Friday, November 18, 2016

מנתיב הל"ה לעין קובי

תאריך :  18-11-2016

אנדרטת הל"ה - תחנת האנטנות לקליטת לוויינים בעמק האלה - חציית נחל סנסן - חציית נחל עציונה - חציית כביש 367 - ערוץ מצפון לאביעזר - דרך הפטרולים השחורה על רכס סנסן - חרבת תיבנה - חרבת סנסן - מרגלות הר סנסן - דרך מעל וודי פוכין - צור הדסה - כביש 375 - פארק בגין - חרבת קובי - עין קובי - עין מנהר - עין מסלע - חציית כביש "צומת נס הרים-צומת צור הדסה" - כביש 375 - נחל גרס - מרגלות הר חנות - נחל צלצל - עמק האלה - חציית כביש 375 - אנדרטת הל"ה

נקודת יציאה : אנדרטת הל"ה ליד הכניסה לקיבוץ נתיב הל"ה

• בזמן הצפייה לגשם שירד כבר , כי נמאס כבר מהצהוב של סוף הקיץ והסתו , חיפשתי רעיון למסלול - בכל זאת צריך להמשיך לרכב
    מזמן לא רכבנו בהרי ירושלים ולכן החלטתי על מסלול שם
    בכדי לחדש החלטתי על מסלול בהר סנסן , אבל לא כרגיל לרדת בדרך הקיסר , אלא למצוא דרכים שלא ירדנו בהם באיזור שמדרום לכביש 375
    הוספתי גם ביקור בפרק בגין ועין קובי בהם לא רכבנו כבר 12 שנה
    זה מהמסלולים שתוכננו בהברקה של רגע ויצא מסלול משובח
    בזכות התצ"אות הנהדרות שנמכרות עכשיו עבור GPSTwoNav ותוכנת תכנון המסלולים CompeGPS Land הצלחתי גם למצוא דרכים שלא מופיעות במפה באיזור שסביב אתר הלוויינים בעמק האלה ועוד כמה נקודות
    במפה שלי הוספתי כמה נקודות בעייתיות שמופיעות ומובהרות בתצ"א
  • יצאנו מהחנייה ליד האנדרטה (1) וירדנו לדרך שממשיכה במקביל לכביש 375
    הדרך בשולי שדה ולכן קצת מדשדשת
    בנקודה 2 הדרך חוברת לכביש
    חצינו את הכביש והמשכנו בדרך מצידו השני שממשיכה ליד הגדר של מתקן האנטנות לקליטת לוויינים של עמק האלה
    בנקודה 3 הדרך חוצה את נחל סנסן וממשיכה ליד הגדר והלאה בשדות
    בנקודה חצינו את כביש 367 ליד ערוץ נחל סנסן
  • המשכנו מצידו השני של הכביש בדרך שהופכת סלולה
    הדרך נכנסת לערוץ שעובר מצפון לאביעזר
    תחילה עולים במתינות אבל עם ההתקדמות הדרך נהיית יותר תלולה
    בנקודה 6 הקטע הסלול נסתיים והדרך היא דרך 4X4 שלקראת סופה מאד תלולה
    בנקודה 7 חוברים לדרך המסומנת בסימון שחור שעוברת על רכס סנסן והיתה דרך הפטרולים עד מלחמת ששת הימים
    הדרך לאורך השלוחה עולה במתינות רבה כי אנחנו על הרי ירושלים להם שלוחות ארוכות עם רכסים כמעט ללא שינוי גובה
    בנקודה 8 אחרי שחולפים על פני חרבת סנסן יש דרך ימינה שלא על הדרך השחורה
    חלקנו כולל אותי קיצרנו את הסיבוב בסינגל אופנועים טכני (כמה עשרות מ') והמשכנו בדרך ה 4X4 עד חיבור חזרה לדרך השחורה בנקודה 9
  • בנקודה 10 עזבנו את הדרך השחורה ופנינו לדאבל שעולה כמה מטרים ובהמשך הופך דרך 4X4 שנחשפת לנוף יפה של נחל עציונה כאשר מתחתנו בערוץ איזור חקלאי בשיטות עתיקות של הכפר הפלסטיני מוואדי פוכין
    על הרכס מדרום מזרח רואים את היישוב החרדי הגדול בית"ר עלית
    בנקודה 11 חוברים לאיזור הבנייה של צור הדסה וממשיכים בדרך עד ליד הגדר של היישוב בנקודה 12
    פה יש שער שניתן להעביר את האופניים ברווח שלו וליד מימין פרצה דרכה עברנו
    המשכנו בדרכי היישוב בשכונה ההולכת ונבנית
    לקראת השער של היישוב עלינו ברחוב תלול
    המשכנו עד הכניסה ליישוב מכביש 375 (13)
  • פה פנינו ימינה בשולי הכביש למרחק קצר ובנקודה 14 חצינו את הכביש בצומת הפנייה לפרק בגין
    עלינו בדרך הסלולה עד חניון עם שולחנות קק"ל בנקודה 15
  • מעין קובי המשכנו בדרך הטובה עד צומת הדרכים בנקודה 19
    פה פנינו שמאלה וטיפסנו קצת בדרך 4X4 על תוואי שביל ישראל
    בנקודה 20 פנינו מדרך ה 4X4 לדרך בכרם ענבים העוברת ליד עין מנהר ועין מסלע היבשים
    בהמשך בנקודות 21 עזבתי את הדרך לטובת סינגל רכיב בעלייה קלה על תוואי שביל ישראל (מסומן בסימון שביל ישראל)
    המשכתי בדרך ה 4X4 ובנקודה 22 עברנו בפרצה בגדר במקום בו אמור היה להיות תוואי שביל ישראל שכנראה הוזז או שונה
    המשכנו בדאבל בכרם ענבים עד נקודה 23
    פה שוב יש קטע שהיה פעם שביל ישראל וכרגע נאלצנו להוליך את האופניים כמה מ' עד חיבור לדרך 4X4
    מכאן בדרך עד חיבור לכביש "צומת נס הרים-צומת צור הדסה" בנקודה 24
  • חצינו את הכביש ורכבנו בדרך סלולה באיזור חניון קק"ל
    בנקודות 25 עזבנו את הדרך לטובת שביל ברור חלקית ביער עד חיבור לכביש 375
    פנינו ימינה בכביש עד נקודה 26
  • פה דלגנו מעל מעקה הבטיחות ואחרי כ 2 מ' חברנו לסינגל קצר עד חיבור לדרך בכרם בנקודה 27
    דהרנו בירידה בדרך ה 4X4 הכייפית והדרדרתית בנחל גרס עד נקודה 28
    פה יש עלייה ארוכה ימינה בדרך 4X4 (קשה פסיכולוגית אחרי ירידה כזאת טובה) עד נקודה 29 ליד כביש 375
    מכאן רכיבה בדאבל שהופך ברך 4X4 מקביל לכביש שבהמשך יורדת ומתרחקת מהכביש , מקיפה את הר חנות ובנקודה 30 נפגשת עם הדרך הירוקה
  • פה מתחילה עוד ירידה נהדרת בדרך 4X4 בסימון שבילים ירוק
    זוהי דרך דרדרתית עם גינות סלעים מדי פעם בירידה תלולה שחוברת לערוץ נחל צלצל
    הירידה הנהדרת מסתיימת במפגש הדרך והכביש בנקודה 31
    פה פנינו לדרך שמאלה עד צומת הדרכים בנקודה 32
    כאן פנינו בדרך ימינה עד חיבור לכביש 375 בנקודה 33
  • חצינו את הכביש ונכנסנו לדרך מקבילה לו במרחק 100-200 מ'
    רכבנו בדרך הזו מעל השדות שבעמק דרך האנדרטה במצפה רזי והלאה עד אנדרטת הל"ה (1)