Sunday, November 20, 2016

סיבוב בשרון המרכזי

תאריך :  20-11-2016

כפר יונה - ליד בית הראשונים של כפר יונה - בית ספר משלב - ליד אנדרטת הפיגוע בבית ליד - תחנת אוטובוס בצומת בית ליד - מעבר במנהרה מתחת כביש 4 - גנות הדר - נורדיה - שביל לב השרון - קריית השרון - חורשת הסרג'נטים - אצטדיון נתניה - בריכת חנון - איזור תעשייה פולג - גשר השלום - רח' שלום עליכם בנתניה - בריכת דורה - רח' בן גוריון בנתניה - שמורת האירוסים בנתניה - רמת פולג - חוף פולג - סינגל נחל פולג - חצייה מתחת כביש 2 - שמורת פולג - הפרצה הרומאית בנחל פולג - יקום - סינגל רונית - ליד המסילה - כביש "צומת הדרים-שפיים" - בית קברות רעננה - כפר נחמן - איזור תעשייה צפוני של רעננה - בצרה - נחל רעננה - בצרה - כביש פנימי "בני ציון-צומת הדרים" - חצייה מתחת כביש 4 בצומת הדרים - הבית הנוצרי - חרות - תל מונד - כביש 563 - כביש גישה לקדימה וצורן - קדימה - רמת אמיר - גאולים - ינוב - כפר יונה

נקודת יציאה : הבית שלי בכפר יונה

• מזג האוויר הנעים ביום ראשון משך אותי לסיבוב בוקר ארוך באיזור הבית
    התוכנית היתה לרכב מערבה ואז דרומה , אבל לא היה לי תכנון של ממש וכל הזמן משכתי עוד בהתאם לחשק בתקווה לרכב בדרכים ושבילים זורמים
  • יצאתי מהבית (1) עד שער יציאה לשטח המערבי של כפר יונה (2)
    מכאן דרך שדות שחוברת לכביש המשובש שבין אנדרטת בית ליד לפרדסיה (3)
    פניתי ימינה (צפונה) ובנקודה 4 לפני האנדרטה לחללי הפיגוע בצומת בית ליד פניתי לדרך 4X4 חולית שבה שבקטע הנמוך שבה החול היה בלתי רכיב לאורך כ 50 מ'
    באיזור תחנת האוטובוסים של בית ליד עברתי במנהרה שמתחת לכביש 4 (נקודות 5) ומיד ירדתי לשביל בשיחים שחובר לגן ביישוב גנות הדר (6)
    פה רכבתי בשביל בגן וחברתי לרחובות של גנות הדר בנקודה 7
    המשכתי ברחובות של גנות הדר ונורדיה עד הפנייה החדה מזרחה ליד הכניסה לבית האבות בנקודה 8
  • המשכתי בכביש היציאה האחורי של נורדיה ועקפתי את תחנת הדלק ממערב בדרך שמכאן מסומנת בסימון שביל לב השרון
    רכבתי בדרך הסלולה עד צומת הדרכים בנקודה 10
    הצומת משולטת בשלטי שבילי לב השרון האדומים
    אני המשכתי מערבה לכיוון קרית השרון
    הדרך מתחילה כדרך לבנה טובה אבל בהמשך הופכת לדרך חולית רכיבה לכל אורכה
    נכנסתי לשכונת קריית השרון בנקודה 11
    חציתי את חורשת הסרג'נטים בשבילי האופניים וקצת בשטח (12) והמשכתי ברחובות עד הרחוב צפון דרום שמקביל למסילה בנקודה 13
  • רכבתי דרומה וחציתי בגשר לאיזור התעשייה פולג בנקודה 14 והמשתי ליד אצטדיון נתניה עד ליד מבנה ברכת חנון שהיה חווה של משפחה מטול כרם עד 1948
    המבנה הולך ומתפורר - חבל (נקודה 15)
    מכאן רכבתי ברחובות איזור התעשייה וחציתי מעל כביש 2 במדרכה של גשר השלום (16)
    המשכתי עד רח בן גוריון בנתניה ליד אחת הכניסות לשמורת האירוסים (17)
    ליד הולך ובנה גשר יפה (ראה תמונות) להולכי רגל שיחבר בין ביצת דורה לשמורת האירוסים
  • המשכתי בשביל האופניים שעל המדרכה ופניתי איתו ימינה בנקודה 18 והלאה עד הירידה לכיוון הים בנקודה 19
    מכאן ירידה בשביל משופע של טיילת יפה עד לחוף פולג
  • בנקודה 20 נכנסתי לסינגל (לעתים דאבל ולעתים סינגל צר) חולי המקביל לנחל פולג מצפון בסימון שביל ישראל עד לפני הגשר על כביש החוף בנקודה 21
    מכאן בדרך מתחת לכביש החוף (22) ומהצד השני פניתי ימינה וחציתי גשרון על נחל פולג החסום במחסום לרכב בנקודה 23
    רכבתי בדאבל/סינגל המקביל לנחל ממערב עד שמורת פולג שלמרגלות רכס הכורכר (24)
    רכבתי בסינגל הצר על המצוק בפרצה הרומאית של נחל פולג (25)
    מכאן במנהרת הקנה היפה והלאה בסינגל (26) בגבעת החול האדום והלאה בדרכי מטעי האבוקדו עד חיבור לדרך בנקודה 27
    מכאן דרומה עד המוסך ביציאה האחורית של יקום בנקודה 28
  • המשכתי למטעי האפרסמונים דרומה ובנקודות 29 רכבתי בסינגל רונית הנחמד
    מקצה סינגל רונית פניתי במטעי האבוקדו וחברתי לדרך שחוצה בגשרון את התעלה בנקודה 30 והגעתי לדרך שממערב למסילה בנקודה 31
    המשכתי עם הדרך עד חיבור לכביש "צומת הדרים-שפיים" בנקודה 32
    חציתי עם הכביש את המסילה ומיד אחריה פניתי בכביש ימינה לכיוון הכניסה האחורית לבני ציון (33)
    בצומת בנקודה 34 פניתי דרומה בדרך טובה ומאובקת והלאה ברכי שדות חוליות לעתים עד הכביש ליד בית הקברות ברעננה בנקודה 36
  • טיפסתי בכביש ואז בשביל האופניים בצידו לצומת בנקודה 37 ואז ימינה
    בפנייה לכפר נחמן והמרכז הווטרינרי של רעננה בנקודה 38 פניתי שמאלה ומיד אחרי המבנים המשכתי בדרך סלולה (נסלל לאחרונה) עד חיבור לרחובות איזור התעשייה הצפוני של רעננה בנקודה 39
    המשכתי ברחובות בקצה איזור התעשייה והלאה בדרכים הסלולות שמצפון לו עד ליד שער אחורי של בצרה בנקודה 41
  • רכבתי בדרך הפרדסים במקביל לנחל רעננה ונכנסתי לבצרה בנקודה 42 וחציתי שם על גשרון הולכי רגל את נחל רעננה והלאה ברחובות של בצרה ובכביש הגישה למושבים עד הצומת בנקודה 43
    המששכתי בשולי הכביש הפנימי עד הככר בנקודה 44 בכביש מצומת הדרים לשפיים ורכבתי ימינה עד מתחת כביש 4 במחלף הדרים (45)
  • רכבתי מזרחה בדרך הסלולה עד איזור נקודה 46 שלפניה מסתיימת הסלילה והדרך הופכת חולית
    המשכתי בדרכים חוליות עם מטר פה ושם המצריכים הליכה (בחורף אחרי הגשמים זה יהיה יותר קל)
    בנקודה 47 עברתי ליד מה שנקרא הבית הנוצרי , המקרא כך כי בעבר זה היה בית חווה של משפחה נוצרית
    בנקודה 48 חברתי לדרך טובה בסימון שבילים אדום שנכנסת למושב חרות בנקודה 49 תוך עקיפה מהצד של שער לרכב
  • רכבתי ברחובות מושב חרות והלאה בתל מונד עד כביש 563 בנקודה 50
    חציתי את הכביש והמשכתי בשוליו קטע קצר
    בנקודה 51 ירדתי למרכז חנויות ומחסנים וחברתי לכביש לקדימה וצורן בנקודה 52
    רכבתי בשולי הכביש עד הכניסה לקדימה בנקודה 53
  • מיד אחרי הפנייה לקדימה נכנסתי לשביל יפה בגן מקביל לחומה האקוסטית של היישוב
    בנקודה 54 השביל מסתיים ופונה שמאלה לרחובות היישוב
    אני המשכתי בסינגל שממשיך מכאן צפונה עד צומת הכניסה לקדימה בנקודה 55
    חציתי את הכביש והמשכתי בטיילת המקבילה לכביש המחבר בין קדימה וצורן
    בנקודה 56 פניתי שמאלה לרמת אמיר (שכונה של צורן) ובצומת הכניסה הצפונית לרמת אמיר (57) פניתי ימינה לכיוון גאולים
  • המשכתי ובצומת בנקודה 58 פניתי צפונה דרך גאולים וינוב עד היציאה האחורית של ינוב בנקודה 60
    מכאן דרך פרדסים לאיזור הבנייה של פרוייקט מקב"ת ינוב (הרחבה של כפר יונה) וכניסה לכפר יונה דרך מגרש המשחקים בנקודה 61
    מכאן ברחובות כפר יונה עד הבית (1)