Friday, December 09, 2016

ראס מועקף , טיז א זלמה וג'בל חרמון

תאריך :  9-12-2016

צומת אלמוג - נחל אוג - בקעת הורקניה - ליד מחנה נבי מוסה - נחל חושנייה - כביש בקעת הורקניה - חציית נחל סככה - ראס מועקף  - טיז א זלמה - נחל קומראן - וואדי חושנייה - ג'אבל חרמון - טאבק אל קונייטרה - נחל אוג - אלמוג - צומת אלמוג

נקודת יציא
ה : תחנת דלק בצומת אלמוג

• שני משפטים שנאמרו על הטיול המתואר כאן שתכננתי  אומרות הכל על המסלול הנהדר שרכבנו
    אחד המשתתפים אמר : "הנופים במסלול לוקחים את הנופים שבדרך הסוכר"
    משה פאר אמר : "טוב שחזרתי מנפאל בשביל לרכב במסלול הזה"
    זהו מסלול מעגלי מרובה ירידות סכינים שמתחיל באלמוג ומטפס לסכינים של איזור ראס מועקף , טיז א זלמה וג'בל חרמון
  • התחלנו מתחנת הדלק של אלמוג (1) והמשכנו    בכביש לאלמוג (2) והלאה לשטח בנקודה 3
    בנקודה 4 התחברנו לדרך המסומנת שחור ורכבנו עליה עד הירידה התלולה והכייפית של נחל אוג בנקודה 5
    מהערוץ טיפוס אכזרי שמסתיים בנקודה 6
    רוכבים בדרך 4X4 ולעתים דאבל בערוץ עד מזלג הוודיות והדרכים בנקודה 7
    פה פנינו שמאלה לרכיבה בסינגל בערוץ עד המפגש בבקעתל הורקניה עם דרך בנקודה 8
  • מכאן דהירה בדרכים ודאבלים ולעתים בר בשטח בבקעת הורקניה
    בנקודה 9 פנינו בכיוון הכביש אליו הגענו בנקודה 10
    המשכנו ברכיבה מהירה בכביש של בקעת הורקניה עד נקודה 11
    פה פנינו שמאלה ובדרכי 4X4 רכבנו וחצינו את נחל סככה , ירידה ושוב עלייה תלולה בנקודות 13
  • מכאן רכבנו על דרך במעלה הרכס המטפס לראס מועקף
    הגענו לקו הרכס בנקודה 14 ורכבנו בדרך כלל בדרך בראש הרכס ולעתים בסינגלים בצדיו בנקודות 15
    בנקודה 16 הגענו לפסגת ראס מועקף עם תצפית נהדרת ב 360 מעלות ונופים נהדרים של המדבר וים המלח
  • כאן מתחיל הקטע הנהדר של רכיבה על סכינים בסינגלים צרים מעל תהום לפעמים
    הרוב רכיב ותלוי בעיקר באומץ של הרוכב
    כך נמשך התענוג עד מרגלות הצ'ופצ'יק של טיז א זלמה
    ניתן לעלות , רגלית כמובן , לראש הכיפה בעלת השם המיוחד (ראה מסלול משנה שעברה בה עליתי לפסגה)
    הפעם הסתפקתי במעבר סביב הכיפה והמשכנו ברכיבה על הסכינים עד ערוץ נחל קומראן בנקודה 18 בו פגשנו את הדרך המסומנת סימון שבילים אדום
  • פנינו שמאלה ורכבנו בדרך עד מפגש עם הדרך בסימון שבילים כחול בנקודה 19 והלאה מערבה בנחל קומרן
    בנקודה 20 פנינו ימינה בערוץ וואדי ח'ושנייה ובנקודה 21 ימינה ליובל שלו
    בנקודה 22 טיפסנו קיר תלול עד קו הרכס והמשכנו על קו הרכס עד מפגש עם הדרך המטפסת בנוחות לראש ג'בל חרמון בנקודה 23
    טיפסנו עם הדרך עד הפסגה הדרומית של ההר בנקודה 24
  • הנוף מהפסגה נהדר
    ניתן לרדת בסכינים נהדרים הפסגה הזו כפי שעשינו בעבר :
    ו : https://sites.google.com/site/mountainbikeridesinisrael/Home/mtb-israel/singlenezirim1
    הפעם רציתי לבדוק את הירידה מהפסגה הצפונית
    בדיעבד הירידה מהצד הדרומי ארוכה יותר ורכיבה יותר , אם כי ההבדלים קטניםרכבנו בדאבל שעל הפסגה והגענו לפסגה הצפונית טבק קונייטרה (25)

• מכאן ירידה מצויינת על סכינים
    בנקודות 26 יש קטע מאד תלול שלא מאפשר רכיבה (לרוב הרוכבים)
    המשכנו וחברנו בנקודה 27 לדרך בסימון שבילים כחול
    מכאן רכיבה מהירה בדרך וירידה איתה מזרחה מהצומת בנקודה 28
    בצומת הדרכים בנקודה 29 פנינו לסימון האדום צפונה
    ירדנו לערוץ נחל אלמוג בנקודה 30
    הטיפוס צפונה בדרך תלולה מאד ורובה לא רכיב בגלל השיפוע (30)