Friday, January 20, 2017

סובב רמת כורזים

תאריך :  20-1-2017

כנסייה אורטודוקסית בכפר נחום - כביש סובב כנרת - דרך העולה לאמנון בין נחל כח לנחל כורזים - אמנון - כביש 8277 - צומת פנייה לכרכום - דרך נוף ירדן הררי - חציית נחל אבו לוזה - חציית נחל טובים - מעל המוביל הארצי הראשון - מעל גשר כפר הנשיא - עלייה לטובא זנגרייה - בית קברות של טובא זנגרייה - כביש גישה לכפר הנשיא - שביל אופניים טובא זנגרייה-כפר הנשיא - כביש גישה לכפר הנשיא - טובא זנגרייה - מתחת חרבת סנונית - תל נס - ממזרח למחנה פילון - מדרום למחנה פילון - גשר אברהם חידו - דרך מקבילה ממערב לכביש 90 - נחל חושלים - עמיעד - מעבר מתחת כביש 90 - תחנת דלק בצומת עמיעד - כורזים - כביש 8277 - מתחת גבעת טרשון - כביש 90 - הר האושר - מזרחית לכנסיית הר האושר - חציית כביש סובב כנרת - טיילת ישו - כנסייה אורטודוקסית בכפר נחום

נקודת יציא
ה : חנייה של הכנסייה האורטודוקסית בכפר נחום

• צפיתי שסוף סוף לא יהיה בוץ שיפריע לרכיבה בצפון
    החלטתי על מסלול ארוך שיסובב את רמת כורזים
    עשינו מספר מסלולים דומים בעבר ולכן הכנסתי כמה שינויים , כמו הדרך בה עלינו מהכנרת וכן ביקור בסינגל טובא זנגרייה - כפר הנשיא שהתגלה כבזבוז בגלל שהוא לא מתוחזק למרות שנבנה רק לפני שנה
    הוספתי גם ירידה בדרכים ממזרח לכנסיית הר האושר כאשר תמיד ירדנו ממערב לכנסייה
  • יצאנו מהכנסייה האורטודוקסית בכפר נחום (1) ורכבנו בשביל מזרחה ויצאנו לכבש סובב כנרת (2)
    פנינו מזרחה בשולי הכביש ואחרי כ 600 מ' נכנסנו שמאלה לדרך שחלקה סלול (3)
    רצף הדרכים מטפס בעלייה סבירה עד לתוך היישוב אמנון בו הגענו לצומת הראשית (6)
    המשכנו עם הדרך היוצאת בטיפוס עד מפגש עם כביש 8277 בנקודה 7
  • פה רכבנו בשולי הכביש הריק יחסית בשעות הבוקר המוקדמות
    בצומת הפנייה לכרכום (8) פנינו שמאלה והמשכנו בכביש עד לפני הכניסה לכרכום בחניון הכניסה לדרך נוף ירדן הררי בנקודה 9
  • דהרנו בדרך הירדן ההררי כאשר יש שלוליות אבל את כולן ניתן לעקוף ברכיבה ללא עצירה
    הנוף ירוק ונהדר והעשב שופע , דבר שלא ראינו הרבה זמן
    במהרה שומעים את רעש הזרימה בירדן שגם היא חזקה
    בנקודה 10 קצת לפני הפנייה לגשר כפר הנשיא רואים את תעלת הבטון וכמה מתקנים ששמשו את הניסיון הראשון לבניית המוביל הארצי בשנת 1953
    הניסיון הופסק בגלל שהסורים ירו ודרשו הפסקת הפרוייקט והאמריקאים שממנו לחצו על ישראל
    לכן ב 1964 נחנך המוביל הארצי באתר ספיר , מקום רחוק יותר מהגבול שהצריך שאיבת המים
    בצומת הדרכים בנקודה 11 פנינו מדרך הירדן ההררי לדרך הכחולה העולה לטובא זנגרייה
  • העלייה כאן ארוכה ותלולה , אבל מספקת נוף יפה של הירדן והגולן
    בהמשך כשהיא מגיע לרמה נשקף נוף של הגליל ועמק החולה
    עצרנו לארוחת בוקר ברחבת כורכר מול בית הקברות של טובא זנגרייה (12)
  • התכנון מכאן היה לבקר בסינגל "טובא זנגרייה-כפר הנשיא"
    זהו סינגל שנבנה לפני כשנה והתגלה כאכזבה כי הוא לא מתוחזק ואחרי התחלה סבירה ומסומנת הוא מתפוגג בראש הגבעה ונעלם ללא שביל ברור וללא סימון - חבל
    רכבנו אל הסינגל בכביש לכפר הנשיא
    תחילת הסינגל לפני השער של כפר הנשיא בנקודה 13
    עוברים גשרון קק"ל ירוק ושלט עץ עם פרי הסינגל (ראה תמונות)
    הסינגל עלה לראש הגבעה עם בריכת המים ובמהרה הסינגל מתפוגג (14)
    חזרנו חזרה לתחילת הסינגל ולכביש מערבה לפנייה לטובא זנגרייה בנקודה 15
  • פה פנינו ורכבנו ברחובות הכפר הבדווי שהוא גדול  יותר ממה שחשבתי
    בנקודה 16 יצאנו מהכפר לדרך מטעים טובה שחיברה אותנו בנקודה 17 לדרך שעוברת מאחורי מחנה פילון
    פנינו עליה דרומה בעלייה עד צומת הדרכים בנקודה 18
    פנינו ימינה לדרך כורכר צבאית שמטפסת ועוברת מדרום למחנה פילון עד ליד השער של הבסיס סנקודה 19
    ירדנו בכביש הגישה לבסיס לגשר אברהם חידו מעל כביש 90 ומיד אחרי החצייה והקפת הככר ירדנו שמאלה בנקודה 20 לדרך 4X4
  • מכאן דהירה בדרך 4X4 שבהמשך עוברת בחלקה על שרידי כביש 90 הישן הובילה אותנו עד נקודה 21
    בגלל שהדרך לא מגיעה חזרה לכביש פנינו לדרך 4X4 בנקוה 21 שבסופה חסומה בחפירות אדמה של כ 20 מ' בהם צריך ללכת ואז מגיעים לכביש בתוך קיבוץ עמיעד (22)
    רכבנו בכביש המקיף את עמיעד ממזרח ויצאנו מהקיבוץ בנקודה 23 ופנינו דרומה לדרך שיורדת לוואדי קטן וממשיכה מנקודה 24 אל מתחת לכביש 90 (נקודה 25) והלאה בדרך סלולה לתחנת הדלק שבנקודה 26
    המשכנו בכביש מתחנת הדלק ליישוב כורזים (27)
    חצינו את היישוב וירדנו בו עד היציאה התחתונה (28)
  • מכאן בכביש היציאה מכורזים עד כביש 8277 בנקודה 29
    פנינו שמאלה בכביש ומיד בנקודה 30 דילגנו מעל גדר בקר בכניסה לדרך 4X4
    דהרנו מכאן בדרכי 4X4 עם נופי בכנרת נחשפים עד שהדרך נגמרת ליד כביש 90 בירידות המפותלות מעמיעד לטבחה בנקודה 31
    דילגנו מעל גדר בקר נמוכה ועלינו לכביש 90
    ירידה קצרה בכביש ופנינו בנקודה 32 לכיוון כנסיית הר האושר
    רכבנו בכביש עד הפנייה לכרמי הזיתים בנקודה 33
  • פה נכנסנו לדרך בכרם זיתים שבהמשך ממשיכה כדרך 4X4 שעוברת ממזרח לכנסיית הר האושר וירדנו בדרכי 4X4 במורד הר נחום לכיוון הכנרת
    בנקודה 34 הגענו לכביש חוצה כנרת אותו חצינו ועלינו מצידו הדרומי על טיילת ישו
    רכבנו בטיילת עד הפנייה לכנסייה האורטודוקסית של כפר נחום בנקודה 2
    מכאן בכביש הגישה לכנסייה עד לאוטו (1)