Wednesday, November 02, 2016

מנצרת ללביא דרך הענף הדרומי של שביל ישוע

תאריך :  2-11-2016

נצרת העתיקה - מעיין מרים - כנסיית הבשורה - רח' תופיק זיאד - דרך הציונות - רח' יזרעאל - דרך הגליל - דרך נוף יער בית קשת - הקפת הר כסולות - אנדרטת צ'רצ'יל - חציית ערוץ נחל ברק - עלייה להר דבורה - ראש הר דבורה - עין מאהל - יער בית קשת - תל גובל - מצפה אלוני בית קשת - מצפה בקעת טורען - דרך מקבילה לכביש 77 - מחנה שמשון - דרך מקבילה לכביש 65 - חצייה מתחת כביש 65 - יער לביא - סינגל יער לביא - צומת כניסה לכיוון לביא - קיבוץ לביא

נקודת יציאה : אכסניית פאוזי עזאר בנצרת העתיקה

נקודת סיום : במלון קיבוץ לביא

• זהו מסלול היום הראשון של טיול עם זוג תיירים מנצרת לכנרת בשביל ישוע
    אני הדרכתי את היום הראשון במסלול הנ"ל וביום השני הוביל אייל אופק (לא מתועד כאן)
    בגלל שביום קודם ירד גשם חששתי מבוץ באיזור של בקעת טורען וגם בין ציפורי וכפר כנא ולכן החלטתי יחד עם החבר'ה שהובלתי ללכת על המסלול הדרומי של סינגל ישו שעובר ביער בית קשת באיזור פחות בוצי
    ההחלטה היתה נכונה וראינו זאת כשירדנו לבקעת טורען בסיום ונתלנו בבוץ שהיה עלול ללוות אותנו בכל המסלול
  • יצאנו מהאכסנייה (1) בסמטאות העיר העתיקה של נצרת
    במעיין מרים (2) יצאנו לרחובות הרחבים יותר ורכבנו חלק במדרכה וחלק בכביש
    בנקודה 4 פנינו ועלינו ממערב לקניון עד חיבור לכביש הראשי העולה לנצרת עלית ובככר בנקודה פנינו ימינה ורכבנו על המדרכה כאשר בהמשך נפתח נוף יפה של הר הקפיצה , עמק יזרעאל ומעבר לו הר אמיר , רמות מנשה , הכרמל , השומרון וגבעת המורה
    המשכנו לטיילת תצפית (6) ממנה צופים לכיוון התבור וגם הגלבוע והגלעד
    בנקודה 8 פנינו ימינה לשביל הולכי רגל סלול שמתחבר לרחובות עד מפגש עם הכביש לכיוון מפעל התעשייה הצבאית והר דבורה בנקודה 9
  • פה רכבנו בכביש ובנקודה 10 , לפני השער של מפעל התעשייה הצבאית פנינו ימינה לדרך נוף יער בית קשת
    רכבנו בדרך הנוף היפה שחלקה ביער עד צומת הדרכים בנקודה 11 בחציית ערוץ נחל ברק
    פה פנינו לדרך בסימון שבילים שחור המטפסת בעלייה ארוכה אך מתונה בדרך לבנה לראש הר דבורה ליער לכבות יובל ה 50 לנישואי המלכה אליזבט ובעלה פיליפ (12)
  • אחרי מנוחה קצרה חזרנו בדרך עד נקודה 13
    פה פנינו שמאלה לדרך 4X4 דרדרתית ותלולה שיורדת עד חיבור לדרך הנוף המסומנת בסימון שבילים שחור בנקודה 14
    פה פנינו צפונה לדרך 4X4 שעולה במתינות לכיוון הכפר עין מאהל
  • המשכנו עם הדרך הטובה שרובה סלולה עד מצפה בקעת טורען בנקודה 22
    מכאן יורדים לצדו הצפוני של רכס הרי נצרת לכיוון בקעת טורען
    דהרנו בירידה בדרך הסלולה ברובה עד צומת הדרכים בנקודה 23 ליד כביש 77
    המשכנו בדרך המקבילה לכביש עד ליד הש"ג של מחנה שמשון (24)
  • בנקודות 24 פנינו בכביש הכניסה למחנה שמאלה ומיד אחרי כ 10 מ' שמאלה והמשכנו בדרך 4X4 מקבילה לגדרות המחנה
    הדרך ממשיכה עד קרוב לכביש 65 בנקודה 25 בה פנינו שמאלה לדרך במקביל לכביש עד נקודה 26 בה חצינו במעבר מסודר מתחת לכביש ואז בנקודה 27 עוד מעבר שהיה עם שלולית נמוכה (כ 10-15 ס"מ)
    המשכנו בדרכי ה 4X4 הטובות
    שביל ישו ממשיך מנקודה 28 אבל בגלל שהדרך היתה בוצית ברמה לא רכיבה חזרנו בנקודה 29 לנקודה 28
    טיפסנו בדרך טובה עד צומת הדרכים בנקודה 30
    מכאן שמאלה בדרך 4X4 טובה באיזור שמצדיו נערכות נטיעות חדשות עד צומת הדרכים בנקודה 31
  • בגלל שעבדו על כריתה לא המשכנו בדרך המסומנת בסימון שביל ישראל ורכבנו בדרך נמוכה יותר עד נקודה 32