Friday, October 07, 2016

רמת סירין ובקעת יבנאל

תאריך :  7-10-2016

כביש כניסה למנחמיה מכביש 90 - כביש העולה לרמת סירין - חרבת חגל - ליד טורבינות הרוח של רמת סירין - חרבת אולם - עין אולם - חציית נחל אולם - שמורת אלות סירין - ליד כביש 767 - חרבת סארונה - עין שקונה - חציית נחל שרונה - כביש 767 - בית גן - יבנאל - בית קברות של יבנאל - עין יבנאל - ליד נחל חרצית - מעל נחל יבנאל - יער מנחמיה/יער לוי אשכול - וואדי אום ע'זרי - וואדי אל ג'ורום - מנחמיה - שביל צופה כנרת - הירדן - כביש כניסה למנחמיה מכביש 90

נקודת יציא
ה : חניון ליד כביש הכניסה למנחמיה מכביש 90 (ליד הירדן ושביל צופה כנרת)

משתתפים : 14 (עוד רוכב הצטרף אלינו מבית הקברות של יבנאל עד הסוף)

סרטון (YouTube) (יניב דובובסקי)

• כמו בכל סוף קיץ מתחילים להגמר לי הרעיונות למסלולים ליום ששי
    לוקח יותר זמן למצוא מסלול לקבוצה , הלא אסור לי לחזור על מסלולים שכבר עשיתי
    החלטתי הפעם להכיר את עין יבנאל בו עדיין לא ביקרתי כי דרך הגישה אליו היא רגלית בלבד
    בנוסף רציתי להגיע לעין שרונה בו טבלנו/שכשכנו לפני הרבה שנים והפעם גילינו שהבריכה שלו הרוסה
  • יצאנו מהחנייה שליד שביל צופה כנרת (1) והתחלנו בטיפוס ארוך בכביש העולה לרמת סירין
    העלייה הארוכה מסתיימת ברמת סירין אחרי כ 5.5 ק"מ ו 450 מ' טיפוס בנקודה 4
    פה יש דרך ימינה לשער של הטורבינות להפקת חשמל מאנרגיית רוח
  • המשכנו בדרכי 4X4 טובות כאשר ממערב נחשף נוף נהדר של עמק יזרעאל והגליל התחתון
    בנקודה 5 מתחילים בירידות כייפיות לכיוון עין אולם
    הנוף מיוחד ויפה של מרחבים פסטורליים
    בנקודה 8 ליד מרבץ פרות הגענו לעין אולם
    הסביבה שם לא מפתה בגלל הפרות אבל המעיין עם מים נקיים וקרירים נמצא בתוך מבנה עם ירידה קשה מפתח שעליו
    היה שם חבל שבו נעזרו חלק מהחברה שירדו לרחצה כייפית במעיין
    ליד יש בריכה שהיתה יבשה וגם כשיש בה מים היא ג'יפתית ולא מפתה לרחצה
  • המשכנו מכאן בדרך ה 4X4 שיורדת לערוץ נחל אולם ועולה בצידו השני כאשר הקטע 9 מדורדר וטחון מג'יפים ואילץ הולכת האופניים
    בהמשך שוב זרמנו בדרכים עד נקודה 11 לפני כביש 767
  • פה בצומת הדרכים (מפגש סימון כחול בו באנו ושחור בו נמשיך) פנינו ימינה בכיוון חניון של עין שרונה (12) בו יש שולחנות קק"ל
    ירדנו בשביל עד עין שרונה (13) שהבריכה שלו שבעבר התאימה לטבילה/שכשוך הרוסה ומלאה סחף
    המעיין זורם ממנהרה ומבנה לשלולית גדולה אבל לא מנוקזת , חבל
  • מכאן המשכנו בסינגל לא ברור רכיב חלקית עד ליד ערוץ נחל שרונה
    חצינו אותו בהליכה וטיפסנו לכביש 767 בנקודה 14
    מכאן רכבנו קטע קצר ומהיר בכביש עד נקודה 15
    כאן דילגנו מעל מעקה הבטיחות וירדנו לנקודה 16 בה חברנו לדרך 4X4 איתה ירדנו עד היישוב בית גן (17)
  • רכבנו ברחוב דרך בית גן ויבנאל עד צומת הרחובות בנקודה 18
    מפה טיפוס מייגע ברחוב לכיוון בית הקברות של יבנאל
    עברנו מעל בית הקברות (19) והמשכנו בדרך שמתחילה לטפס בכיוון עין יבנאל
    בנקודה 20 מסתיימת הדרך
    השארנו את האופניים וטיפסנו רגלית בשביל התלול העובר ליד פטל , קנים ותאנים עד עין יבנאל (21)
    המעיין הנהדר נמצא במערה בבזלת שסכורה ע"י מבנה בטון
    עומק המים כ 1:20 מ' וגודלה כמה מטרים  (ראה תמונות)
    זהו מעיין נהדר ושווה לרחצה
  • מהמעיין ירדנו רגלית לאופניים (20) והלאה בשביל עד נקודה 22
    מכאן רכבנו בשרידי דרך בשולי שדה קצור בירידה עד חבירה לדרך המסומנת סימון שבילים אדום החוצה את בקעת יבנאל בנקודה 23
    המשכנו בדרך הטובה לדרום מזרח עד נקודה 24
  • מכאן ירדנו בדרכי 4X4 , חלקן סלולות , אחרות חומות והאחרות לבנות
    דהרנו בהן בירידידה תלולה ומהירה ביער לוי אשכול כאשר פה ושם חניונים עד נקודה 25 בכניסה אחורית למנחמיה
    המשכנו בדרך שמאלה העוברת ליד הבריכה ועוד אתרים עד הכניסה לרחובות ושבילי המושבה
    בנקודה 26 רכבנו ברחוב הראשי של המושבה
  • בנקודה 27 פנינו צפונה לשדות והמטעים ויצאנו מהמושבה עד חיבור לדרך טובה המסומנת בסימון שביל צופה כנרת בנקודה 28
    המשכנו בדרך לאורך הירדן (שהמים בקטע זה מזוהמים - מי ביוב מטוהרים) עד לאוטו בנקודה 1