Wednesday, November 23, 2016

חלמוניות בתבור

תאריך :  23-11-2016

מולדת - סינגל מולדת החדש - כביש "מולדת-טייבה" - כביש הבטחון - חציית צינור IPC - כביש גישה לגזית - גזית - מצפה גזית - נחל תבור למרגלות תל רכש - עין טחבית - מעלה קיש - כביש לכפר קיש - סינגל סלול מקביל לנחל תבור - מעבר מתחת כביש 65 - מחצבת דבוריה - כביש לדבוריה - דבוריה - מגרש כדורגל של דבוריה - הר תבור - שביל החלמוניות - כביש הסרפנטינות של הר תבור - דבורייה - בקעת כסולות - חצייה מתחת כביש 65 - כביש 716 - עלייה למחנה נעורה - שרידי הכפר עין דור - נעורה - חציית כביש 716 - נחל נעורה - רמת צבי - חציית כביש "רמנת צבי-מולדת" - מולדת

נקודת יציאה : ליד הבית של יעקב במושב מולדת

• ביום שלישי בבוקר הציע לי יעקב פרומן להצטרף אליו לרכיבה מביתו במולדת לביקור בחלמוניות בהר תבור
    למרות הרוח החזקה החלטתי להענות להצעה ואכן , למרות הרוח שהקשתה לפעמים היה טיול מצויין בנופים יפים (למרות האובך)
  • יצאנו מהכביש ההקפי של מולדת (1) ומיד נכנסנו ל"סינגל מולדת החדש" (2) וחברנו לכביש שמוביל לטייבה
    בנקודה 3 עזבנו את הכביש ורכבנו בדרכי 4X4 שחיברו אותנו לדרך הבטחון המסומנת בסימון שבילים שחור בנקודה 4
    מכאן טיפוס מתון וארוך בדרך שעוברת בחלקה שינויים ועבודות דבר שגרם לה להיות תחוחה לפעמים וצורך לרכב בשוליה או בשולי השדות בגלל בנייה של מאגר חדש באיזור נקודה 5
    בנקודה 6 חברנו לכביש המוביל לקיבוץ גזית
  • פה פנינו ימינה בכביש ונכנסנו בנקודה 6 בשער הקיבוץ , אותו חצינו עד ליציאה מהשער האחורי בנקודה 8
    המשכנו בדרך הטובה צפונה בסימון שבילים אדום ומצומת הדרכים בנקודה 9 בסימון שבילים שחור כאשר הדרך פונה שמאלה עם הסימון בנקודה 10
    דהרנו בירידה וחלפנו מימיננו על פני מצפור גזית בו יש צל
    הירידה הכייפית שחושפת נוף נהדר של תל רכש , התבור והרי נצרת מסתיימת בצומת הדרכים בנקודה 11
  • פנינו שמאלה בדרך המסומנת בסימון שבילים ירוק וסימון שביל ישראל
    בנקודה 12 שרידי טחנת קמח (אחת מני רבות בנחל)
    בנקודות 13 ו 14 חצינו חצייה רטובה אבל רדודה את ערוץ נחל תבור
    מנקודה 14 ממשיכים עם הדרך בסימון שבילים אדום עד הכביש לכפר קיש בנקודה 15
  • חצינו את הכביש ורכבנו על המדרכה שבצידו הצפוני
    באיזור נקודה 16 הולך ונבנה שביל אופניים חדש שיהיה המשך לשביל שנרכב בהמשך עד צומת התבור בכניסה לדבוריה
    ממש לפני הצומת בנקודה 17 חצינו את הכביש וירדנו למעבר מתחת הכביש והמשכנו בסינגל סלול בד"כ מקביל לנחל תבור מצפון
    רכבנו עם השביל עד נקודה 18 בה חצינו בגשרון אירי את נחל תבור והמשכנו בסינגל הסלול בד"כ מצידו הדרומי של הערוץ
    זהו שביל יפה ופסטורלי עם צמחיית מים ופה ושם אקליפטוסים שמגיע עד המעבר מתחת כביש 65 בנקודה 19 ליד תל קשיון
    חצינו מתחת לכביש והמשכנו בפרק מחצבת דבוריה עד חיבור לכביש הגישה לדבוריה בנקודה 20
  • פה אין ברירה והתחלנו ברכיבה בשוליים הצרים של הכביש ובמהרה ירדנו לדרך שדות תחוחה ממזרח לכביש (נקודות 21)
    בהמשך הדרך מסתיימת והמשכנו בשולי הכביש עד מול תחנת הדלק בנקודה 22
    פה בצומת עלינו ימינה לכיוון מגרש הכדורגל של דבוריה
    אחרי המגרש הדרך מסתיימת ולכן טיפסנו רגלית העלייה תלולה תוך דחיפת האופניים (נקודות 23) שבסופה חברנו לדרך 4X4
    ניתן לרכב מנקודה 22 לדרום מזרח בדרך ואז לעבור בדרכים דרך צמתי הדרכים (24) עד דרך ה 4X4 על התבור ולהמשיך כמו שעשינו
    בסיום הקטע הרגלי , רכבנו בדרך ה 4X4 עד צומת הדרכים בנקודה 25
    פה שמאלה בעלייה עד נקודה 26 בה נמצא שביל החלמוניות
    ירדנו לסיבוב בשביל הולכי הרגל (ללא האופניים) ומיד פגשנו את החלמוניות הפורחות עכשיו
  • חזרנו לנקודה 26 והמשכנו בדרך ה 4X4 בטיפוס קל עד המפגש עם הכביש המפותל העולה לתבור (27)
    מכאן דהירה בכביש המתפתל עד מפגש עם הכביש בין שיבלי לדבוריה (28)
    פנינו שמאלה וירדנו בכבישי הכפר דבוריה עד הכיכר בנקודה 29
  • אנחנו המשכנו לתחנת הדלק בנקודה ומיד אחריה (30) ירדנו בדרך מאולתרת ודרך כרם זיתים עד חיבור לדרך טובה שחוצה את בקעת כסולות בנקודה 31
    מומלץ כבר בנקודה 29 להכנס לדרך ולהמשיך עד נקודה 31
    מפה דהרנו בדרך שיש לה שיפוע לא מורגש של ירידה
    בנקודה 32 יש שדה שממשיך דרומה ולכן פנינו שמאלה ובהמשך בשולי שדות חרושים (רכיב אבל קשה) עד ליד כביש 65
    עברנו מתחת לכביש במעבר מסודר בנקודה 34
  • אחרי שחצינו מתחת לכביש רכבנו בדרך שדות מקבילה לכביש 716
    בנקודה 35 הדרך נגמרת ולא היתה ברירה אלא לרכב בשולי הכביש
    בצומת הפנייה למחנה נעורה בנקודה 36 פנינו ימינה לכיוון המחנה ומיד בנקודה 37 נכנסנו דרך שער בקר (עליו גם שלט , זהירות שטח אש - כנראה למטווחי הבסיס)
    מטפסים טיפה בדרך ובנקודה 38 פנינו לדאבל שבמהרה הופך לדרך 4X4 שעוברת בערך על קו גובה
    הדרך עוברת ליד שרידי הכפר עין דור שהיה פה עד 1948
    בצומת הדרכים בנקודה 39 התחלנו בטיפוס תלול בדרך מדורדרת עד האוכף בנקודה 40
    מכאן נפרש נוף יפה של עמק יזרעאל ועמק חרוד , הגלבוע ועוד
    דהרנו מכאן בדרך ה 4X4 עד חיבור לכביש הכניסה לכפר נעורה בנקודה 41
  • חצינו את הכפר ויצאנו ממנו לכיוון כביש 716 בנקודה 42
    חצינו את הכביש ונכנסנו לדרך 4X4 טובה ממזרח לכביש
    בנקודה 43 פנינו מזרחה בדרך לבנה ומאובקת ונכנסנו בשער האחורי של מושב רמת צבי בנקודה 44
    חצינו את המושב ויצאנו ביציאה המזרחית ממנו לכביש הגישה למולדת בנקודה 45
    מצידו השני של הכביש עלינו על דרך שדות מקבילה מדרום לכביש עד הכניסה למולדת בנקודה 46