Friday, December 16, 2016

בין מדרשת בן גוריון לעבדת

תאריך :  16-12-2016

מדרשת בן גוריון - כביש 40 - סינגל חלוקים - רכס חלוקים - סינגל הארגן (האלמנה) - נחל הבשור - רכס חלוקים - ליד שנטי במדבר - כביש לבסיס רמון - סינגל הארגן (האלמנה) - סינגל הר ערקוב - נחל רתמים - נחל צין - בורות רמלייה - חציית כביש 40 - תחנת דלק של עבדת - תוואי שביל ישראל לאופניים - נחל צין - שביל ישראל לאופניים בין עבדת למדרשת בן גוריון - נחל חווארים - כביש 40 טיילת למדרשת בן גוריון - מדרשת בן גוריון

נקודת יציא
ה : רחבת חנייה בכניסה למדרשת בן גוריון (מיד אחרי השער של המדרשה פונים ימינה לרחבת חנייה מעפר)

• רציתי להכיר את הקטע החדש של שביל ישראל לאופניים בין עבדת למדרשת בן גוריון שכמעט מוכן
    בניתי סביבו מסלול שעבר במקומות שכבר רכבתי כמו סינגל האלמנה (הארגן) וסינגלי הר ערקוב
    בגלל שבכיוון מעבדת יש בקטע שביל ישראל פחות עליות בחרתי בכיוון זה , אם כי המסלול טוב לפחות באותה מידה גם בכיוון ההפוך
    בשבוע שעבר פרסם דניאל זמלר מסלול מאד דומה שעשה בכיוון ההפוך
  • יצאנו מהחנייה שליש שער מדרשת בן גוריון (1) ומיד אחרי הכיכר שלפני השער נכנסנו בנקודה 2 לטיילת שלאורך כביש הכניסה
    בנקודה 3 פנינו לדאבל מקביל לכביש 40 ממזרח ובנקודה 4 חצינו את הכביש ונכנסנו לדאבל שבמהרה הופך סינגל שהוא חלק מסינגל חלוקים
    טיפסנו בסינגל לרכס חלוקים עד צומת הסינגלים על האוכף בנקודה 5
  • פה פנינו שמאלה וירדנו בסינגל האלמנה (הארגן) בוואדי עם הרבה טרסות וסכקים נבטיים
    הסימון של הסינגל לא תמיד ברור אבל זה לא כל כך משנה כי קל למצוא נתיבים רכיבים בערוץ
    בנקודת 6 לא רכבנו לכן בסינגל הרשמי אלא בערוץ
    בנקודה 7 הגענו לדרך 4X4 בנחל הבשור
  • דהרנו במעלה נחל הבשור בדרך ה 4X4 עד נקודה 8
    פה פנינו שמאלה והתחלנו בטיפוס בדאבל עד לפני סכר עם עץ יפה וגדול בתוכו
    מימין לסכר מתחיל סינגל שמטפס די בתלולות וגם זרוע אבנים עד האוכף
    הסינגל בנקודות 9 רכיב לרוכבים חזקים בגלל האבנים והשיפוע
    מהאוכף התחלנו בירידה כייפית בסינגלים ובר בשטח ובהמשך בדרך 4X4 עד נקודה 10 ליד כביש הגישה לשדה תעופה רמון
    רכבנו בשולי הכביש בדרך מצידו הצפוני
    בנקודה 11 חצינו את הכביש וירדנו לדאבל מדרום לו עד נקודה 12
  • מכאן רכיבה בסינגל האלמנה (הארגן) שמטפס עד נקודה 13
    פה הסינגל מתפוגג ולא ממש נראה בשטח
    רכבנו בדרך 4X4 עד נקודה 14
    פה פנינו שמאלה ורכבנו בסינגל שחובר לסינגל הר ערקוב בסימון שבילים אדום בנקודה 15
    זרמנו עם הסינגל שחושף נופים יפים מזרחה
  • בנקודה 16 פנינו עם הסינגל ורכבנו בהמשך הסינגל שהוא לא לגמרי ברור כאן עד מפגש עם הדרך המסומנת בסימון שבילים אדום בנקודה 17
    חלק רכבו דרך נקודה 16 נראית בסימון סינגל של שבילנט במפה
    מנקודה 17 רכיבה בדאבל ובהמשך סינגל , חלק מעל הערוץ עם נוף יפה בנחל רתמים
    בנחל הרבה שרידי חקלאות עתיקה
    בנקודה 18 אחרי חציית נחל צין במפגש נחל רתמים וצין פנינו דרומה בדרך עד נקודה 19
    מכאן רואים יפה את בורות רמלייה המרשימים
  • המשכנו דרומה על סלע הקרטון עד לצומת דרכים בנקודה 20
    מכאן רכיבה בדרך בסימון שבילים שחור מזרחה עד כביש 40 (נקודה 21) ולתחנת הדלק בעובדת (22)
  • המשכנו מכאן צפונה בדאבל ובנקודה 23 פנינו לסינגל בסימון כחול
    לדעתי שביל ישראל באופניים ימשיך מנקודה 23 צפונה לנקודה 25 בערך ולא יפנה כמו שפניתי (לקחתי את ההקלטה ממפת IHM) .
    רכבנבסימון הכחול ובנצומת השבילים בנקודה 24 פנינו לדאבל בסימון שבילים ירוק
    דהרנו בדרך ה 4X4 האדומה  עד נקודה 29
    פה פנינו ימינה בדאבל בסימון שבילים שחור עד נקודה 30
  • בנקודה 30 פנינו לסינגל
    זהו הקטע היפה ביותר בסינגל , מכאן ועד המדרשה כמעט (נקודה 33)
    הסינגל עובר מעל נחל חווארים ולעתים חוצה ערוצונים עם מפלים קטנים
    המסלע מתחלף בין גיר , קרטון , חוואר וצור - כלומר צבעים שונים ומגוונים
    סה"כ הסינגל זורם וקל טכנית
    בנקודות 31 הסינגל לא ברור בירידה לערוץ וירדנו בר בשטח
    מכאן שוב הסינגל ברור
    בנקודה 32 מטפסים עם הסינגל בעלייה בנוייה היטב ובהמשך מתפתל הסינגל סביב הערוצונים ומתחבר לכביש 40 בנקודה 33
    פה רכבנו בכביש ומיד לצידו עד צומת הכניסה לכיוון המדרשה (3) והלאה בטיילת עד האוטו (1)