Friday, November 25, 2016

בין אלון הגליל למשהד

תאריך :  25-11-2016

אלון הגליל - סינגל אלון הגליל - נחל רימונים - חצייה מתחת כביש 79 - ביר אל מכסור - עין עכסאן - נחל יפתחאל - מחלף המוביל - חצייה מתחת כביש 77 - סינגל ריש לקיש - שמורת יער הסוללים - גבעת קט - למרגלות הושעיה - סינגל הושעיה - בית הקברות של הושעיה - משהד- מרגלות תל גת חפר - עין גת חפר - חצייה מתחת כביש 79 דרומה - חצייה מתחת כביש 79 צפונה - עינות ציפורי - חציית כביש 79 - גבעת רבי - סינגל שמשית - מרגלות גבעת כוסבר - יער ציפורי - כביש "הסוללים-שמשית" - נחל ציפורי - חצייה מתחת כביש 77 - שמורת נחל יפתחאל - אלון הגליל

נקודת יציאה : חנייה ליד מרכז שטח אלון הגליל

• השבוע ביקרתי בציפורי והופתעתי שלמרות היובש יש פה ושם מרבדים ירוקים
    לכן החלטתי לטייל שם
    החלטתי כמו תמיד להכיר דברים חדשים ולא רק את הבנאלייה הרגילה ולכן תפרתי מסלול יפה המשלב דרכי 4X4 וסינגלים
  • יצאנו ממרכז שטח אלון הגליל (1) לסינגל אלון הגליל בכיוון הפוך לרגיל כלומר מערבה
    מתחילים בטיפוס אכזרי בסינגל עד נקודה 2
    מכאן רכיבה כייפית בסינגל שיורד עד מפגש עם שביל ישראל בנקודה 3
    ירדנו בסינגל תלול בשביל ישראל (מסומן בסימון שביל ישראל) עד מפגש עם דרך 4X4 בנקודה 4
    פה פנינו ימינה והמשכנו בדרכי ה 4X4 ביער וחלפנו על מספר מבנים ופחונים בדווים
    בהמשך הדרך מתעקלת ופגשנו מסגד כשהדרך הופכת כביש
    חצינו מתחת כביש 79 לכפר ביר אל מכסור בנקודה 6
    בנקודה 5 יש מעבר חסום מתחת לכביש שלא בשימוש כמובן
  • בבביר אל מכסור טיפסנו ברחוב הראשי של הכפר ובנקודה 8 פנינו ימינה והלאה ברחובות עד נקודה 9 בה עלינו על כביש בצד הדרומי של היישוב
    טיפסנו בו מזרחה ובנקודה 10 כאשר הכביש מתעקל שמאלה לפני איזור מגודר בפח לבן פנינו ימינה ואיגפנו את השטח המגודר וחברנו לדאבל
    בנקודה 11 פנינו שמאלה וחברנו לסינגל חמוד עד הכביש לכפר מנדא (12)
  • חצינו את הכביש ונכנסנו לדרך 4X4 ממזרחו
    חצינו את ערוץ נחל יפתחאל ובמשכנו במקביל לכביש 77 עד נקודה 13 בה עברנו מתחת כביש 77 בנקודה 13
    המשכנו מצידו השני של הכביש מנקודה 14 בסינגל זורם שמסומן בסימון שביל ישראל שחבר אותנו לסינגל ריש לקיש
    מנקודה 14 בסינגל ריש לקיש בכיוון השעון הרשמי
    בנקודות 15 חלקנו קיצר את הפיתולים בעלייה לריש לקיש וטיפסנו בדרך ה 4X4
    בהמשך המשכנו שוב בסינגל
  • בנקודה 16 בצומת הדרכים והסינגלים נכנסנו לקטע המשותף של סינגל ריש לקיש והושעיה
    בצומת הדרכים והסינגל בנקודה 17 פנינו שמאלה (מזרחה) לסינגל הושעיה
    הקטע פה זרוע אבנים ויותר טכני לכן
    בנקודה 18 חלקנו קיצר את העלייה המתפתלת בסינגל ע"י המשך בדאבל עד נקודה 19
    בנקודות 19 הליכה של כ 20-30 מ' עד חיבור לסינגל
    המשכנו בסינגל הושעיה שפה הוא זורם יותר , אם כי בעלייה קלילה עד צומת הדרכים והסינגל בנקודה 20
  • פה פנינו ימינה לדרך ה 4X4 בסימון שבילים אדום
    העלייה בדרך הזו לא תלולה אבל היא זרועת אבנים ולכן קשה
    בנקודה 21 הדרך חוברת בצומת הדרכים לדרך לבנה ונוחה יותר ,אבל בצדדים יש ערימות זבל כ"יאה" לכניסה לכפר
    בנקודה 22 נכנסנו לשטח הבנוי של הכפר משהד
    התוכנית שלי היתה להגיע איכשהו לתל גת חפר שבה היתה כנראה העיר חפר שבה נולד יונה הנביא
    בגלל בנייה לא הצלחנו למצוא דרך אל התל וויתרתי (אין בו משהו מיוחד לראות)
    המשכנו ברחובות הכפר וירדנו דרומה
    בנקודה 23 יש מספר מדרגות שמחברות בין רחוב לסמטה
    אחר כך שוב רכבנו ברחובות רגילים בכפר עד היציאה הדרומית מהכפר לדרך לבנה מאובקת בנקודה 24
  • מכאן דהרה במורד הדרך כאשר חלפנו על פני מעיינות שלא ממש נראים בשטח ושרידי אחת מאמות המים של ציפורי שגם יש מעט ממצאים קטנים שלה כאן
    בנקודה 25 עברנו עם הדרך מתחת לכביש 79
    יש לפני המעבר חפירה לטובת צינור ביוב ולכן הלכנו כ 5 מ' ברגל לפני הכניסה למעבר מתחת לכביש
    החפירה כנראה תכוסה בקרוב ומכוניות וכמובן אופניים יוכלו לעבור בקלות
    המשכנו במורד הדרך המקבילה לכביש 79 וחצינו במעבר מתחת לכביש 79 צפונה בנקודה 26
    המשכנו עם הדרך מצפון לכביש עד מפגש עם דרך בסימון שביל ישראל בנקודה 27
    מכאן שמאלה בדרך המסומנת עד צומת דרכים שכרגע נערכות באיזורה חפירות בנקודות 28 מדרום לכביש
    פנינו ימינה ורכבנו בדרך המקבילה לכביש עד לפני מבנה מימין בנקודה 29
    עברנו ליד המבנה (30) שלידו מספר עצים וסוללה קטנה
    אחרי הסוללה רכבנו בשולי השדה החרוש עד עינות ציפורי בנקודה 31
  • פה עצרנו להסבר מפי ענת פלד הרוכבת אתנו על קרב קרני חיטין שההערכות הצלבנית לפניו היתה כאן
    מאמר על קרב קרני חיטין : http://www.ybz.org.il/_Uploads/dbsAttachedFiles/Article_61.3.pdf
    המשכנו מכאן לכביש הגישה לציפורי ולצומת הכניסה בנקודה 32 אותה חצינו דרומה
    רכבנו מספר מטרים מזרחה בשולי הכביש ופנינו לדאבל העולה ימינה (33)
    עלינו כ 10 מ' הפרש גובה וחברנו לסינגל שימשית בנקודה 34
    מכאן זרימה בכיוון  כללי ירידה בסינגל שמשית (הפוך לכיוון הרשמי) עד לחציית הנחל בגשרון הנחמד בנקודה 35
  • המשכנו בסימון סינגל שמשית בדרך ושוב סינגל
    חצינו את כביש הגישה לשמשית ומיד ימינה ושמאלה (נקודות 33) והמשכנו בדרך ה 4X4
    אפשר היה לעלות לסינגל הסוללים בנקודה 36A ולהמשיך עד נקודה 37
    העדפתי לדהור בדרך ה 4X4 המסומנת בסימון שבילים כחול עד נקודה 37
    המשכנו עם הדרך עד המעבר מתחת לכביש 77 בנקודה 38
  • מיד אחרי המעבר מתחת לכביש פנינו ימינה בדרך לצפון צפון מזרח והלאה בדרכי ה 4X4 לתחילת העלייה בדרך לאלון הגליל בנקודה 40
    התחלנו בטיפוס הקשה , מי על האופניים ומי בחיפה שלהם עד החיבור של הדרך לכביש העולה ליישוב אלון הגליל בנקודה 41
    בכביש רכבנו ופנינו ימינה בצומת הכניסה ליישוב בנקודה 42 והלאה לאוטו (1)