Friday, November 11, 2016

בין עכו לראש הנקרה

תאריך :  11-11-2016

גשר הזיו - נחל שעל מתחת לכביש 4 - אכזיב - ליד יד לי"ד - אנדרטת ההעפלה - שמורת חוף ראש הנקרה - חרבת משרף - ראש הנקרה - כביש 4 - צומת בצת - כביש 899 - מנחת בצת - חציית נחל בצת - חציית נחל כזיב - נחל שעל - צומת כברי - כביש 89 - סינגל כברי - אתר שיירת יחיעם - סינגל יחיעם - שייך דנון - שייך דאוד - צומת כליל - כביש חכליל - עמקה - מסגד של עמקא - עמקה - אשרת - כביש 70 - בית העמק - נס עמים - לוחמי הגטאות - חציית נחל יסף - ליד שמרת - מחנה סן ג'ין -  חצייה מתחת לכביש 4 - גני בהאג'י - עכו - מוסד עתידות - שרידי האמה - ליד קבר קאפרלי - מכללת גליל מערבי - כביש 8510 - יד נתן - כביש 8510 - עכו - בוסתן הגליל - חצייה מתחת למסילה - שבי ציון - שרידי כנסייה ביזנטית בשבי ציון - טיילת נהריה - נהריה - טיילת נהריה - איזור תעשייה נהריה - חצייה בנחל שעל מתחת כביש 4 - גשר הזיו

נקודת יציאה : תחנת דלק אלון בכניסה לגשר הזיו

• בדומה לשנה שעברה יצאנו למסלול ארוך בנובמבר במישור חוף הגליל
    הפעם הוספתי קצת קטעים שנראו לי מעניינים בדרום המסלול מתוך מסלול שפירסם עמירם אורן לפני כשבועיים
    לעומת זאת חתכתי את הקטע המזרחי באיזור סינגל כברי
    יצא יופי של מסלול ולמרות שרובו מישורי היה מגוון מאד מבחינת נופים
  • יצאנו מתחנת הדלק (1) ומיד מדרום לצומת הכניסה מכביש 4 ירדנו למעבר מים של נחל שעל מתחת לכביש (2)
    רכבנו כמה מ' בערוץ ובנקודה 3 עלינו עם הדאבל ימינה וחברנו לדרך על הגדה הצפונית שחוברת לדרך שבחלקה סלולה לכיוון חוף אכזיב (4)
    מכאן בדרך הסלולה צפונה קרוב לים עד נקודה 5
    פה נכנסנו לסינגל שמאלה שמגיע עד למפרצון למרגלות ראש הנקרה בנקודה 6
  • אחרי שנהנינו מהנוף חזרנו בסינגל חזרה לנקודה 5 ובדרך רכנו שמאלה כשהיא מעמיקה ברכס הכורכר
    בנקודה 7 עלינו ימינה במדרגות חצובות בכורכר וחברנו לסינגל שהחובר לדרך שהופכת סלולה עד כביש 4 בעלייה לראש הנקרה בנקודה 8
    מכאן טיפוס בשרידי הכביש שמשמאל למעקה הבטיחות עד אתר ראש הנקרה ולמחסום הגבול בנקודה 9
  • מכאן דהרנו במורד הכביש (כל הדרכים שנמצאות במפה חסומות מסיבה בטחונית) עד צומת בצת בנקודה 10
    בצומת בצת פנינו שמאלה בכביש 899 ובנקודה 11 ירדנו לדרך טובה ימינה שנכנסה למנחל בצת
    מנחת בצת שבו מספר דת"קים בריטיים ממלחמת העולם ה II היה שדה תעופה בריטי
    הוא התפרסם בין השאר בגלל שני מטוסי ה Mig - 17 הסוריים שנחתו בו בקיץ 1968
    המשכנו בדרכי המנחת הטובות והלאה בדרכי מטעים עד נקודה 13
    פה דילגנו לדרך מקבילה (כ 2-3 מ' בין הדרכים המופרדות בערוץ בנקודה מסויימת ובשורת עצים במקום אחר)
    המשכנו בדרכי המטעים שחלקם אבוקדו ולפני צומת כברי , מטעי אנונה
    בנקודה 15 טיפסנו כ 5 מ' מדרך המטע לכביש שליד צומת כברי
  • חצינו את צומת כברי (16) ורכבנו מזרחה בכביש 89
    בנקודה 17 ירדנו מהכביש לתעלה וחברנו לדרך 4X4 במטע ולסינגל כברי/יחיעם המסומן בסימון סינגל קק"לי צהוב
    המשכנו בדרך ה 4X4 עד אתר שיירת יחיעם בנקודה 18
  • אחרי ארוחת בוקר והסבר שנתתי על מלחמת השחרור באיזור ובכלל המשכנו בסינגל יחיעם דרומה
    בנקודה 19 עזבנו את הסינגל וירדנו ללא שביל מוגדר כמה מ' עד חיבור לדרך 4X4 שחוצה ערוץ בנקודה 20 ומטפסת לכפר שייך דנון
    טיפסנו בכפר ובקטע האחרון ברח' תלול עד מגדל המים המיוחד שבו גם תחנת מגן דוד בנקודה 21
    טיפסנו לראש המגדל לתצפית מצויינת על כל הגליל המערבי
    ליד ממזרח בבית הקברות נמצא קבר שייך דאוד
  • ירדנו מהמגדל והמשכנו בירידה ברחובות הכפר צפונה
    בנקודה 22 יצאנו מהכפר לדאבל לא ברור וחברנו ללא שביל ברור לכביש לכליל בנקודה 23
    רכבנו בכביש מזרחה ובנקודה 24 פנינו למושב עמקה
    רכבנ דרך המושב ובנקודה 25 פנינו מזרחה מהמושב עד מבנה המסגד היפה שהיה מסגד של הכפר עמקא שישב פה עד 1948
  • ירדנו מהמסגד דרך המושב והכביש לאשרת עד כביש 70 בנקודה 27
    רכבנו קטע קצר דרומה בשולי כביש 70ופנינו בנקודה 28 לקיבוץ בית העמק
    חצינו את הקיבוץ ויצאנו מהשער האחורי (29)לדרך טובה ומישורית שחטצה את העמק עד חיבור לכביש הגישה ליישוב נס עמים בנקודה 30
    על נס עמים ניתן לקרוא ב : https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%A0%D7%A1_%D7%A2%D7%9E%D7%99%D7%9D
    נכנסנו לנס עמים ויצאנו מהיציאה האחורית בנקודה 31 והלאה בדרכים טובות עד ליד לוחמי הגטאות (32) ואז דרומה עד ליד הקצה הדרומי של שמרת
  • פה רכבנו ליד הגדר ואז חצינו ערוצון לדרך הטובה בנקודה 35
    כדאי להמשיל עד נקודה 34 ואז להמשיך בדרך הטובה שמאלה
    המשכנו בדרך עד צומת ליד גדרות מצפון ומערב בנקודה 36
    רכבנו דרומה לאורך הגדר של בסיס סן ג'ין וחצינו מתחת כביש 4 בנקודה 37
    לא להנהל המעבר נראה חסום כי יש פסולת בתוכו אבל הכל רכיב
    מצידו השני של הכביש רכבנו דרומה לאורך הגדר של המרכז הבאהי בהאג'י עד קצה החומה שלו ואז מערבה עד רחובות עכו נקודה 38
  • רכבנו ברחובות עכו שנדהמתי לראות כמה גדלו וכמה העיר התרחבה (זכרתי את האיזור מלפני 30 שנה ויותר)
    בנקודה 39 יש שרידי מגדל של האקוודוקט הטורקי
    בהמשך עברנו ליד מכללת הגליל המערבי ובנקודה 40 רכבנו בשולי הכביש עד הצומת בנקודה 41
    פה פנינו ימינה עד האקוודוקט בנקודה 42
    פה היה בית הספר להנדסאים חקלאיים יד נתן בו עבד אבי כמורה למיכון חקלאי בעבר
    עכשיו יש שם בית ספר לילדים שנשרו מבתי ספר אחרים
    חזרנו בכביש חזרה לנקודה 41
    מכאן רכבנו בדרך 4X4 ממערב לכביש 8510 וחיפשנו מעבר צפונה שנחסם בתעלה
    לכן בנקודות 43 לא רחוק מהכביש מצאנו סינגל ליד משתלה עד בוסתן הגליל
    המשכנו דרך בוסתן הגליל
    בנקודה 44 עברנו במעבר הכביש מתחת למסילת הברזל והמשכנו ברחובות המושב צפונה
    באיזור 45 מצפון לבוסת הגליל עברנו ליד שרידי שכונת הקראוונים חצרות יסף שהיתה פה בשנות ה 90של המאה הקודמת
    הדרך הובילה אותנו עד ליד הגשר מעל המסילה בנקודה 46 והלאה שמאלה עד כניסה צדדית למושב שבי ציון בנקודה 47
  • חצינו את שבי ציון ויצאנו בנקודה 48 לכיוון חוף הים ורכבנו בדאבל צפונה
    בנקודות 49 פנינו ימינה לשרידי כנסייה ביזנטית עם פסיפסים יפים
    אחרי הביקור בשרידי הכנסייה רכבנו בסינגל צפונה שחובר לטיילת של נהריה
    בין נקודות 50 ו 52 רכבנו ברחובות נהרייה כי רציתי לעבור ליד בית השייך לבהאים בנהריה בנקודה 51 (רח' לוטוס)
    משום מה פספסתי ובגלל השעה החלטתי להמשיך ולחזור לטיילת (52)
  • רכבנו בכביש ההצמוד לים צפונה
    בנקודה 53 פנינו שמאלה להמשך שביל הטיילת הסלול
    בנקודה 54 כדאי לחתוך לרחובות מזרחה ואז צפונה כדי לעקוף את עבודות פינוי האסבסט שהחלו השנה מנקודה 55 וצפונה
    בעבר עברנו כאן בלי בעיה :
    אנחנו רכבנו עד הגדר שמזהירה לא לעבור צפונה בגלל אתר פינוי האסבסט (55)
    פנינו מזרחה עם הדרך והלאה בדרכים ודרכים מאולתרות בשטח הפתוח עד נקודה 56
    כאן יש חפירה עמוקה לדרך שעוברת למטה ולכן משכנו מזרחה עד נקודה 57
    המשכנו ברחובות איזור התעשייה ובנקודות 58 רכבנו בסינגל מקביל לכביש והלאה בדרכי 4X4 עד צומת הדרכים בנקודה 59
    מכאן צפונה בדרך עד נקודה 4 בה עברנו בבוקר ומכאן דרך ערוץ נחל שעל והמעבר מתחת כביש 4 לתחנת הדלק (1)