Thursday, October 06, 2016

תל רומן

תאריך :  6-10-2016

איזור תעשייה קדימה - קדימה - שדות ממערב לקדימה - כביש כניסה לקדימה - צומת הדסים - אבן יהודה - בית השומר באבן יהודה - כפר נטר - בית יהושע - מקביל לכביש 563 - חצייה מתחת כביש 563 - דרך מקבילה למסילה - שמורת תל יצחק - נחל פולג - ליד בריכת א זוריקה - תל רומן - כביש "מחלף הדרים-שפיים" - מחלף הדרים - דרכי מטעים ממזרח לכביש 4 - ליד תחנת דלק סד"ש תל מונד - חציית כביש גישה אחורי לתל מונד - ליד מרכז מסחרי בני דרור - בני דרור - דרך מקבילה לנחל דרור - כביש 562 - קדימה - איזור תעשייה קדימה

נקודת יציא
ה : איזור תעשייה של קדימה (ליד רמי לוי)

משתתפים : לבד

גובה מצטבר : 172 מ'

קובץ TRK ל GPS

• החלטתי ספונטנית בבוקר לצאת לרכיבה לפני הקניות
    כבר כמה זמן תכננתי להגיע לתל רומן כדי לראות את שרידי החפירות הטורקיות מהתקופה שהוא שימש כמוצב טורקי בקו העוג'ות במלחמת העולם הראשונה בין דצמבר 1917 לספטמבר 1918

• יצאתי מאיזור התעשייה של קדימה (1) דרך רחובות קדימה עד נקודה 3 ביציאה לשדות
    רכבתי מערבה בדרך שמתחילה טוב אבל בהמשך נהיית חולית אבל רכיבה
    בנקודה 4 פניתי צפונה כדי לא להסתבך בחולות ובנקודה 5 פניתי לדרך סלולה עד כביש הגישה לקדימה בנקודה 6
  • רכבתי בכביש הגישה לצומת קדימה בנקודה 7 וחציתי את כביש 4 והמשכתי לצומת הכניסה להדסים (5)
    המשכתי ברחובות אבן יהודה עד בית השומר שליד צומת כבישים בתוך היישוב בנקודה 10
    לפי הכתוב זה היה אחד משלושת עמדות השמירה של היישוב
  • בצומת פניתי ימינה ומיד בנקודה 11 נכנסתי לרחוב שהוביל עד הכביש הראשי בכפר נטר (12)
    מפה המשכתי לבית יהושע עד נקודה 14
    פה פניתי בדרך דרומה עד דרך מקבילה לכביש 563
    רכבתי בדרכי השדות ועברתי לשרידי הכביש הישן בנקודה 15
  • בנקודה 16 פניתי בדרך שעוברת מתחת לכביש 563 והלאה דרומה במקביל למסילה
    בנקודה 17 פניתי מזרחה לאורך נחל פולג מצפון לערוץ
    הדרך שהופכת חולית במקצת
    פניתי דרומה בנקודה 18 עד הערוץ בנקודה 19
    רכבתי בצמוד לערוץ ובנקודה עברתי מעל הערוץ והלאה בדרכי מטעים מנקודה 21 והלאה בטיפוס תלול וטחון (22) לתל רומן
  • בתל רומן כמו שכבר אמרתי יש שרידי תעלות קשר וחפירות של עמדות טורקיות ממלחמת העולם הראשונה
    בנקודה 23 נכנסתי לסינגל אופנועים נחמד שמתפתל בגבעה
    בנקודה 24 עזבתי את הסינגל ורכבתי בדרך 4X4 הלאה במטעים עד מפגש עם כביש "מחלף הדרים-שפיים" (25)
  • מכאן נסעתי בשולי הכביש עד מחלף הדרים במקום בו עוברים מתחת כביש 4 (נקודה 27)
    המשכתי בדרך מזרחה ובנקודה 28 פניתי בדרכי 4X4 חוליות (שמשמשות בבוקר את עוקפי הפקק בכביש 4) עד ליד תחנת הדלק סד"ש תל מונד (29) והלאה חציתי את כביש הגישה האחורי לתל מונד (30)
    דהרתי בכביש הפנימי עד ליד המרכז המסחרי בצומת בני דרור (32)
    המשכתי בכביש ובמדרכה/טיילת הטובה שבצד הצפוני של הכביש למרכז המסחרי לכיוון בני דרור ונכנסתי למושב בנקודה 33
  • עברתי דרך מושב בני דרור ויצאתי דרך שער צהוב בנקודה 34
    השער חוסם הכל כולל אופניים , אבל אפשר לטפס על הסוללה מימינו ולרדת מצידה השני
    המשכתי בדרך שהפכה חולית עד לא רכיבה בקטעים
    הדרך מקבילה לנחל דרור ובחרתי את הגדה עליה רכבתי לפי מצב החולות
    בנקודה 35 הדרך מתחברת לכביש 562
    רכבתי בשולי הכביש צפונה ובהמשך על המדרכה מצידו המערבי עד הכניסה הדרום מזרחית לקדימה (36)
    מכאן ברחובות ובשבילים בתוך היישוב עד האוטו (1)