Saturday, October 29, 2016

מנווה שלום לתל גזר

תאריך :  29-10-2016

נווה שלום - שביל ישראל - נחל נחשון - מנזר השתקנים בלטרון - נחל חשון - אנדרטת אלכסנדרוני - כביש לנווה שלום - מחלף הכניסה לקיבוץ נחשון - נחשון - יער המגינים - עין וורדה - תל גזר

נקודת יציאה :
בית הארחה בנווה שלום

נקודת סיום : רחבת חנייה בראש תל גזר

• בגלל שביום הראשון החבר'ה התעייפו החלטנו לקצר את מסלול היום השני ולחלקו לשניים
    תחילה רכיבה מנווה שלום למנזר השתקנים בלטרון ומשם לתל גזר
    בהמשך תכננו הקפצה לאפק ליד ראש העין ורכיבה לאורך הירקון עד המלון ליד המרינה בת"א
    בסופו של דבר הוחלט עם הקבוצה לקצר את החלק השני ולרכב רק מרמת החייל למלון
    החבר'ה יצאו עייפים אך מרוצים
  • יצאנו מנווה שלום (1) ויצאנו מהשער הצדדי (2) והלאה בדרך לצומת הדרכים בנקודה 3
    מכאן רכיבה בירידה בשביל ישראל לנחל נחשון אותו חצינו ליד כרמי הענבים בין הנקודות 4 ו 5
    רכבנו בדרכי שדות ליד כרמי זיתים עד כביש הכניסה למנזר השתקנים בלטרון בנקודה 7
    עצרנו בנקודה בחנייה של המנזר (8)
    ערכבנו סיור רגלי קצר במנזר (9) וגם בחנות שמוכרת יינות שמיוצרים כאן ומוצרים אחרים
  • המשכנו מהמנזר חזרה עד נקודה 6 בה פנינו ימינה ורכבנו במקביל לנחל נחשון
    בתוכנית רציתי לחצות בגשר מתחת כביש 3 יחד עם ערוץ נחל נחשון , אבל הצמחייה נראתה לא מפתה ולכן החלטתי להמשיך בדרכי השדות עד אנדרטת אלכסנדרוני בנקודה 11
    מכאן בדרך טובה עד חיבור לכביש הגישה לנווה שלום (12) והלאה מתחת למחלף הכניסה לנחשון
    המשכנו בכיוון קיבוץ נחשון ופנינו ימינה והקפנו את הקיבוץ ממזרח וצפון בדרך בסימון שחור (14 ו 15)
    המשכנו בדרכי שדות עד צומת הדרכים בנקודה 16
  • פה פנינו שמאלה לדרך המסומנת בסימון שבילים ירוק והלאה בדרכים נוספות עד לעין וורדה בנקודה 17
    עין וורדה היה המעיין ששימש את העיר גזר
    המעיין היה יבש
  • פה פנינו שמאלה ורכבנו בדרך ה 4X4 למרגלות התל עד צומת הדרכים בנקודה 19
    כאן פנינו ימינה וטיפסנו אל התל בדרך 4X4 טובה עד החנייה בראש התל בנקודה 20
    אחרי מנוחה וקפה שנתנו לחבר'ה עשינו סיבוב יפה בתל גזר כולל הסברים ותצפיות וסיימנו בחנייה בנקודה 20