Friday, November 04, 2016

מצומת דבירה לסינגל רימון

תאריך :  4-11-2016

צומת דבירה - כביש 325 - חצייה מעל המסילה - דרך נוף נחל שקמה - ליד דביר - חרבת מגדלית -  נחל שקמה - חציית כביש למחצבה שליד סנסנה - חרבת א שלנדי - חציית כביש 325 - חציית נחל צקלג - סינגל להב (אלון) - באר תלה - הר להבים - מרכז ג'ו אלון - חוות שבדרון - סינגל רימון - נחל רימון - חוות שבדרון -  הר להבים - צומת הכוכב - חרבת אבו חף - אתר החלמוניות ביער להב - נחל צקלג - אסם הנגב - צומת דבירה

נקודת יציאה : תחנת דלק אלון בצומת דבירה

• אחרי שכולם כבר רכבו בסינגל רימון החדש ורק אני עדיין לא רכבתי בלהיט הקק"לי של השנה , החלטתי שגם אני צריך לרכב שם
    כמובן שלא הלכתי על המסלול הבנאלי שמשרשר את סינגל להב הוותיק עם סינגל רימון וזהו , אלא תפרתי מסלול ארוך יותר וטיולי יותר שכלל חלק מסינגל להב ואת כל סינגל רימון
    סה"כ סינגל רימון בנוי למופת (כמו בחו"ל)
    גם הפתלת שלו לא נוראית בעיקר בגלל שהוא חושף נוף דרך העצים ביער
  • יצאנו מתחנת הדלק בצומת דבירה (1) לכביש 325 והמשכנו בשולי הכביש עד אחרי הגשר שמעל מסילת הברזל בנקודה 2
    בשנה שעברה במסלול דומה במקצת , ניסינו דרכי 4X4 במקום הכביש אבל נאלצנו לחצות את המסילה
    הפעם ויתרתי על הניסיונות המיותרים ועלינו בנקודה 3 לדרך 4X4 משמאל לכביש
    ירדנו עם הדרך עד מפגש עם דרך נוף נחל שקמה בנקודה 4
  • רכבנו בדרך הנוף הטובה ואחרי שחלפנו על פני קיבוץ דביר מימיננו פנינו עם דרך הנוף בנקודה 5 ליד חורשה עם חניון בעלייה קצרה עד נקודה 6
    פה בצומת הדרכים פנינו ימינה עם דרך הנוף בעלייה תלולה עד חרבת מגדלית (7)
  • מכאן רכיבה בדרך הנוף שמכאן מסומנת בסימון שבילים שחור
    בנקודה 8 חצינו כביש למחצבה שליד סנסנה
    המשכנו מצידו השני בטיפוס לחרבת א שלנדי וירידה בדרכי 4X4 עד כביש 325 אותו חצינו בנקודה 9
  • חצינו את הכביש ורכבנו בדרך 4X4 בסימון שבילים אדום
    חלפנו על פני חווה משמאל וטיפסנו בצומת הדרכים (10) שמאלה
    בנקודות 11 חברנו ללא שביל מוגדר לאורך כ 10 מ' אל סינגל להב
    מכאן רכיבה בסינגל תחילה בעלייה ואז ירידה טובה עד באר תלה
    מכאן טיפוס ארוך בסינגל בין נקודות 12 ראינו התחלה של סינגל שיחבר כנראה את סינגל להב וסינגל רימון
    המשכנו בסינגל להב עד סופו בנקודה 14 ליד מרכז ג'ו אלון
  • פה ירדנו בסינגל ביער עד חיבור לדרך בנקודה 15
    המשכנו בדרכים לבנות טובות , כאשר בנקודה 17 במשטח סלע (כנראה מחצבה עתיקה) פגשנו את הסתווניות הראשונות השנה
    בצומת הדרכים בנקודה 18 פנינו ימינה לחוות שבדרון
    ניתן לחנות ברחבת החנייה שליד החווה לרכיבה בסינגל רימון המתחיל כאן
  • נכנסנו לסינגל בנקודה 19 ומיד בפיצול בנקודה 20 פנינו שמאלה ורכבנו בסינגל המצויין בכיוון השעון
    הסיבוב בסינגל מסתיים בנקודה 20 ויצאנו מהסינגל לחנייה (19)
  • פנינו שמאלה וירדנו בדרך עד מפגש עם דרך סלולה בנקודה 21
    מכאן טיפוס קל בדרכים שחלקן סלולות עד צומת דרכים בנקודה 23
    פה פנינו שמאלה וירדנו עם הדרך עד צומת הכוכב בנקודה 24
  • ירדנו בירידה תלולה בדאבל שאמור להיות מסומן בסימון שבילים אדום (שמופיע פה ושם - אבל בד"כ לא)
    הירידה תלולה ודרדרתית אך רכיבה
    בנקודה 25 בצומת שמאלה בדרך שעולה במתינות לחרבת אבו חף בנקודה 26
    פה נכנסנו לסינגל מסומן באבנים מצדדיו בין העתיקות עד מבנה הקולומבריום ובנקודה 27 התחברנו לדרך 4X4 בסימון שבילים אדום
    מיד אחרי כמה עשרות מ' התחלנו לראות את פריחת החלמוניות משני ציד הדרך (28)
    המשכנו בירידה עד הדרך בנקודה 29
  • פה פנינו ימינה בדרך טובה עד הצומת בנקודה 30
    מכאן דהרה בדרך כלל בירידה בדרכי שדות עד לחצייה מתחת גשר הרכבת בנקודה 31
    מיד אחרי הגשר פנינו לדרך ימינה מקבילה למסילה שמטפסת עד מפעל אסם הנגב
    פנינו בנקודה 32 בדרך שדות ועברנו ליד יישובון בדווי עד נקודה 33
    פה בצומת דרכים ירדנו צפונה לערוץ ועלינו בדרך 4X4 עד תחנת הדלק אלון בה חנינו (1)