Friday, January 27, 2017

שיטפון בקדרון

תאריך :  27-1-2017

בסיס נבי מוסא - חציית וואדי חושנייה - חציית נחל קומרן - חרבת אבו טבק - נחל סככה - כביש של בקעת הורקניה - קובור בנת עטי - נחל קדרון - שלוחה מצפון לנחל קדרון - וואדי אל מכרי - הרכס של ראס מועקף - ראס מועקף - טיז א זלמה - נחל סככה  - נחל קומרן - וואדי חושנייה - בסיס נבי מוסא

נקודת יציא
ה : ליד הש"ג של מחנה נבי מוסא (פונים מכביש 1 דרומה לנבי מוסא ונוסעים כ 5-6 ק"מ עד הפנייה לבסיס וחונים ברחבת חנייה גדולה ליד מבנה לא רחוק מהשער)

• תכננתי מסלול בצפון מדבר יהודה בדומה למספר מסלולים קודמים שרכבתי שם השנה
    בכדי לחסוך בעלייה ולתת אפשרות של ירידה יותר דרומה , החלטתי לחנות ליד הש"ג של בסיס נבי מוסא
    זה חוסך את העלייה מאלמוג ומאפשר רכיבה דרומה לטבק אום קוניץ אליו רציתי להגיע או לקרן אל חג'ר וכדו'
    סה"כ מזג האוויר היה טוב , חוץ מ 10 -15 דקות של טפטוף קל לא היה גשם ולפעמים יצאה השמש
    עשרות קשתות התגלו לנו מדי פעם - נהדר
    כשהגענו לנחל קדרון הוא שטף בחוזקה כולל הביוב שבו
    פגשנו שם את מאור דרור וחבריו שהגיעו כמה דקות לפנינו וניסו לחצות
    מאור המליץ לא להכנס , דבר די ברור מעוצמת הזרימה שראינו
    נאלצנו לוותר על הקטע של טבק אום קוניץ ולדחותו לטיול אחר
    אלתרתי ושיניתי כאן קצת ואחר כך המשכנו לפי התכנון לראס מועקף
  • יצאנו מבסיס נבי מוסא (1) וחברנו לכביש של בקעת הורקניה (2)
    בנקודה 3 פנינו שמאלה בדבל/קוליס לשטח ורכבנו בדרכי 4X4/קוליס/דאבל ובר בשטח ליד חרבת אבו טבק והלאה עד נחל סככה בנקודה 5
    רכבנו בערוץ ובשוליו עד חיבור לכביש של בקעת הורקניה בנקודה 6
    מכאן החלטתי שבגלל מזג האוויר שטפטף מעט קודם נרכב בכביש ולא מערבה בשטח מקביל לכביש אם כי לא היה בוץ כלל
    בנקודה 7 מסתיים הכביש וממשיכה דרך מעבר לנחל קדרון אבל ... , נחל קדרון שטף במים והרבה ביוב ולא ניתן היה לחצות אותו
    לכן חתכתי את החלק הדרומי של המסלול המתוכנן
  • פנינו מזרחה במקביל לנחל קדרון אבל בנקודה 8 הזרימה היתה קרוב למצוק ואי אפשר היה להמשיך לאורך הנחל
    חזרנו כמה עשרות מ' אחורה ובוואדיון בנקודה 9 וטיפסנו עלייה תלולה שרובה לא רכיבה של כ 100 מ'
    מנקודה 10 השלוחה מתמתנת ורכבנו בטיפוס מתון עד נקודת תצפית נהדרת על השלוחה מעל נחל קדרון 11 (ראה תמונות)
    מכאן בר בשטח (השלוחה רכיבה בכל מקום וירידה בסינגל יפה במצוק עד לערוץ וואדי אל מכרי בנקודה 12
  • פה המשכנו בדרך 4X4/דאבל בירידה קלה ומנקודה 13 תחילת טיפוס סביר וארוך עד לראש ראס מועקף בנקודה 15
    בדרך חלפנו על פני הדרך השחורה עליה עלינו בעבר בנקודה 14
    התצפית בראס מועקף נהדרת ובה מסתיימת דרך ה 4X4
  • מכאן רכיבה משובחת בנאקבים , שבילי עזים וסינגלים על סכינים על פי תהום
    חווייה אדירה
    הרבה ירידות תלולות , נהדר (ראו תמונות)
    בנקודה 16 הגענו למרגלות ההר העגול , טיז א זלמה .
    עלינו לפסגתו (17) רגלית והרוח עליו היתה חזקה מאד
  • ירדנו מהפסגה ואספנו את האופניים (16) ורכבנו על שלוחה עליה טרם רכבנו בעבר בנאקב תלול עד לערוץ נחל סככה בנקודה 18 שמיד מתחבר לנחל קומרן
    התחלנו ברכיבה בנחל קומרן בדרך ולפעמים בערוץ
    בנקודה 19 ממשיכים באותה שיטה בוואדי חושנייה עד המישור הרחב שמדרום לבסיס נבי מוסא
    בנקודה 20 הדרך מגיעה לא רחוק מגדר הבסיס ופנינו לדאבל מערבה עד חיבור לכביש לבסיס בנקודה 21