנקודה 22
    פה ערכנו פריסה משובחת לחבר'ה
    שבעים ומרוצים המשכנו ברכיבה במורד הדרך שלאורך נחל שורק
    יש מספר חציות על גשרונים של הנחל עד החצייה הרטובה ההכרחית בנקודה 23
    בגלל שבנחל זורמים מי ביוב מטוהרים זו לא חווייה גדולה , אבל אין ברירה
    המשכנו בדרך ה 4X4 עד חיבור לדרך המחצבה בנקודה 24 והלאה עד צומת הדרכים בנקודה 25
  • פה פנינו ימינה בדרך שמטפסת ממזרח ליישוב נוחם וחוברת לדרך לבית הקברות שליד נוחם ובהמשך עם הכביש המחודש עד הכיכר ליד המחלף בכביש 38 (צומת שמשון) בנקודה 27
    חצינו על הגשר במחלף והמשכנו בשולי כביש 44 עד הפנייה לחניון בכניסה למשתלת קק"ל בנקודה 28
    פה עצרנו בחניון וחיכינו לרכב המלווה שהביא לנו אופניים חלופיות עקב תקלה
  • התחלנו בטיפוס ארוך אבל סביר בדרך שמתחילה סלולה ובהמשך דרך לבנה טובה עד החניון בראש יער אשתאול בנקודה 30
    מכאן המשכנו בדרכי יער טובות ברובם על הרכס
    חצינו את דרך בורמה ליד הסרפנטינות והמשכנו בדרכי היער הטובות עד צומת הדרכים בנקודה 32
    פה פנינו שמאלה בדרך בסימון שבילים שחור לכיוון נווה שלום
    בנקודה 34 יש מחסום לרכב בכניסה צדדית לנווה שלום
    עברנו לצד המחסום ונכנסנו ליישוב ובמהרה הגענו לחנייה של בית ההארחה של נווה שלום בנקודה 35