Monday, October 10, 2016

Toyota Grove

תאריך :  10-10-2016

מצפה מודיעין - סינגל הרצל - חניון מקסיקו - חניון הרצל - מתקן מקורות בנחל גימזו - מצפה אבי - אנדרטת ההגנה - נחל ענבה - ליד חרבת ענבה - סינגל ענבה - חרבת רגב - סינגל ענבה - נחל גימזו - סינגל הרצל - חניון אופיר - הפגודה - סינגל הפגודה - מצפה מודיעין

נקודת יציא
ה : חניון מצפה מודיעין

• לצורך מסלול שאני מדריך בקרוב של תיירים שחלקו באיזור בן שמן , יצאתי לבדוק מספר נקודות ואלטרנטיבות
    זאת הסיבה שבדקתי גם סינגלים וגם דרכי 4X4
  • יצאנו ממצפה מודיעין (1) ובנקודה 2 נכנסנו לסינגל הרצל
    זרמנו עם הסינגל שהיו הרבה טענות על יישורו , אבל פרט למקום אחד בו היה מעבר בגינת סלעים קצת לפני נקודה 3 לא ראיתי שינויים
    לעומת זאת מי שמחפש אתגרים יש לו את סינגל ענבה (סימון אדום) שהוא טכני
    בנקודות 3 ויתרנו על הלופ הקצר צפונה והמשכנו בסינגל העיקרי עד מפגש עם הדרך בנקודה 4
  • פה פנינו דרומה לדרך 4X4 ומיד בנקודה 5 ירדנו לסינגל ממזרח ומקביל לדרך
    בצומת הדרכים בנקודה 6 עלינו בדרך הסלולה בסימון שבילים ירוק עד מצפה אבי שם עזבנו את הירוק
    מנקודה 7 ירדנו בדרך 4X4 דרדרתית והלאה בדרך עד אנדרטת ההגנה (8)
  • המשכנו מכאן בדרך בסימון ירוק ועם סימון שביל אופניים לבן של קק"ל
    בשלב מסויים בין גימזו ונחל דניאל נתקלנו באבנים עליהם שמות חברות שתרמו יערות : יער אינטל , יער ילדי שילב והשם המפתיע ביותר , חורש טויוטה או Toyota Grove שלקחתי ממנו את שם הטיול
    מנקודה 9 הדרך זורמת בכרם זיתים יפה עד צומת הדרכים בנקודה 10 קרוב לכביש 1 ולנחל ענבה
  • פה פנינו חדות שמאלה ורכבנו בדרך שמתחילה בטיפוס ארוך לחרבת ענבה ואחר כך לחירבת רגב
    פה רכבנו בשביל ישראל
    בנקודה 11 שביל ישראל מטפס בעלייה קשה ודרדרתית ולכן פנינו שמאלה לסינגל ענבה המסומן אדום שעולה בקלילות בפיתול את העלייה
    המשכנו בסינגל עד נקודה 12 בה חתכנו ימינה כמה מ' לדרך המסומנת בשביל ישראל המטפסת לחרבת רגב (13)
  • מחרבת רגב תצפית יפה ב 360 מעלות
    מכאן רכבנו קצת בדרך ה 4X4 צפונה ובנקודה 14 פנינו שמאלה לסינגל ענבה
    הסינגל יורד אבל הוא טכני בינוני ולא מתאים לרוכבים מתחילים
    רכבנו בסינגל ענבה עד מפגש עם דרך לבנה בנקודה 15
  • פה רכבנו בדרך קטע קצר ובנקודה 16 פנינו ימינה לדאבל ומנקודה 17 נכנסנו לסינגל משובח שזורם ביער ובהמשך מקביל לערוץ נחל גימזו
    בנקודה 18 הסינגל חוצה את הדרך השחורה ומטפס בקלילות ימינה עד נקודה 19 בה פגשנו את סינגל ענבה וסינגל הרצל שמתאחדים כאן בסימון הכחול של סינגל הרצל
  • טיפסנו בסינגל עד נקודות 20 בו קיצרנו וטיפסנו קצת
    עדיף להתפתל עם הסינגל
    עזבנו את הסימון הכחול בפגודה (21) שנתרמה ע"י תאילנד כהוקרה על יחסי ישראל ותאילנד
    המשכנו מכאן בסינגל/דאבל עד לאוטו (1)